نقش بسته بندی در افزایش فروش و آینده چاپ ایران از نگاه شبکه چاپ ( اردلان شاهین کار )




نقش بسته بندی در افزایش فروش و آینده چاپ ایران از نگاه شبکه چاپ ( اردلان شاهین کار )


هدف از حضور در نمایشگاه چاپ چیست ؟

از جمله اهداف مهم نمایشگاه ها در صنعت چاپ و بسته بندی عرضه دستاوردها و محصولات جدید است، با این حال برخی از شرکت ها با همان شیوه ها و تولیدات سابق در نمایشگاه ها شرکت کرده و منفعتی هم حاصل نکرده اند. در نمایشگاه آینده چاپ ایران این شرایط تا حدودی متفاوت بوده و زمینه ای فراهم شد تا ضمن رونمایی از خلاقیت ها و نوآوری شرکت ها، برندهای خلاق حضور پررنگ تری داشته باشند.با توجه به این موضوع به سراغ مهندس اردلان شاهین‌کار مدیرعامل شرکت شبکه چاپ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رشته مهندسی نرم افزار و MBA  مدیریت کسب و کار و دانش آموخته چاپ  رفته و با وی گفت و گویی داشتیم. وی سابقه ای 12 ساله در مدیریت شبکه چاپ داشته و بعد از آنکه پدرش در سال 1350 به صنعت لیتوگرافی و زینک ورود کرده، در دوران ظهور سیستم‌های دیجیتال به طور جدی در این عرصه مشغول به فعالیت شده است. مشروح این مصاحبه در ادامه از نظر مخاطبان ارجمند می گذرد

شرکت های داخلی تا چه اندازه در انجام فعالیت های نوآورانه چاپ موفق عمل کرده اند؟

بله ،  شرکت ها حضور خوبی داشته اند ولی با توجه به تحریم ها در این چند سال متاسفانه تغییر و پیشرفت فراتر از انتظار نداشتم ، در حالی که شرط شرکت شبکه چاپ برای حضور در نمایشگاه ها ارائه دستاوردها و تولیدات نو است، به طوری که حس تحسین شرکت ها را نسبت به دیدن این نوآوری ها که در شرایط تحریم و محدودیت ها صورت گرفته و به پیشرفت خود در صنعت چاپ نیز کمک کرده، بر انگیزد. خوشبختانه این شرکت به دلیل نوآوری ها و ابتکارات خود، پتانسیل حضور در نمایشگاه های خارجی صنعت چاپ را داشته ، سعی بر آن دارد محصولاتی همپا با شرکت های متوسط و بزرگ خارجی و با کیفیتی مشابه تولید کند. .

مراحل شکل گیری و تداوم فعالیت شبکه چاپ چگونه بوده است؟

این فعالیت به صنف لیتوگرافی بر می گردد که بنده از سال 1389 به آن وارد شده و پس از آن نیز به سمت حوزه طراحی و چاپ افست رفته ام. در آغاز بخش عمده فعالیت ها در زمینه چاپ بروشور و اوراق اداری بود، اما بعد از آن با ورود به فعالیت های تخصصی تر به سمت انجام کارهای پکیجینگ رفته و در حال حاضر نیز حدود 4 سال است که در این حوزه فعالیت داریم.  به طور کل حدود 12 سال، بیش از 25 هزار فرم چاپی را نظارت و تولید کرده ایم و با بیش از 100 برند معتبر نیز قرارداد داریم.

در زمینه پکیجینگ با چه صنایعی  همکاری دارید؟

هدف اصلی شرکت شبکه چاپ، انجام این فعالیت در صنف پوشاک و مواد غذایی است . این مجموعه با صاحبان کسب و کارهای متوسط و بزرگ همکاری داشته و توان انجام تقاضاهای آنها را نیز دارد. مجموعه شبکه چاپ در مجموع برای 40 نفر به طور مستقیم و حدود 150 نفر نیز غیرمستقیم شغل ایجاد کرده و برای انجام کار نمونه‌ سازی نیز بخش هایی به نام طراحی و ماکت سازی دارد. به عنوان مثال در این شرکت یک بخش مختص کسب و کارهای اینترنتی تعریف شده و به هر نوع تقاضایی برای ساخت جعبه ، لیبل ، شاپینگ بگ از طرف کسب و کارهای بزرگ یا خرد با کمترین هزینه ممکن پاسخ داده می شود. البته در کنار آن پیشنهاداتی و مشاوره برای بهتر شدن ظاهر پکیجینگ آنها ارائه خواهد شد.

اهداف اصلی مجموعه شبکه چاپ تا چه اندازه محقق شده است؟

هدف اصلی این فعالیت ارتقاء بسته بندی و پیکجینگ است که در راستای آن نیز گام های مهمی برداشته شده است. به عبارتی دیگر با انجام بسته بندی های درست ضمن چند برابر شدن فروش محصولات، ارزش افزوده و ارزش نهایی  محصول نیز افزایش خواهد یافت. این روش به نوعی مرقوم به صرفه ترین روش فروش در  تولید است.

در خانواده شبکه چاپ چه خدماتی عرضه می شود؟

ما سعی کردیم هر بخش از مجموعه را به صورت تخصصی در نظر بگیریم تا بتوانیم بهترین سرویس دهی را در آن خدمات به مشتریان ارائه دهیم .


این خدمات تخصصی در شبکه چاپ  شامل:
• طراحی و چاپ اقلام چاپی افست ، طراحی لوگو و هویت سازی مبتنی بر چاپ ، عکاسی صنعتی از محصولات .
• خدمات تبلیغات و بازاریابی : کاتالوگ بروشور، تراکت ( فلایر)، فولدر، برچسب، پوستر، کارت پستال و ..
ست اداری  : سربرگ، پاکت نامه، پاکت A4، پاکت سی دی، کارت ویزیت، برگه یادداشت فاکتور، قبض
لیبل و برچسب : لیبل پشت چسبدار لیبل شیشه ای ، پی وی سی، لیبل گارانتی، شبرنگ
جعبه و بسته بندی : کاغذ کادو ،تگ لباس (اتیکت) ،کاور بسته بندی جعبه و بسته بندی فست فود و رستوران
• خدمات خاص و اختصاصی : انواع کاغذ فانتزی خاص ، رنگ پنجم ، برش و قالب خاص ، طلاکوب ، برجسته و ...

شاپینگ بگ :  بگ کاغذی و مقوایی ، ساک دستی کرافت و گلاسه و ...


نقش بسته بندی در افزایش فروش و آینده چاپ ایران از نگاه شبکه چاپ ( اردلان شاهین کار )

چه حوزه ها و بخش هایی در کشور نیاز بیشتری به بسته بندی و پکیجینگ دارند؟

اگر به خوبی دقت کرده باشید، برخی از محصولات غذایی مانند  غلات در هایپرمارکت ها به دلیل بسته بندی خاص با قیمت بسیار بیشتری نسبت به غلات فله ای عرضه شده در بازار، به فروش می‌رود. به بیانی دیگر باید گفت با پکیج ها، جعبه شیک و درج اطلاعات روی لیبل ها ارزش محصولات افزایش یافته و این موضوع معمولا در اولویت خرید مشتریان قرار دارد. در این میان پکیجینگ مقوایی همیشه جذاب تر از پکیجینگ نایلونی بوده و احساس بهتری در مشتریان ایجاد کرده است. ضمن آنکه با استفاده از روانشناسی، رنگ هایی به کار گرفته می شود که مخاطبان و علاقه مندان بیشتری دارد. همچنین به این بسته بندی ها بروشور واطلاعات مصرف توضیحی ضمیمه شده که برای مشتریان قابل توجه است. البته برخی از شرکت ها هنوز از اهمیت بسته‌بندی غافل هستند و به همین دلیل در ابتدا از پرداخت هزینه بالای بسته بندی احساس زیان دارند، اما پس از دیدن نتیجه و سود چندبرابری آن به این موضوع علاقه مند می شود.

با توجه به برنامه ها و اقدامات انجام شده آینده صنعت چاپ و بسته بندی را چگونه ترسیم می کنید؟

حضور در نمایشگاه های بین المللی گویای آن است که اکثر شرکت ها در حال حرکت به سمت پکیجینگ، بسته بندی، درج لیبل و حتی محصولات تجدیدپذیر هستند که به طبیعت کمک خواهد کرد. هرچند امروز دنیا در حال حرکت به سمت دیجیتالی شدن است، اما عرضه محصولات فیزیکی حس بهتری در مشتریان ایجاد کرده که در راستای تقویت آن بسته بندی و جعبه های مدرن ، لیبل ها ، کارت های تخفیف و ضمانت ، دفترچه راهنما و... مورد نیاز است. متاسفانه سیستم چاپی کشورمان به جز برخی شرکت های مطرح، کهنسال بوده و مشابه خیلی از صنایع از نظر تجهیزاتی رشدی نداشته است، در صورتی که لازمه رقابت با کشورهایی منطقه مانند ترکیه و امارات، داشتن امکانات و تجهیزاتی مشابه آنها است.

 

 

درباره کتاب نقش بسته بندی در افزایش فروش که توسط مجموعه شبکه چاپ (شاهین کار ) انتشار یافته توضیح می دهید ؟

این کتاب نقش بسته بندی در فروش با توجه به نیاز طراحان – کارفرمایان و صاحبان کسب و کار با هدف آگهی دادن به اهمیت بسته بندی از نگاه مشتری و تاثیر آن در میزان فروش و انتخاب مخاطب جمع آوری نوشته شده است ، این کتاب در 10 فصل مرحله به مرحله صاحبان کسب و کار در جهت نقش بسته بندی همراهی می کند این کتاب گامی نو در راستای پیشرفت صنعت بسته بندی است که با اختصاص هر فصل در خصوص بخش مهمی از مبحث بسته بندی سعی بر این داشتیم بصورت ساده نشان دهیم ارزش بسته بندی فقط یه ورق مقوایی ساده پر هزینه نمی باشد  ، از دیگر بخش های مهم کتاب نقش بسته بندی در افزایش فروش خلاصه هر فصل که در انتهای فصل می باشد است ، که بصورت کاربردی از مزایایی بسته بندی و دادن راهکار عملی صحبت شده است . از مهمترین بخش های فصل آن می توان به نقش بسته بندی در صادرات محصولات و ارز آوری و ایجاد ارزش افزوده نام برد ،  امید است بتوانیم نقشی در پیشرفت این صنعت ایفا کنیم  .

با آرزوی فروش نامحدود برای تمام تولید کنندگان وصاحبان کسب و کار ایران زمین .

 

 

 




2023-01-06 09:49:38 

بسته_بندی/ افزایش_فروش/ چاپ/ طراحی_و_چاپ/ چاپ_کاتالوگ/ چاپ_بروشور/ چاپ_لیبل/ چاپ_بگ/ چاپ_جعبه


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس