انواع ساک دستی و مزایای ساک دستی سازگار با محیط زیست




انواع ساک دستی و مزایای ساک دستی سازگار با محیط زیست


ساک خرید کالایی است که تقریباً هر فروشگاهی باید از آن استفاده کند. اکثر مغازه ها از لوگوها یا تصاویر ساده بر روی ساک دستی های خود استفاده می کنند. برخی نیز سعی می کنند که در طراحی آن خلاقیت داشته باشند. در این مقاله، انواع مختلف ساک دستی و همچنین مزایای ساک دستی های سازگار با محیط زیست، بررسی شده است.

 

ساک دستی چیست؟

ساک های دستی ساک هایی در اندازه متوسط هستند؛ به طور معمول حدود 20-10 لیتر (2.5 تا 5 گالن) حجم دارند (گرچه نسخه های بسیار بزرگتری نیز وجود دارد) و توسط خریداران برای حمل محصولات خریداری شده استفاده می شود (شاپینگ بگ). برخی از آنها به عنوان محصولات یکبار مصرف قابل استفاده هستند. اگرچه ممکن است افراد از آنها برای ذخیره سازی یا به عنوان سطل و غیره، مجدد استفاده کنند.

انواع ساک دستی

ساک دستی ها در 4 دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. ساک دستی پلاستیکی

ساک دستی پلاستیکی از روغن خام تهیه شده است که به یک ماده سخت یا نرم تبدیل می شود. ساک دستی های پلاستیکی فقط برای یک نسل وجود داشته اند. در این زمان کوتاه، راحتی شدید در استفاده از آنها باعث شده تا در همه جنبه های زندگی گسترش پیدا کنند. با این حال، تجزیه آنها یک فرایند بسیار طولانی است. در واقع، آنها هرگز به طور کامل تجزیه نمی شوند و در دریاها و اقیانوس ها تجمع پیدا می کنند.

ساک دستی های پلاستیکی با توجه به تجزیه آن ها، در 3 گروه اصلی طبقه بندی می شوند:

  1. ساک دستی های پلاستیکی پلی اتیلن

این دسته رایج ترین ساک دستی های پلاستیکی هستند که از روغن خام تهیه می شوند. تجزیه آنها 700 الی 1000 سال طول می کشد و در شرایط نامساعد هرگز تجزیه نمی شوند.

ساک دستی های پلاستیکی به قطعات کوچکتر تجزیه می شوند و ترکیبات سمی را در این فرآیند ساطع می کنند. آنها همچنین مواد غذایی مهلک آور برای ماهی ها، پرندگان و حیوانات را ایجاد می کنند. اگرچه پلاستیک پلی اتیلن قابل بازیافت است، اما فقط 1 تا 3٪ از این میزان به فرآیند بازیافت می رسد.

  1. ساک دستی های پلاستیکی با فرآیند تجزیه شتاب دهنده

این ساک دستی های پلاستیکی معمولاً به اشتباه ساک دستی های پلاستیکی تخریب پذیر نامیده می شوند. علاوه بر پلی اتیلن، این ساک دستی های پلاستیکی حاوی مولکول هایی با منشاء گیاهی هستند. در مورد پایداری محیطی این نوع ساک دستی های پلاستیکی اختلاف نظرهای زیادی به وجود آمده است، زیرا اگرچه فرآیند تجزیه سرعت می یابد، اما کیسه ها هرگز به طور کامل از بین نمی روند. این مواد توسط باکتری ها به تکه های کوچکتری شکسته می شوند که برای محیط زیست و پرندگان و حیوانات تهدید به شمار می رود.

  1. ساک دستی پلاستیکی 100 درصد تخریب پذیر

این ساک دستی های پلاستیکی از مواد قابل تجزیه 100 درصد باکتریایی مانند ذرت، نارگیل یا نشاسته برنج، پروتئین سویا و غیره ساخته می شوند. آنها در شرایط مطلوب 100٪ قابلیت تجزیه پذیری دارند و فرآیند تجزیه فقط مدت زمان کمی طول می کشد. با این حال، هزینه های تولید آنها باعث افزایش قیمت های جهانی محصولات غذایی می شود.

  1. ساک دستی کاغذی

ساک دستی کاغذی دارای دسته تقویت شده و قسمت تحتانی برای تحمل وزن بیشتر است. از این ساک دستی برای بسته بندی وسایلی همچون لباس، کفش، هدایای سنگین و یا حتی محصولات الکترونیکی استفاده می شود.

تفاوت بین ساک دستی خرید کاغذی و ساک دستی مواد غذایی کاغذی در این است که ساک دستی خرید از مواد کاغذی ضخیم استفاده می کند. در حالی که در ساک دستی غذا، همیشه از کاغذ کرافت و نازک استفاده می شود.

برای چاپ ساک دستی های کاغذی از سه نوع مقوای کرافت، مقوای پشت طوسی و مقوای گلاسه استفاده می شود.




  1. ساک دستی خرید قابل استفاده مجدد

ساک دستی خرید قابل استفاده مجدد، نوعی ساک دستی خرید است که بارها و بارها قابل استفاده است. این ساک دستی جایگزینی برای ساک دستی های کاغذی یا پلاستیکی یکبار مصرف است. این نوع ساک غالباً یک ساک دستی است که از پارچه هایی از قبیل بوم و الیاف طبیعی ساخته شده است و نسبت به کیسه های پلاستیکی، از دوام و کیفیت بالاتری برخوردار است و امکان استفاده مجدد را دارد.

ساک دستی خرید قابل استفاده مجدد نوعی ساک دستی حمل و نقل است که برای فروش در سوپر مارکت ها و فروشگاه های پوشاک در دسترس است.

  1. ساک دستی زیست تخریب پذیر

ساک دستی های زیست تخریب پذیر با استفاده از موادی ایجاد می شوند که پس از مدت زمانی کاملاً تجزیه شوند. گفته می شود بیشتر ساک دستی های زیست تخریب پذیر ظرف مدت سه سال تجزیه می شوند، اگرچه بسیاری از آنها در زمان کمتری کاملاً متلاشی می شوند. این ساک دستی ها هیچ اثر قابل رؤیتی ندارند و کاملاً برای محیط زیست بی ضرر هستند.

ساک دستی های زیست تخریب پذیر به منظور تجزیه به دو عنصر اصلی نیاز دارند. ساک دستی ها باید در معرض اکسیژن و نور قرار گیرند. بنابراین، کیسه های زیست تخریب پذیر فقط پس از قرار گرفتن در معرض نور و هوا، شروع به تجزیه می کنند. بسیاری از خرده فروشان و مشاغل استفاده از ساک دستی های زیست تخریب پذیر را پذیرفته اند. با وجود فواید واقعی فراوان، نگرانی های بسیاری وجود دارد که هنوز هم باید به آنها توجه کرد.

مزایای استفاده از ساک دستی های زیست تخریب پذیر

در ادامه، مزایای استفاده از ساک دستی زیست تخریب پذیر در 6 مورد بررسی شده است:

  1. آلودگی

ساک دستی پلاستیکی به راحتی تجزیه نمی شود و یکی از دلایل اصلی آلودگی محیط زیست هستند. این ساک دستی در تخریب محیط زیست نقش دارد. معمولاً یک کیسه پلاستیکی بسته به محیط آن، 15 تا 1000 سال طول می کشد تا تجزیه شود. این امر در مواد سازگار با محیط زیست مانند پنبه، بوم، بامبو و الیاف مواد خوراکی، صادق نیست و این مواد زود تجزیه می شوند.

ساک دستی های ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست همیشه مقرون به صرفه بوده و جایگزین بسیار بهتری برای ساک دستی های پلاستیکی هستند.

  1. عدم نیاز به بازیافت

ساک دستی پلاستیکی نیاز به بازیافت دارد، اما به دلیل اینکه هزینه بازیافت این ساک دستی ها بسیار بیشتر از ارزش تولیدی آنها است. اگر از ساک دستی هایی که از بازیافت مواد طبیعی ساخته شده اند استفاده شود، دیگر نیازی به بازیافت نیست.

  1. ماندگاری بالا

خریداران همیشه به دنبال چیزی هستند که برای مدت طولانی دوام داشته باشد. ساک های قابل استفاده مجدد به اندازه کافی با دوام هستند که می توانند برای مدت زمان زیادی استفاده شوند. اگر به درستی از آن ها نگهداری شود، می توانند در زندگی روزمره ما کاربرد داشته باشند. ساک دستی های قابل استفاده مجدد در صورت نگهداری صحیح، در معرض ساییدگی و پارگی مکرر قرار نمی گیرند. بنابراین، می توانید با استفاده مجدد، بارها مواد غذایی و غیره را با خیالی آسوده از طریق این ساک دستی ها حمل کنید.

  1. حفاظت

ساک دستی های ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست مستعد تراوش نیستند. اگر مواد غذایی موجود در ساک دستی ریخته شود، مواد از ساک دستی به بیرون نشت نمی کند.

  1. جذابیت بصری

ساک دستی های ساخته شده از مواد طبیعی همیشه یک کالای ایده آل برای بازاریابی هستند. ساک دستی هایی که قابل استفاده مجدد هستند، دارای نشان تجاری، اطلاعات تماس و پیام ویژه ای برای مشتریان است.

  1. گرم شدن کره زمین

ساک دستی های پلاستیکی برای محیط زیست مضر هستند و یکی از دلایل آلودگی کره زمین محسوب می شوند. با استفاده از ساک دستی پلاستیکی، محل های دفن زباله بیشتر شده و در گرم شدن کره زمین نقش دارند. با استفاده از ساک دستی های سازگار با محیط زیست، استفاده از مواد پلاستیکی کمتر می شود و در کاهش گرم شدن زمین مؤثرند.

جهت تهیه ساک دستی کاغذی می توانید از خدمات شبکه چاپ بهره مند شوید. ساک دستی کاغذی در این مجموعه با متریال زیر تولید می شود:

1- ساک دستی گلاسه

2- ساک دستی کرافت

3- ساک دستی کاغذ تحریر و مقوای پشت طوسی

صحبت پایانی

شاپینگ بگ ساک دستی است که برای حمل مواد خریداری شده مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر اثراتی که این ساک دستی ها در بازاریابی دارند، استفاده از ساک دستی های سازگار با محیط زیست، در حفظ سلامت محیط زندگی بسیار مؤثرند.




2023-04-25 11:56:09 

ساک_دستی/ بگ/ شاپینگ_بگ


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس