انواع بروشور تبلیغاتی و مزایای استفاده از آن برای معرفی بهتر کسب و کارتان




بروشور تبلیغاتی


امروزه تبلیغات حرف اول را برای موفقیت کسب و کارهای مختلف می‌زنند. البته تنوع شیوه‌های تبلیغاتی نیز باعث شده است تا کسب و کارها بیش از پیش برای شناساندن خودشان به مخاطبان در رقابت باشند.

یکی از این شیوه‌های تبلیغاتی، ساخت بروشور و توزیع آن میان مردم است. استفاده از این شیوه به سال 1748 میلادی باز می‌گردد زمانی که هنور اینترنت و تبلیغات دیجیتال پا نگرفته بودند.

اما چه چیزهایی باعث شدند که چاپ انواع بروشورتبلیغاتی و توزیع آن از آن زمان تا به امروز همچنان یکی از روش‌های محبوب برای تبلیغات باشد؟

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا استفاده از بروشور به نفع کسب و کارتان است و از انواع بروشور صحبت می‌کنیم.

 

مزایای استفاده از بروشورچیست؟

1: کم هزینه بودن بروشور:

طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی از چند جهت برای معرفی کسب و کار شما مقرون به صرفه است. اول از این جهت که شما می‌توانید نوعی از بروشور و کیفیت آن را مد نظر قرار دهید که با بودجه‌ی شما هماهنگی بیشتری دارد.

دوم اینکه در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی از جمله: تبلیغات آنلاین و رسانه‌ای، چاپ و توزیع بروشور هزینه بسیار کم‌تری می‌برد.

2: توزیع آسان:

یکی دیگر از مزایای بروشورها این است که به خاطر وزن کم می‌توانید آن را به راحتی حمل کنید و در هر منطقه‌ای که می‌خواهید توزیع نمایید. به این صورت جامعه‌ی هدف شما هم گسترش می‌یابد و تنوع کسانی که بروشور تبلیغاتی شما را می‌بینند افزایش پیدا می‌کند.

3: اطلاعات زیاد:

در تبلیغات رسانه‌ای و آنلاین ممکن است برای توضیح و تبلیغ کار و محصول خود فقط چند دقیقه در اختیار داشته باشید و یا مجبور باشید پیام مورد نظرتان را با یک عکس به مخاطب برسانید.

این موضوع درباره‌ی بروشورها صدق نمی‌کند. اگر مخاطب شما بروشورتبلیغاتی را مطالعه یا حتی به طور کلی نگاه کند می‌تواند اطلاعات زیادی به دست آورد و شما هم به عنوان تبلیغ کننده می‌توانید اطلاعات زیادی ازجمله اهداف کسب و کارتان و مزایایی که به مخاطب ارائه می‌کنید را داخل بروشور تبلیغاتی وارد نمایید.

4: ایجاد اعتبار:

شما با طراحی و چاپ بروشوری زیبا و جامع می‌توانید این پیام را به مخاطب بدهید که برایش ارزش قائل هستید و همینطور اینکه کسب و کار شما به جزئیات و کیفیت اهمیت زیادی می‌دهد.

بدین صورت مخاطب در همان وهله‌ی اول به شما اعتماد کرده و برای سپردن کارهایش یا خرید محصول سراغتان می‌آید.

5: شخصی سازی:

یکی از تکنیک‌هایی که به فروش بهتر منجر می‌شود تکیه و تاکید به یک محصول خاص و تبلیغ در مورد آن است.

بروشورها این امکان را به شما می‌دهند که تا حد زیادی در مورد محصول مورد نظرتان صحبت کنید و مشتری را برای خرید آن قانع نمایید. به این ترتیب شما با تاکید بر یک محصول باعث آشنایی مشتری با کسب و کار خودتان می‌شوید.

6: امکان حمل آسان:

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم بروشور این است که مخاطب شما می‌تواند آن را در کیف خود قرار دهد و هر زمان که خواست به آن رجوع کرده و آن را بخواند جدا از این موضوع شما نیز می‌توانید بروشورهای چاپ شده را در مکان‌های مختلفی در سطح شهر قرار دهید تا بدین ترتیب آدم‌های بیشتری نام شما را ببینند و با کسب و کارتان آشنا شوند. در این قسمت تنها نکته‌ای که اهمیت دارد این است که طراحی بروشورتبلیغاتی و ظاهر اولیه‌ی آن طوری باشد که مخاطب مجذوب شود و آن را جدی بگیرد.

7: ماندگاری بیشتر:

آدم‌ها وقتی می‌خوانند بیشتر به خاطر می‌سپارند. شاید عجیب به نظر بیاد اما طبق تحقیقاتی که اخیراً روی آدم‌های مختلف انجام شده این نتیجه به دست آمده که آدم‌ها وقتی مطلبی را می‌خوانند یا به عکسی که با یک متن همراه باشد نگاه می‌کنند، اسم‌های درج شده در مطلب و کلیت آن را بهتر به خاطر می‌سپارند به خصوص که مطلب مورد نظر به صورت فیزیکی چاپ شده و در دستشان باشد.

مزایایی که در مورد بروشور گفتیم باعث شده است که کسب و کارها نزدیک به یک قرن از این نوع تبلیغات بهره برده و برای معرفی کسب و کار و محصولشان از آن استفاده کنند.

بروشورها تنوع زیادی دارند که با توجه به نوع کسب و کارتان می‌توانید نوع بروشوری که قصد طراحی و چاپش را دارید انتخاب نمایید، در ادامه‌ی مطلب قصد داریم تا شما را با انواع بروشور آشنا کنیم.

 


مزایای استفاده از بروشور

انواع بروشور:

1: بروشورهای تک برگی:

این نوع بروشورها همانطور که از اسمشان پیداست فقط از یک برگ تشکیل شده‌اند و بسیاری از ما تا به حال با این مدل برخورد داشته‌ایم، چرا که از این نوع بروشور برای استفاده در حجم بالا و اطلاع رسانی به جامعه‌ی آماری زیاد استفاده می‌شود. به دلیل زیاد بودن این نوع بروشور تبلیغاتی ممکن است دیگر نظر آدم‌ها به آن جلب نشود، پس توصیه‌ی ما به شما این است که فونت زیبا و استفاده از رنگ‌های جذاب را در طراحی این نوع بروشور جدی بگیرید.

2: بروشورهای دو لت:

به بروشورهایی که در آن‌ها دو برگه به هم وصل شده‌اند اصطلاحاً دو لت گفته می‌شود. استفاده از این نوع از بروشورها بسیار رایج و متداول است چرا که حمل آنها بسیار آسان است و به دلیل کم حجم بودن آنها خواندن مطالب برای مخاطب بسیار راحت‌تر و در زمان کم‌تری انجام می‌شود.

3: بروشورهای تاشو سه لت:

شاید بتوانیم بگوییم بروشور سه لت رایج‌ترین نوع بروشور سه لت تبلیغاتی می‌باشد. چرا که جدا از جذابیت شکل ظاهری آن برای مخاطب، با حجم و اندازه‌ی مناسبی که دارد، می‌تواند اطلاعات زیادی را نیز در خود جای دهد.

4: بروشورهای Z-Fold:

این نوع از بروشورها نیز سه لت هستند، اما نوع تا شدن این مدل با بروشور سه لت ساده متفاوت است. بدین صورت که این بروشورها دارای دو پنل پشت و رو می‌باشند. با استفاده از این نوع بروشورتبلیغاتی شرکت ها می‌توانند اطلاعات مربوط به کسب و کارشان را در یک پنل و اطلاعات مربوط به یکی از محصولات را به طور مجزا در پنل دیگر جای دهند.

5: بروشورهای Open gate-Fold:

این بروشور همونطور که از اسمش هم پیداست دارای دو صفحه‌ی رویی هستند که مثل یک دروازه برای صفحه‌ی اصلی عمل میکنند و بیشتر مطالب مورد نظر در همان صفحه‌ی اصلی جای دارند.

طراحی این نوع بروشور باید هوشمندانه انجام شود و چاپ این مدل نیزهزینه ی نسبتا بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر می‌برد.

ما این مدل از بروشور تبلیغاتی را به کسانی که در حوزه‌های طراحی، دکوراسیون و به طور کلی هنر کار می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم چرا که نوشتن مطلب تبلیغاتی به تنهایی برای این مدل کار عاقلانه‌ای نیست و به جای آن باید با قرار دادن یک طراحی یا عکس جذاب در صفحه‌ی اصلی مخاطب را کاملاً شگفت زده و مجذوب کرد.

6: بروشورهای Close-gate-Fold:

این نوع از بروشورها معمولاً از 4 لت تشکیل می‌شوند. دو برگه‌ی بزرگ به هم چسبیده و دو برگه‌ی کوچک‌تر در کنارشان و نحوه‌ی بسته شدن این مدل بروشور نیز مانند open-gate می‌باشد.

استفاده از این نوع بروشورها به کمپانی‌هایی توصیه می‌شود که می‌خواهند اطلاعات زیاد و جزییات را به مخاطب ارائه کنند.

برای مثال: بعد از سخنرانی‌ها می‌توانند تعدادی از این نوع بروشور هارا روی میز قرار دهند تا مخاطب موقع خارج شدن برای داشتن اطلاعات تکمیلی آن‌ها را مطالعه کرده و با سایر محصولات یا خدمات شرکت آشنا شود.

7: بروشور آکاردئونی:

این بروشورها همانطور که از اسمشان پیداست وقتی تا می‌شوند شکل یک آکاردئون به خود می‌گیرند.

این مدل‌ها دارای لت‌های بیشتری هستند و استفاده از آن‌ها معمولاً برای کسانی مناسب است که می‌خواهند عکس‌های نسبتاً زیادی را با متنی کوتاه برای مخاطبشان توضیح دهند.

8: بروشورهای Quarter-Fold:

این مدل از بروشورها مانند کاغذی می‌مانند که به صورت عرضی تا می‌شوند و سپس یک تای دیگر هم از وسط می‌خورند و تقریباً شکل مربع به خود پیدا می‌کنند.

این نوع بروشورها معمولاً برای تبلیغات متداول نیستند و بیشتر برای طراحی دعوتنامه یا منوی رستوران از آنها استفاده می‌شود.

9: بروشور خلاقانه:

می‌توانیم بگوییم که این نوع بروشور از قانون خاصی پیروی نمی‌کند و شما می‌توانید در طراحی آن با دست بازتر عمل کرده و هرکاری که حس می‌کنید خلاقانه است را انجام دهید.

لازم به ذکر است که چاپ بروشورتبلیغاتی خلاقانه برای سازمان‌های بزرگ کاربرد آنچنانی نداشته و بیشتر به درد کسب و کارهای آموزشی یا هنری می‌خورند.

مزیت بروشور خلاقانه این است که شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود یک بروشور تبلیغاتی طراحی کنید که به طور واضح‌تری "شخصیت" کسب و کار شما را به مخاطبتان نشان دهد و در اولین برخورد چشم و ذهن مخاطب را به خود درگیر کند.

بهره بردن از مزایای بروشور تبلبغاتی زمانی ممکن می‌شود که در طراحی و چاپ آن ظرافت‌های لازم با کار رفته باشد. برای مثال ممکن است شما هزینه کرده و تعداد زیادی بروشور تبلیغاتی را به چاپ برسانید اما مردم بی تفاوت از کنار آنها رد شده یا زحمت خواندنشان را به خود ندهند.

این اتفاقی است که برای خیلی از ما تا به حال افتاده است. دلیل این مساله به طور معمول این است که شما برای طراحی و کیفییت چاپ بروشور تبلیغاتی خود اهمیت کمی قائل شده‌اید.

یادتان باشد که هدف شما معرفی کسب و کارتان به مخاطب می‌باشد و بروشور تبلیغاتی در واقع مانند ویترینی است که مخاطب آن را نگاه می‌کند و اگر خوشش بیاید کنجکاو شده و داخلش را بررسی می‌نماید.

نکات کوتاهی که در ادامه می‌خوانید دررسیدن به یک بروشور ایده آل به شما کمک می‌کند.

1: وجود هارمونی در بروشور: منظورمان این است که تمامی اجزا بروشور اعم از تصویر، متن، طرح و رنگ باید در یک طیف قرار داشته و مکمل هم باشند تا برای مخاطب زیبایی بصری ایجاد شود.

2: توجه به نوع ارائه اطلاعات: یادتان باشد که در بروشورها باید اطلاعات را به ترتیب اهمیت، با صراحت و خلاصه بیان کنید.

3: توجه به جامعه هدف: زمانی که می‌خواهید طرح کلی بروشورتبلیغاتی را در ذهنتان بسازید به این فکر کنید که مخاطبتان کیست و اگر قرار بود شما بروشوری را مطالعه کنید چه خصوصیاتی نظرتان را جلب می‌کرد.

4: تیتر جذاب و فونت خوب: تیتر جذاب می‌تواند مثل یک قلاب عمل کند و آدم‌ها را به سمت بروشور تبلیغاتی شما جذب کند. همینطور انتخاب یک فونت دوستانه و زیبا نیز می‌تواند به بروشور شما شخصیت دوست داشتنی‌تری بدهد.

با توجه به این نکات کلی در طراحی بروشور تبلیغاتی احتمالاً می‌توانید یک بروشور ساده و تمیز به دست بیاورید. اما اگر می‌خواهید همه چیز از طراحی تا اجرا بی نقص و دقیقاً مطابق ذهنیتتان باشد به شما توصیه می‌کنیم کار طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی خود را به یک تیم متخصص بسپارید تا بهترین خروجی را دریافت نمایید.

به خصوص اگر صاحب کسب و کار بزرگی هستید یا تمایل به طراحی بروشور خلاقانه دارید بهتر است ریسک نکنید و از کسانی کمک بگیرید که تجربه و تخصص کافی را در زمینه‌ی طراحی و چاپ بروشور دارا هستند.

شبکه چاپ همواره تلاش می‌کند که از بهترین طراحان و متخصصان برای آماده‌سازی محصولات چاپی استفاده کند. همکاری‌های موفقی که با بسیاری از برندهای معتبر طی بیش از 40 سال فعالیت خود برای تولید محصولات چاپی داشته، گواه تخصص و کیفیت بالای ارائه خدمات است. طراحی و چاپ بروشور توسط افراد متخصص و با استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های به روز دنیا با بهترین کیفیت و قیمت صورت می‌گیرد. برای اطلاع از انواع خدمات و تعرفه تولید محصولات چاپی گوناگون و ثبت سفارش چاپ بروشور با ما تماس بگیرید.


چاپ بروشور

2022-01-03 23:13:58 

بروشور تبلیغاتی | مزایای استفاده از بروشور | چاپ بروشور


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس