چاپ انواع جعبه




چاپ جعبه

مشخصات یک جعبه خوب و حرفه ای


یک محصول، افزایش فروش خود را فقط مدیون کیفیت خود نیست بلکه موارد و جزئیات بسیاری در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا فروش یک محصول افزایش یابد. از جمله مواردی که می‌تواند باعث افزایش فروش یک محصول شود جعبه و بسته‌بندی آن است. شما می‌توانید با چاپ جعبه‌ی مناسب نظر و توجه مخاطب را به محصول جلب کنید، همچنین زمانی که محصول شما جعبه و بسته‌بندی منظم و جذابی دارد، کیفیت محصول را به نمایش می‌گذارد که باعث جلب نیمی از اعتماد مشتری قبل از خرید می‌شود.

چاپ جعبه ی مناسب چه فوائدی دارد؟

یک محصول با کیفیت به همراه بسته‌بندی حرفه‌ای کمک شایانی به فروش محصول در بازار پررقابت امروز می‌کند. همین امر سبب شده تا صنعت چاپ و بسته‌بندی رونق بیشتری بیابد و صاحبین کسب‌وکار علاوه بر توجه به کیفیت محصول، به کیفیت بسته‌بندی و چاپ آن نگاهی ویژه داشته باشند. جعبه و بسته‌بندی کمک می‌کند تا محصول شما در محیطی امن و تمیز نگه‌داری شود، از آلوده شدن محصول و بی‌نظمی‌های احتمالی جلوگیری می‌شود و ظاهر زیبا و مرتب به محصول می‌دهد.

 

پیش نیازهای چاپ جعبه

پیش از اینکه برای چاپ جعبه اقدام کنید بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید، ابتدا نوع محصول شما باید مشخص باشد و سپس ابعاد محصول باید اندازه‌گیری و تعیین گردد. پیش از چاپ جعبه به وسیله‌ی نرم‌افزارهای طراحی می‌توانید آن را شبیه‌سازی کنید و تصویر نهایی بسته‌بندی را مشاهده و بررسی نمایید. پس از طراحی توسط نرم‌افزار نوبت به طراحی گرافیک سطح جعبه می‌رسد که می‌توانید به کمک تجربه و تبحر طراحان مجموعه‌ی شبکه چاپ، طرحی شایسته و درخور برند و محصولتان داشته باشید. در چاپ بسته‌بندی‌ها امکان انتخاب رنگ، جنس، نوع چاپ، محل چاپ توضیحات، لوگوی برند و مواردی از این دست برای شما وجود دارد که با بهره‌مندی از مشاوره‌ی متخصصین شبکه‌ی چاپ می‌توانید این انتخاب را هرچه دقیق‌تر انجام دهید.

چاپ نمونه‌ی آزمایشی به شما کمک می‌کند تا ایرادات کار بهتر دیده شود تا مشکلات احتمالی در نسخه‌ی نهایی برطرف گردد. امکان براق بودن سطح جعبه، طلاکوبی و وجود سلفون، چاپ برجسته و ... از جمله جزئیاتی هستند که می‌توان هنگام چاپ جعبه از آنها استفاده کرد.

توجه داشته باشید که در طراحی، ساخت و چاپ جعبه باید شخصیت برند شما حفظ شود. بسته‌بندی جذاب باشد و درعین حال تا حد امکان با محیط زیست سازگاری داشته باشد تا پس از استفاده آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود و سلامت آن حفظ گردد. همچنین این بسته‌بندی نباید باعث شود تا قیمت محصول شما بیش از اندازه افزایش یابد زیرا به همان میزان که بسته‌بندی خوب برای مخاطب اهمیت و ارزش دارد قیمت نیز فاکتور مهمی به حساب می‌آید.


انواع جعبه

از انواع جعبه‌های قابل چاپ می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

جعبه مقوایی

جعبه لمنیت کارتن

جعبه هارد باکس یا جعبه سخت

انواع مقوا جهت چاپ جعبه :

مقوای پشت طوسی

مقوای گلاسه

مقوای ایندربرد (مقوای بهداشتی جهت صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی)

مقوای فانتزی مثل کتان، فابریانو و کارتی

مقوای کرافت

جعبه و بسته‌بندی محصول علاوه بر زیبایی می‌تواند برای محصول به عنوان یک محافظ عمل کند. برای هر نوع از محصولات از یک نوع مقوا استفاده می‌شود و برای بعضی محصولات برخی از انواع مقواها ممنوعیت مصرف دارند. بریا مثال مقوای پشت طوسی که در تولید آن از کاغذهای بازیافتی استفاده می‌شود و ارزان‌ترین مقوا به حساب می‌آید برای مواد خوراکی ممنوعیت استفاده دارد. برای محصولات خوراکی و بهداشتی باید از مقوای ایندوربرد یا مقواهای بهداشتی و مقوای پشت سفید استفاده کرد. این نوع از مقواها دارای استانداردها و مجوزهای لازم برای بسته‎بندی مواد خوراکی هستند و کیفیت آنها از سایر مقواها بیشتر است. مقوای ایندوربرد یکی از مقاوم‌ترین انوع مقوا است که در برابر تغییرات آب و هوا و دما، تا حد زیادی حالت خود را حفظ می‌کند.

 

خلاقیت در چاپ جعبه

به خاطر داشته باشید که یکی از دلایل چاپ جعبه تبلیغات و معرفی محصول است. اگر جعبه و بسته‌بندی محصول شما به گونه‌ای طراحی شود که امکان استفاده‌ی مجدد از آن برای مشتری فراهم باشد برند شما برای مدت بیشتری در دید افراد مختلف قرار می‌گیرد که این امر فرآیند تبلیغات را آسان‌تر و مدت زمان تبلیغ را بیشتر می‌کند. برای مثال جعبه‌ی خوراکی‌هایی که بسته‌بندی آن شبیه یک اسباب‌بازی است برای مدت بیشتری در خانه‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. جعبه‌های محکم و زیبا می‌توانند محل نگهداری ابزار و وسایل مختلف باشند. طراحی و تولید خلاقانه در برخی جعبه‌ها کاربرد آن‌ها را افزایش می‌دهد به گونه‌ای که با یک یا چند تغییر کوچک در تای آن، به یک جعبه‌ی قابل حمل برای سایر محصولات تبدیل می‌شود.

سعی کنید بسته بندی محصولات شما با شرایط فرهنگی جامعه‌ی هدف هماهنگی داشته باشد، برای مثال در زمان بازی‌های جام جهانی، طراحی و چاپ المان‌های مربوط به فوتبال بر روی بسته‌بندی و جعبه نظر و توجه مخاطب را بیش از پیش جلب می‌کند.

بهتر است هنگام طراحی و چاپ جعبه علاوه بر زیبایی و متناسب بودن آن، به نکاتی مثل راحت باز شدن و حمل آسان توجه داشته باشید. مشتری نباید هنگام بازکردن بسته‌بندی محصول دچار مشکل یا سردرگمی شود، وجود سوزن یا لبه‌های تیز در جعبه‌ی محصول ممکن است باعث آسیب رسیدن به خریدار شود و تمام این مواد تاثیرات منفی در ذهن خریدار به وجود می‌آورد.

با وجود طرح‌های متنوع و روش‌های مختلف برای چاپ جعبه و همچنین گستردگی کارایی و انواع کیفیت با هزینه‌های مخالف، انتخاب و تهیه‌ی جعبه‌ی مورد نظر با سلیقه‌ی دلخواه برای صاحبین برند و کسب‌وکارها راحت‌تر شده است که می‌توانند آزادانه آنچه در ذهن دارند برای محصول خود تهیه کنند.

هزینه‌ی چاپ جعبه

همانند هر محصول دیگری مواد اولیه، اندازه، جنس مقوا، روش چاپ و تولید، وزن مقوا و ... در تعیین قیمت چاپ جعبه تاثیرگذار است. شما می‌توانید پس از مشاوره با متخصصین شبکه‌ی چاپ، متناسب با محصول خود طرح مناسبی را انتخاب و اجرا کنید. این امکان هم وجود دارد که طرحی از پیش تعیین شده را برای چاپ ارجاع دهید یا پس از مذاکرات و بررسی‌های لازم و مشورت با مجموعه شبکه‌ی چاپ به یک نتیجه‌ی نهایی که قطعا نتیجه‌ای مطلوب و درخور نام و برند شماست برسید.


جعبه مقوایی

2020-05-15 15:22:40 

چاپ جعبه | انواع جعبه


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس