مهم‌ترین نکات درباره انواع کاتالوگ و بروشور


نظر شما درباره چاپ یک رسانه کاغذی قدرتمند که می‌تواند به برند شما شهرت و محبوبیت هدیه ببخشد چیست؟ چاپ انواع کاتالوگ و بروشور مسیری برای شما باز می‌کند تا بتوانید فرآیند جذب مشتری را برای خود آسان کنید. کاتالوگ‌ها و بروشورها دارای انواع مختلفی است که هر کدام فضای خاصی را برای نوشتن به شما ارائه می‌دهند. اطلاع از این تنوع به شما کمک می‌کند تا با یک طراحی تخصصی در میان رقبا بدرخشید. البته تحقق این امر تنها در دستان افراد متخصص و خلاق در حوزه چاپ و طراحی انواع کاتالوگ و بروشور است.


در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت چاپ بروشور و کاتالوگ با ما تماس بگیرید.

بروشور سه لت
معرفی انواع کاتالوگ
انواع کاتالوگ

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ یکی از عناصر مشترک بازاریابی شرکت‌ها است که اطلاعات مورد نیاز درباره محصولات و خدمات را ارائه می‌دهد. کاتالوگ ابزاری قدرتمند است که شما را با مشتری‌های بالقوه خود مرتبط و برند را با روشی منحصربه‌فرد برجسته می‌سازد. کاتالوگ‌ها به‌صورت یک کتابچه طراحی و تولید می‌شوند و اطلاعات مهم هر محصول را به‌نمایش می‌گذارند. یک کاتالوگ با طراحی خلاقانه و کاربردی باعث جذب مشتری‌های مختلف می‌شود. همچنین مشتری‌های فعلی شما را نیز نسبت به برند وفادار خواهد کرد و باعث بهبود تعامل برند با مشتری خواهد شد.


کاربرد کاتالوگ

کاتالوگ‌ها به مخاطب این فرصت را می‌دهد که قبل از خرید، محصولات را بشناسند و آن‌ها را با هم مقایسه کنند. کاتالوگ به‌دلیل ملموس‌بودن آن، اعتماد مخاطب را جلب و او را به خرید از برند تشویق خواهد کرد. ورق‌زدن کاتالوگ و بررسی محصولات، یک تصویر مثبت از برند در ذهن مشتری بالقوه شکل خواهد داد. کاتالوگ‌ها عمدتا بر محتوا تمرکز دارند و ویژگی‌ها هر محصول را به‌‌صورت کامل و خلاصه ارائه می‌دهند. کاتالوگ‌ها یک ابزار بازاریابی و تبلیغات قدرتمند است که می‌تواند فروش محصولات برند را بیشتر کند.


انواع کاتالوگ

کاتالوگ‌ها با توجه به کاربردی که دارند دارای تنوع و انواع مختلفی هستند. برخی کاتالوگ‌ها ماهیت تجاری دارند و برای سازماندهی اطلاعات مربوط به برند استفاده می‌شوند. برخی کاتالوگ‌ها برای خرده‌فروش‌ها و بعضی دیگر برای برنامه‌های بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع کاتالوگ‌ها انعطاف‌پذیری آن را برای معرفی محصولات و خدمات هر برندی نشان می‌دهند. کاتالوگ‌ها دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
• کاتالوگ محصول
کاتالوگ محصول برای فهرست‌کردن و معرفی محصول به مشتریان فعلی برند صورت می‌گیرد. در این کتابچه فهرستی از محصولات وجود دارد که برای فروش در ماه یا فصل جاری ارائه می‌شوند. این کاتالوگ‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که عکس‌های محصولات، قیمت و سایر ویژگی‌های آن مشخص باشد. همچنین در این کاتالوگ اطلاعات سفارش و محل ارسال، آدرس شرکت، خط مشی بازگشت محصول نیز درج می‌شود. در یک کلام این کاتالوگ‌ها برند و محصولات را به‌خوبی تبلیغ می‌کنند.
• کاتالوگ‌های سازمانی
برخی از کاتالوگ‌ها برای استفاده در محیط‌های کاری طراحی و چاپ می‌شوند. شرکت‌ها برای پیگیری موجودی محصولات قابل فروش خود به کاتالوگ نیاز دارند. همچنین بسیاری از برندها از کاتالوگ برای فهرست‌کردن اقلام شرکتی استفاده می‌کنند. در این‌جا کاتالوگ به کسب‌وکارها کمک می‌کند که اقلام شرکت را فهرست و در مواقع لازم به آن‌ها رجوع کنند. این امر باعث می‌شود که موجودی‌های انبار به‌دقت چک شود و چیزی از قلم نیفتد.
• کاتالوگ‌های فرهنگی
موزه‌ها، گالری‌های هنری، مکان‌های تاریخی و... همگی به طراحی یک کاتالوگ فرهنگی و تخصصی احتیاج دارند. کاتالوگ‌ها با فهرست آثار هنری و قطعات تاریخی، موجودیت آن‌ها را اثبات و محل قرارگیری آن‌ها را مشخص می‌کنند. این کاتالوگ‌ها باعث افزایش آگاهی مردم درباره اشیاء تاریخی و باستانی خواهد شد. همچنین در گالری‌ها ارائه کاتالوگ به مشتری کمک می‌کند که ویژگی‌های هر اثر هنری را بهتر بشناسد. این امر باعث می‌شود که او احساس اطمینان کند و ترغیب به خرید شود.
• کاتالوگ دیجیتال
کاتالوگ دیجیتال یک سند آنلاین است که محصولات یا خدمات شما را در سایت به‌نمایش می‌گذارد. کاربرها با کلیک روی یک لینک مستقیم می‌توانند به آن دسترسی داشته‌ باشند و اطلاعات لازم را دریافت کنند. کاتالوگ دیجیتال به کاربران این امکان را می‌دهد که در عرض چند ثانیه محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. این امر به مخاطب کمک می‌کند که اطلاعات محصول را به‌آسانی دریافت کند و آن‌ها را در مسیر خرید محصول قرار دهد.


بروشور چیست؟

بروشور یک سند کاغذی مختصر و از نظر بصری جذاب است که اهداف، محصولات و خدمات سازمان‌ها را به‌نمایش می‌گذارد. در بروشورها می‌توانید به برخی از سوالات متداولی که برای مخاطب پیش می‌آید، پاسخ دهید. بروشور یک رسانه بسیار منعطف برای انتقال اطلاعات مهم درباره برند به مردم است. بروشورها را می‌توانید هنگام مراجعه مردم به نمایشگاه، به‌صورت پستی، در محیط‌های پر رفت‌وآمد و... به دیگران ارائه دهید.


کاربرد بروشور

بروشورها سرنخی از برند و محصولات را به مشتری‌های بالقوه ارائه می‌دهند تا او را ترغیب به خرید کنند. بروشور برای اهداف بازاریابی و شناسایی برند طراحی و چاپ می‌شود. در بروشور، به مخاطب نشان می‌دهید که مردم از برند چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند. در بسیاری از رویدادها از بروشور به‌عنوان یک راهنما استفاده می‌شود. بروشورها با ارائه اطلاعات مفید درباره شرکت، محصول یا خدمات، باعث جلب اعتماد مشتری‌ خواهند شد.


انواع بروشور

بروشورها آیتم‌هایی هستند که قابلیت تاشدن دارند. بر اساس این ویژگی‌ بروشورها به انواع و اقسام مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. بروشور با هر مدل و تنوعی باید بتواند درباره برند به مخاطب اطلاعات قانع‌کننده و جذاب ارائه دهد. اطلاعات روی انواع بروشورها باید مختصر، واضح و با بیانی شیوا نوشته شوند. در ادامه شما را با انواع بروشورها بر اساس مدل تا زدن، آشنا می‌کنیم.
• بروشور تک‌لت
بروشور تک‌لت اغلب در ابعاد کاغذ A5 تولید می‌شوند. اگر در حال حاضر بودجه محدودی برای برند خود دارید، چاپ بروشور تک‌لت مقرون به‌صرفه خواهد بود. روی این بروشور اطلاعات به‌صورت مختصر و در عین حال جذاب ارائه می‌شوند. بروشور تک‌لت باید به‌گونه‌ای طراحی شود که در همان نگاه اول مخاطب فریاد او را بشنود که می‌گوید (مرا بخوان). یک چیدمان جذاب از متن و تصویر می‌تواند بروشور تک‌لت را مخاطب‌پسند کند.
• بروشور دو لت
این بروشور در ابعاد A4، A5، A6 و برگه 20*20 طراحی و چاپ می‌شود. بروشور دو لت دارای یک خط تا است که می‌توانید آن را به دو قسمت تقسیم کنید. در پشت و روی بروشور دو لت، می‌توان اطلاعات مهم مربوط به برند را چاپ کرد. آیا نگران این هستید که خط تا بروشور، باعث پارگی آن شود؟ به‌راحتی می‌توانید از کاغذهای بسیار مرغوب یا روکش استفاده کنید، این امر دوام بروشور را بیشتر خواهد کرد.
• بروشور سه‌لت
این بروشور دارای دو خط تا است که کاغذ را به سه قسمت تقسیم می‌کند. کسب‌وکارها از بروشور سه‌لت استقبال زیادی می‌کنند. در هر لت از این بروشور می‌توانید مطالب مختلفی را بنویسید. پاراگراف‌ها باید کوتاه و لحن نوشته رسا و ساده باشد. متن را به‌گونه‌ای بنویسید که مشتری ترغیب شود تا انتهای بروشور را کامل بخواند. محتوا باید با طراحی بروشور سه‌لت هماهنگ باشد.
• بروشور رولی تاشو
بروشور رولی تاشده بسته به مقدار اطلاعاتی که قرار است ارائه دهید، دارای چهار یا پنج تا است. این بروشور در یک حرکت غلتان، تا می‌شود. قسمت راست بروشور نیز به‌سمت داخل تا خواهد شد. سپس دو قسمت تاشده یکبار دیگر به سمت داخل باید تا ‌شوند. این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که قسمت سمت چپ، به‌عنوان پوششی برای بروشور عمل کند. این بروشور اغلب هشت تا ده صفحه برای شما مهیا می‌کند.
• بروشور تاشو فرانسوی
بروشور فرانسوی تاشو به‌عنوان بروشور تاشو با زاویه راست نیز شناخته می‌شود. این یک سبک منحصر به‌فرد از تا کردن است که بروشور را به چهار بخش مختلف تقسیم خواهد کرد. در بروشور تاشو فرانسوی کاغذ از وسط تا می‌شود و سپس دوباره به نصف و عمود بر تا قبلی، تا می‌خورد. این مدل ظاهری منحصر به‌فرد و خاص به بروشور شما می‌بخشد.
• بروشور موازی دوگانه
این بروشور سه‌بار تا می‌شود و هشت صفحه را ایجاد می‌کند. این امر یک فضای کافی برای محتوا و تصاویر ایجاد خواهد کرد و نوشته‌های شما را جذاب می‌کند. ابتدا ورق کاغذ از وسط تا می‌شود و سپس صفحه تا شده یک‌بار دیگر نیز به نصف تا خواهد شد. این امر، یک بروشور موازی را در بروشور اصلی ایجاد می‌کند. بروشور موازی دوگانه فضای خوبی برای درج نوشته به شما تحویل خواهد داد.


مزایا انواع کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ و بروشور یکی از ابزارهای قدرتمند در حوزه تبلیغات و بازاریابی برند محسوب می‌شود. آن‌ها مخاطب را متقاعد می‌کنند که با برندی معتبر و حرفه‌ای روبه‌رو هستند که بهترین محصولات را به آن‌ها ارائه می‌دهد. مردم همچنان از آیتم‌های تبلیغاتی کاغذی استقبال می‌کنند. این موضوع احساس امنیت را به مخاطب منتقل می‌کند. همچنین قابل لمس بودن کاتالوگ و بروشور، می‌‎تواند موجب بهبود تعامل شما با مشتری می‌شود. از دیگر مزایا چاپ کاتالوگ و بروشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• اطلاعات مهم را ارائه می‌دهد
انواع کاتالوگ و بروشور، مهم‌ترین اطلاعات برند و محصولات را با مشتری‌های بالقوه در میان می‌گذارد. این اطلاعات علاوه‌بر این‌که به مخاطب احساس امنیت می‌دهد، او را مشتاق به خرید از برند نیز خواهد کرد. ارائه اطلاعات در بروشور و کاتالوگ به مشتری کمک می‌کند که برند را بشناسد و مناسب‌ترین محصول را انتخاب کند. این امر به مصرف‌کننده این اطمینان را می‌دهد که با برندی معتبر و ارزشمند روبه‌رو شده ‌است.
• چرخه کسب‌وکار را ساده می‌کند
کاتالوگ با ارائه یک‌باره مشخصات محصولات، به ساده‌سازی چرخه تجاری کمک می‌کند. مشتری‌ها می‌توانند تمام اطلاعات مورد نظر خود را یک‌جا در اختیار داشته ‌باشند. این امر موجب آشنایی مخاطب با محصول و برند و در نهایت تمایل او به خرید بیشتر می‌شود. کاتالوگ‌ها و بروشورها به زبان برند تبدیل‌ شده‌اند و با اقناع‌سازی مخاطب، توجه و اعتماد او را جلب می‌کنند. این امر یک فرصت ویژه برای توسعه برند نیز محسوب می‌شود.
• برندسازی را تقویت می‌کند
شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از انواع کاتالوگ و بروشور، فرآیند برندسازی خود را بهبود ببخشند. روی کاتالوگ و بروشورها تمام مشخصات برند چاپ می‌شود و همین امر شناسایی کسب‌وکار را راحت می‌کند. کاتالوگ‌ها و بروشورها ماندگاری بالایی دارند. این امر موجب مواجهه مستقیم مخاطب با کاتالوگ در روزهای مختلف می‌شود. در نتیجه برند در ذهن مشتری‌ بالقوه ماندگار و امکان خرید او از شما بیشتر خواهد شد.
• به‌راحتی توزیع می‌شود
انواع کاتالوگ و بروشور را می‌توان به‌راحتی در محیط‌های مختلف توزیع کرد. آن‌ها از طریق پست، داخل روزنامه‌ها در نمایشگاه‌ها و رویدادها قابل پخش است. راحتی دسترسی به کاتالوگ و بروشور شناسایی برند را آسان می‌کند. همچنین این امر باعث می‌شود که قشرهای مختلفی از مردم، بروشور و کاتالوگ را از شما دریافت کنند. در نتیجه مخاطب و مشتر‌های برند شما بیشتر خواهد شد.


جنس انواع کاتالوگ و بروشور

از آن‌جا که بروشورها و کاتالوگ‌ها ماهیتی تجاری دارند و باعث تقویت هویت برند می‌شوند، باید از بهترین کاغذها استفاده کنید. چاپ بروشور و کاتالوگ با استفاده از مرغوب‌ترین کاغذ، نشان‌دهنده ارزشی است که برای مخاطب قائل هستید. از آن‌جا که بروشور و کاتالوگ در دست بسیاری از افراد قرار می‌گیرد، نباید به‌راحتی پاره و آسیب‌دیده شوند. در چاپ انواع کاتالوگ و بروشور از کاغذهای مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.
• کاتالوگ
کاتالوگ‌ها کتابچه‌هایی هستند که اغلب به‌صورت صحافی شده یا منگنه‌ای توزیع می‌شوند. به‌دلیل ورق‌خوردن صفحات، کاغذها باید دوام و ماندگاری لازم را داشته‌ باشند. گرماژ جلد کاتالوگ باید از 200 تا 300 گرم و صفحات داخلی آن از 115 تا 200 گرم باشد. از آن‌جا که محکم‌بودن جنس صفحه کاتالوگ بسیار مهم است، باید از سلفون مات بیا براق استفاده کنید. کاغذ گلاسه مات و براق، کاغذ تحریر، مقوای کارتی و کاغذ کاهی نیز جنس‌های متداول برای چاپ بروشور است.
• بروشور
بروشورهای کاغذی در محیط‌های عمومی مختلف توزیع می‌شوند و باید کاغذ آن محکم و بادوام باشد. چاپ بروشور اغلب با کاغذ گلاسه براق و مات انجام می‌شود. چاپ بروشور گلاسه اغلب با گرماژ 115 تا 250 متداول است. کاغذ تحریر نیز یکی از کاغذهای مورداستفاده برای چاپ است که در گرماژ 80 تا 100 گرم تولید می‌شود. در نهایت، چاپ بروشور با کاغذ کرافت در گرماژ 80 تا 150 گرم نیز مرسوم است.


چاپ انواع کاتالوگ و بروشور با شبکه چاپ

در این مطلب شما را با کاربرد و مزایا کاتالوگ و بروشور آشنا کردیم. همچنین از انواع کاتالوگ و بروشور با شما سخن گفتیم و شما را از تنوع‌های آن آگاه کردیم. در انتها نیز مناسب‌ترین کاغذها و گرماژهایی که برای چاپ این رسانه‌های کاغذی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان کردیم. حالا وقت آن رسیده است که شما را با یک مجموعه چاپ قدرتمند آشنا کنیم.
شبکه چاپ بیش از نیم قرن است که در صنعت چاپ و طراحی بروشور و کاتالوگ در حال فعالیت است. شما با خیال راحت می‌توانید تمام فرآیند چاپ و طراحی انواع کاتالوگ و بروشور را به ما بسپارید. در شبکه چاپ، کیفیت عالی و اختصاصی‌بودن محصولات، حرف اول را می‌زند. با استفاده از خدمات ویژه‌ای همچون طلاکوبی، چاپ یووی، نقره‌کوبی و... نیز می‌تواند جلایی ویژه به کاتالوگ و بروشور خود ببخشید. با مراجعه به سایت شبکه چاپ، می‌توانید قیمت‌ها را مشاهده و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

کارشناس واتس اپ تلفن تماس