مزایای چاپ افست بر اقلام بازاریابی دیجیتال




چاپ افست

تبلیغات چاپی یا تبلیغات دیجیتال مسئله این است


چاپ را در اصطلاح به انتقال مطالب بر روی یک سطح چاپ شونده می‌گویند. می‌توان آغاز صنعت چاپ در ایران را به دوران هخامنشیان و دوران مهرهای صنعتی ارتباط داد و از آن زمان این صنعت رونق گرفت. رفته رفته با گذر زمان و پیشرفت‌های بوجود آمده انواع چاپ با وسایل و ابزار مختلف به منظور افزایش سهولت کار و انجام چاپ حرفه‌ای‌تر نیز وارد بازار شدند. از جمله چاپ‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به چاپ افست و چاپ دیجیتال اشاره کرد که هرکدام متناسب با کارایی، مزایا و برتری‌های خود در مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

از انواع روش‌های موثر و پرکاربرد تبلیغاتی می‌توان به تبلیغات چاپی اشاره داشت. حتی این روزها که شاید بخشی از سهم بازار تبلیغات به بازاریابی دیجیتال اختصاص داده می‌شود، هنوز هم تبلیغات چاپی جایگاه خود را داشته و به هیچ عنوان نمی‌توان از تاثیر این نوع از تبلیغات چشم‌پوشی کرد. شما به واسطه‌ی چاپ کاتالوگ خلاقانه، ساک دستی و بگ خرید که می‌تواند تبلیغات متحرک شما باشد، تاثیر ویژه‌ای بر روی مخاطب می‌گذارید که بسیار پراهمیت و جالب توجه است. تبلیغات چاپی شما در مطبوعات، چاپ کاتالوگ، پوستر، بروشور و ... به دیده شدن شما کمک بسیاری می‌کند و در ایجاد آگاهی از برند شما و آشنایی مخاطب با شخصیت برندتان تاثیرگزار است. در هنگام طراحی و برنامه‌ریزی برای استفاده از تبلیغات چاپی باید به روش چاپ، مزایا و تاثیرات آن در نتیجه کار نیز توجه داشته‌باشید. در ادامه به بررسی تفاوت‌ چاپ افست و دیجیتال و همچنین برتری آنها نسبت به یکدیگر می‌پردازیم تا شما بتوانید به راحتی و با خیال راحت روش مناسب برای معرفی بیزینس خود را انتخاب کنید.

 

چاپ افست چیست؟

چاپ افست به نوعی از چاپ گفته می‌شود که متن، عکس و ... را روی سطح لاستیکی یک استوانه برمی‌گرداند و سپس آن را به کمک اعمال فشار روی سطحی دیگر مثل کاغذ یا مقوا چاپ می‌کنند. چاپ افست را می‌توان یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ دانست، بسیاری از چاپ‌هایی که امروزه انجام می‌شوند به واسطه‌ی چاپ افست می‌باشند، برای مثال چاپ روزنامه را می‌توان نمونه‌ای از چاپ افست دانست.

چاپ افست برای چاپ در تیراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا این روش مقرون به صرفه است و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که این روش برای چاپ به تعداد کم مناسب نمی‌باشد.

از دیگر مزایای چاپ افست می‌توان به وجود تنوع زیاد در انتخاب کاغذ اشاره کرد. در این روش شما به استفاده از چند نوع کاغذ محدود نیستید و همین امر را می‌توان جزو برتری‌های چاپ افست دانست.

کیفیت بالای چاپ از دیگر برتری‌های این روش محسوب می‌شود، با توجه به نتیجه‌ی چاپ و موارد استفاده‌ی این چاپ در تبلیغات چاپی، کیفیت چاپ افست را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایا دانست.

البته هر روشی در کنار مزایای آن شاید معایبی هم داشته باشد که با اطلاع و رعایت نکات مربوط به آن‌ها از پیش آمدن هر نوع مشکلی جلوگیری می‌شود. برای مثال چاپ افست برای چاپ در تیراژ پایین مناسب نیست و روش زمان‌بری محسوب می شود. همچنین تا پیش از شروع چاپ باید تغییرات لازم اعمال شود و نتیجه نهایی برای چاپ ارسال شود زیرا بعد از شروع چاپ امکان ایجاد تغییری وجود ندارد.

 از جمله مزایای و تفاوت چاپ افست به چاپ دیجیتال می توان تنوع رنگ و چاپ رنگ‌های واقعی دانست، در چاپ دیجیتال این امکان وجود نداشته و باعث ایجاد محدودیت‌هایی در این زمینه می شود.


مزایایی چاپ افست

چاپ افست لیبل

در چاپ لیبل پشت چسبدار و کیفیت رنگ اهمیت ویژه‌ای دارد. لیبل در صنعت جزو پرکاربردترین موارد تبلیغات چاپی است که می‌تواند به کار ساخت و ثبات برند را برای شما بسیار راحت‌تر کند. لیبل یکی از هوشمندانه‌ ترین تبلیغات چاپی محسوب می‌شود که کسب‌وکارها برای ایجاد تمایز از آن استفاده می‌کنند. چاپ لیبل افست این امکان را برای شما فراهم می‌کند که آزادانه از بین انواع جنس لیبل مانند یووی، سلفون براق، متالایزر ، پی وی سی ، شیشه ای  و ... انتخاب نمایید. همچنین در استفاده از این نوع چاپ شما می‌توانید طرح خود را در اندازه‌ی دلخواه ایجاد نمایید و محدودیتی در این موضوع وجود ندارد. برای انتخاب جنس و طرح و حتی اندازه‌ی مناسب بهتر از قبل از هر اقدامی از یک متخصص چاپ کمک بگیرید تا دقیقا آنچه مناسب کار شماست تهیه شود. اما همچنان با توجه به ماهیت استفاده از لیبل و نیاز به چاپ در تیراژ بالا پیشنهاد ما چاپ افست لیبل خواهد بود.

 

 

چه زمانی از چاپ افست استفاده می شود؟

در چاپ افست امکان چاپ بر روی محصولات مختلف با جنس متفاوت، در سایز و برش های گوناگون برای شما فراهم است. برای مثال شما می‌توانید در چاپ پوستر، لیبل پشت چسب‌دار، پاکت، ساک دستی و دیگر المان‌های تبلیغاتی چاپ افست را انتخاب کنید که با توجه به هزینه‌ی پایین در چاپ افست، منطقی است برای چاپ با تعداد زیاد و یا ابعاد بزرگ از چاپ افست استفاده شود.

مجموعه شبکه چاپ پیشرو میتواند این اطمینان را به شما بدهد که چاپ با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین حالت، مطابق نیاز شما و کسب و کارتان را در اختیارتان قرار داده و از همه ی آنچه که لازم است بهره‌مند شوید. برای چاپ تبلیغاتی، شما به یک مشاور و مجری حرفه‌ای نیاز دارید تا محصولی درخور برندتان آماده شود و به بازار عرضه گردد، این محصولات چاپی نماینده‌ی برند شما هستند و در غیاب شما به معرفی کسب‌وکارتان می‌پردازد پس رعایت نکات ظریف مربوط به کیفیت و بهره‌مندی از امکانات یک چاپخانه‌ ی مجهز اولین چیزیست که به آن احتیاج دارید.


شبکه چاپ

2020-03-24 18:59:18 

مزایای چاپ افست ، چاپ افست ، چاپ لیبل ، شبکه چاپ ، چاپ ساک دستی ، چاپ کاتالوگ ، چاپخانه


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس