کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟




کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟

کاتالوگ


اگر همیشه این سوال ذهن‌تان را درگیر کرده است که اهمیت کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد، حتما این مقاله را بخوانید. چاپ کاتالوگ ارزان به‌عنوان ابزاری مقرون به صرفه و راحت برای تبلیغ هر حرفه و تخصصی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. معرفی برند شما به کمک کاتالوگ با نتایج نسبتا خوب و رضایت‌بخشی همراه خواهد بود که گاهی موجب تعجب‌تان می‌شود. هیچگاه تاثیر کاتالوگ را دست کم نگیرید.

اینکه کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد سوال بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار است؛ اما نکته مهم استفاده درست از این محصول است. درصد بالایی از مشاغل کاربرد کاتالوگ را در برنامه خود قرار می‌دهند؛ اما به‌دلیل استفاده نادرست از آن به موفقیتی چشم‌گیر نمی‌رسند. براین اساس باید روی طراحی و متن استفاده شده در کاتالوگ دقت زیادی به خرج داد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید که بیشتر درباره کاتالوگ و کاربرد آن بدانید.

 

دلیل اهمیت استفاده از کاتالوگ چیست؟

اینکه کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد، مقدمه‌‌ای برای استفاده از آن محسوب می‌شود. کاتالوگ به شما کمک می‌کند تا با کم‌ترین هزینه و زمان تخصص خود را در سطحی وسیع معرفی کنید. کاتالوگ را ابزاری ساده اما حرفه‌ای در تبلیغ کسب‌و‌کارها می‌دانند که غافل‌شدن از آن به ضرر صاحبان مشغل تمام می‌شود.

بااین‌که این روزها تبلیغات به‌صورت اینترنتی شده است و با هر سرچ در اینترنت انواع نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی برای شما ظاهر می‌شود، کاتالوگ همچنان جای خود را دارد و از مزایای خاصی برخوردار است. کاتالوگ به‌صورت یک دفترچه حرفه‌ای طراحی می‌شود و اغلب در اولین نگاه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

در جواب سوال کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد، می‌توان آن را به‌عنوان دفترچه‌ای تبلیغاتی برای هر کسب‌و‌کار معرفی کرد. البته دفترچه خواندن کاتالوگ مبنی‌بر این نیست که صرفا قابل لمس باشد، بلکه یک کاتالوگ می‌تواند به‌صورت اینترنتی هم روی سایت‌های مختلف قرار گیرد. به‌طور کلی کاتالوگ در شناخت برند و تخصص شما از جایگاه خوبی برخوردار است.

 

مزایای استفاده از کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟

مزیت آنلاین و آفلاین بودن کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد که تا این حد مورد توجه صاحبان مشاغل قرار می‌گیرد؟ بله، کاتالوگ فارغ از آنلاین یا آفلاین‌بودن از مزیت‌های زیادی برخوردار است؛ به‌همین خاطر بسیاری از صاحبان مشاغل را به سمت خود جلب می‌کند؛ اما از جمله مزیت‌های کاربرد کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟

 

  • تبلیغ کسب‌و‌کار

بدون شک کاتالوگ در هر نوع و مدلی، قابلیت تبلیغ کسب‌و‌کار شما را خواهد داشت. فرقی ندارد که حرفه خود را به‌صورت آنلاین یا آفلاین تبلیغ کنید، این محصول قادر است به‌تخصص شما هویت خاصی بدهد. در معرفی تخصص خود نکات و موارد مهم را ذکر کنید.

ذکر موارد قابل توجه که بدون شک توجه مخاطب را جلب می‌کند، موجب جذب بیشتر و طولانی‌مدت مخاطب به آن خواهد شد. هرچه مخاطب بیشتر به کاتالوگ جذب شود، قطعا بیشتر راغب است تا کسب‌و‌کار شما را از نزدیک ببینند و از محصولات و خدمات‌تان استفاده کند.

 

  • مقرون به‌صرفه‌بودن

دلیل مقرون به‌صرفه‌بودن کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟ استفاده از کاتالوگ چه به‌صورت دستی چه آنلاین، بسیار به‌صرفه‌تر از تبلیغات گسترده مانند چاپ بیلبورد است. این دفترچه با ظاهر جذاب و منحصر‌به‌فرد خود افراد بیشتری را ترغیب می‌کند تا کسب‌و‌کار شما را به‌خوبی بشناسند.

علاوه‌بر به‌صرفه‌بودن اقتصادی کاتالوگ، کاربرد این ابزار در زمان هم صرفه‌جویی خواهد کرد. این‌که کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد را می‌توان در تاثیر آن هنگام عرضه میان مردم لمس کرد. کاتالوگ جذابیت منحصر‌به‌فردی دارد که بسیاری از صاحبان مشاغل از آن بی‌خبر هستند؛ بنابراین از این وسیله تبلیغاتی ارزان غافل نشوید.

 

  • همیشگی‌بودن

در دسترس‌بودن دائمی از دیگر مزایایی است که در جواب کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد، به آن اشاره می‌شود. کاتالوگ‌ها قابلیت این را دارند که تا سال‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. فرقی ندارد که کاتالوگ شما آنلاین باشد یا آفلاین، بدون شک این ابزار تبلیغاتی را تا مدت‌ها می‌توان مورد استفاده قرار داد بدون این‌که از جذابیت آن کم شود. کافی است در طراحی آن دقت بیشتری به‌خرج دهید تا کاتالوگی دائمی و جذاب عرضه کنید.

 

نکات مهم در طراحی کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟

رعایت نکاتی ریز و مهم به شما کمک می‌کند تا در طراحی کاتالوگ عملکرد خوبی از خود به‌جا بگذارید. اگر در استفاده از کاتالوگ جهت تبلیغ کسب‌و‌کارتان مصمم هستید، توصیه می‌کنیم تا این نکات مهم را مورد توجه قرار دهید.

  • از صحبت درباره مسائل نه‌چندان مهم بپرهیزید. گزافه‌گویی و توجه به مباحث کم اهمیت نه‌تنها جذابتی ندارد، بلکه مخاطب را از ادامه خواندن کاتالوگ دل‌زده خواهد کرد؛ بنابراین در انتخاب کلمات خود نهایت دقت را به‌کار بگیرید.

 

  • رنگی خاص و متفاوت انتخاب کنید. انتخاب رنگ جذاب در طراحی کاتالوگ حرف اول را می‌زند و در جذب مخاطب کمک زیادی خواهد کرد. از هارمونی رنگ مناسب و معقول استفاده کنید که نه‌تنها ارزش کسب‌و‌کارتان را پایین آورد بلکه آن را منحصر‌به‌فرد نشان دهد.

 

 

  • یکی از مهم‌ترین نکات در چاپ کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟ ذکر مهارت‌های خاص کسب‌و‌کار شما نکته‌ای مهم به‌شمار می‌رود. به ویژگی‌های خاص کسب‌و‌کارتان اشاره کنید. درج مزایا و مهارت‌هایی که مخصوص کسب‌و‌کار شما است، از اصلی‌ترین دلایل جذب مخاطب به کاتالوگ به‌شمار می‌رود.

 

  • زیبایی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در پاسخ به کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد خواهد آمد. درواقع رعایت زیبایی و منحصر‌به‌فرد بودن کاتالوگ کمک می‌کند تا مخاطبان شما این وسیله جذاب را در کیف‌شان بگذارند و در زمان مورد نیاز از آن استفاده کنند. حتما در طراحی کاتالوگ جذابیت و زیبایی را رعایت کنید.

 

 

  • از کاغذی مناسب و باکیفیت استفاده کنید. از آن‌جا که کاتالوگ قابلیت ماندگاری طولانی مدت را دارد باید از کاغذی باکیفیت در ساخت آن استفاده شود. اصولا کاربرد کاغذهایی با گرماژ بالا هزینه بیشتری به دنبال دارد؛ اما این نوع کاغذ بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. استفاده از کاغذهای با کیفیت کلاس کاری ارزش حرفه شما را نزد مخاطب بالا خواهد برد.

 

  • از روکش مناسب برای کاغذ کاتالوگ استفاده کنید. اهمیت روکش در ساخت کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟ روکش‌های مناسب مانند سلفون یا ورنی زیبایی ظاهری و منحصربه‌فردی به برگه‌های کاتالوگ خواهد داد. از این نوع روکش جهت ساخت انواع کاتالوگ‌ها استفاده می‌شود؛ چراکه علاوه‌بر در دسترس‌بودن و زیبایی، ماندگاری بالایی به کاغذ کاتالوگ خواهند داد.

 

 

  • در صحافی کاتالوگ نهایت دقت را به‌کار گیرید؛ اما صحافی کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟ دقت در چیدمان صفحات و حفظ نظم و زیبایی آن بخشی از یک صحافی مناسب و استاندارد به‌شمار می‌رود. درصورتی‌که ماندگاری و عمر بالای کاتالوگ کاری برای شما اهمیت دارد، حتما نهایت دقت را در صحافی آن به‌کار بگیرید. صحافی با چسب، لوپ، منگنه و سیمی از رایج‌ترین نوع صحافی کاتالوگ محسوب می‌شوند.

 

  • اندازه و ابعاد کاتالوگ را متناسب با محتوای کاتالوگ در نظر بگیرید. این نکته را باید قبل از نهایی شدن طراحی و عکس‌های مورد استفاده در کاتالوگ باید رعایت کرد. ابتدا ابعاد برگه‌های کاتالوگ را انتخاب کنید، سپس در زمینه طراحی و تنظیم رنگ یا عکس اقدام کنید. تعیین ابعاد کاتالوگ در هزینه‌های نهایی آن تاثیر می‌گذارد پس توصیه می‌کنیم تا در تعیین آن درست تصمیم بگیرید.

 

 


کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟

اهمیت آگاهی از انواع کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟

به‌طور کلی آگاهی از این‌که کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد کمک می‌کند تا در انتخاب نوع کاتالوگ مد نظرتان دقت بیشتری به‌خرج دهید. به‌طورکلی در بازار کسب‌و‌کار با دو نوع کاتالوگ روبه‌رو هستیم، کاتالوگ‌های صنعتی و کاتالوگ‌های تبلیغاتی که در ادامه بیشتر با این دو نوع کاتالوگ آشنا می‌شوید:

 

  1. کاتالوگ صنعتی

اصولا جهت معرفی کسب‌و‌کارهای صنعتی مانند کارخانجات و شرکت‌ها از این نوع کاتالوگ استفاده می‌شود؛ اما هدف اصلی این نوع کاتالوگ چیست و چه کابردی دارد؟ از این دسته کاتالوگ‌ها بیشتر برای فروش خدمات و محصولات و سپس معرفی تخصص استفاده می‌‌‌شود. در واقع این کاتالوگ‌ها علاوه‌بر جنبه معرفی یک کسب‌و‌کار جنبه فروش دارند و به کارشناسان فروش و مدیران صنعتی کمک زیادی خواهند کرد.

در طراحی این نوع کاتالوگ دقت زیادی باید به خرج داد، متون، تصاویر و حتی صحافی آن باید تا حد ممکن درباره واحد صنعتی مد نظر باشد. در برخی موارد برگه‌ها و جلد کاتالوگ را به‌صورتی خاص برش می‌زنند تا گویای کسب‌و‌کار مد نظر باشد. مثل کاتالوگ معرفی کارخانه‌های اتومبیل‌سازی که اغلب بسیار محبوب هستند.

محتوای اصلی این نوع کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟ این قبلی کاتالوگ عمدتا دربرگیرنده معرفی محصول، تاریخچه و خدمات واحد مد نظر، گواهینامه‌ها و نشان‌های افتخار، سیاست‌گذاری‌ها، جداول فنی و پروژه‌های واحد صنعتی هستند. کاتالوگ‌هایی که در زمینه فروش تجهیزات پزشکی طراحی می‌شوند نمونه ای بارز و عالی در این زمینه به‌حساب می‌آیند.  

 

  1. کاتالوگ تبلیغاتی

تبلیغات و اطلاع رسانی اصلی‌ترین هدف تولید این قبیل کاتالوگ محسوب می‌شوند. این نوع کاتالوگ بیشتر با هدف تبلیغ محصول یا خدمات به‌کار می‌روند و اغلب در زمان حضور در نمایشگاه‌ها، سمینارها، فروشگاه و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از آن‌جا که هدف اصلی تهیه این نوع کاتالوگ تبلیغات است باید از هویت بصری خوبی برخوردار باشند تا مخاطب را به خود جذب کنند. استفاده از فونت مناسب، رنگ و طراحی استاندارد، عکس‌های جذاب و باکیفیت، و حتی افکت‌گذاری مناسب باعث جذابیت بیشتر این دسته از کاتالوگ می‌شود.

گیرایی این دسته از کاتالوگ بسیار مهم است؛ چراکه اصلی‌ترین عامل در جذب مخاطب و تبلیغات کسب‌و‌کارها به‌شمار می‌رود. فونت و تصاویر استفاده شده باید قادر باشد تا در اولین نگاه مخاطب را به سمت خود کشانده و نگاه او را به کسب‌و‌کار مد نظر عوض کند. ایجاد نگاه و نظر مثبت به کسب‌و‌کار شما در گرو کاتالوگ و طراحی مناسب آن است. 

کاتالوگ تبلیغاتی هم باید بخش‌هایی مانند معرفی کسب‌و‌کار، هویت سازمانی، راه‌های ارتباطی با سازمان مد نظر، گواهینامه‌های کسب‌و‌کار مد نظر و... را در بر داشته باشد. برای مثال می‌توان به یک موسسه روان‌شناسی اشاره کرد که قصد مراجعه به آن را دارید. با خواندن کاتالوگ این موسسه از خدمات آن، رزومه کاری روان‌شناس، شماره تماس و... مطلع خواهید شد و درصورت جالب‌بودن به آن مراجعه خواهید کرد.

 

کلام آخر

کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوالی است که در ذهن همه صاحبان مشاغل و حتی مردم عادی ایجاد می‌شود و همیشه به‌دنبال پاسخی قاطع هستند. اغلب از کاتالوگ به‌عنوان دفترچه‌ای برای تبلیغات انواع حرفه و تخصص یاد می‌کنند. فرقی ندارد این دفترچه آنلاین یا آفلاین باشد، در‌هرصورت نباید از تاثیر عمیق آن بر معرفی کسب‌و‌کارها غافل شد. کاتالوگ‌ها به‌عنوان ابزار تبلیغات و شناسایی هویت از جایگاه خوبی در میان صاحبان مشاغل مختلف برخوردار هستند.

قطعا با خواندن این مقاله متوجه شدید که کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟ درصورت علاقه‌مندی به چاپ آن می‌توانید از مجموعه شبکه چاپ که با سال‌ها سابقه در این زمینه فعالیت دارد کمک بگیرید. این مجموعه با ارائه خدماتی همچون تکرار چاپ با قیمت مناسب، چاپ باکیفیت، چاپ افست با سرعت بالا، تضمین و گارانتی کار، استفاده از متریال‌های عالی، کیفیت رنگ و طراحی رایگان و.... از کیفیتی بالا در این زمینه برخوردار است. شبکه چاپ به عنوان یکی از برترین‌های کشور آماده ارائه انواع خدمات چاپ به شما عزیزان است.

 

 

 

 


کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟

2022-06-20 15:01:50 

کاتالوگ/چاپ_کاتالوگ/کاتالوگ_ارزان/طراحی_کاتالوگ


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس