اهمیت پکیجینگ لباس (محصولات) برای فروشگاه‌ها چیست؟‌


از گذشته تا کنون، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا‌ها از انواع مختلف پکیجینگ محصولات استفاده می‌کنند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌های جدید، روش‌های جدید و خلاقانه‌تری برای بسته‌بندی ایجاد شد تا آن‌جایی که در برخی از دانشگاه‌های معروف، رشته تحصیلی مشخصی در این زمینه ایجاد شده ‌است. همه این موارد نشان‌ از اهمیت بالای بسته‌بندی محصولات برای حفظ و معرفی مناسب محصول به مشتریان دارد. در این مقاله، در ابتدا به معرفی و چرایی لزوم استفاده از پکیجینگ محصولات اشاره خواهیم کرد و پس‌از آن به بررسی پکیجینگ لباس به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین انواع بسته‌بندی محصولات در دنیای مد می‌پردازیم.
پکیجینگ محصولات به معنای بسته‌بندی انواع محصولات است. در واقع هدف از طراحی پکیجینگ محصولات ایجاد یک نمای بیرونی برای محصول است که شامل انتخاب‌هایی در مواد، فرم، گرافیک، رنگ‌ و فونت‌هایی است که در بسته‌بندی‌ها، جعبه‌ها، قوطی‌ها، پاکت‌ها و ... استفاده می‌شود.


مراحل پکیجینگ محصولات

پکیجینگ محصولات شامل سه مرحله است؛ در مرحله نخست، محصول بدون هیچ واسطه‌ای درون یک پک قرار داده‌ می‌شود که به آن ( بسته‌بندی مصرفی و یا بسته‌بندی اولیه) می‌گوییم که برای نگه‌داری و حفظ محصول از انواع آلودگی‌ها است.
در مرحله دوم بسته دیگری برای محصول تهیه می‌شود که معمولا در حین خرید مشتری وجود دارد و باید هنگام استفاده از آن محصول، باز شود. این نوع بسته‌بندی دارای اطلاعات کامل محصول است که نوشته یا حک می‌شود.
در مرحله نهایی پکیجینگ محصولات، محصولات را در بسته‌بندی‌های مخصوصی، دسته‌بندی می‌کنند که هدف از آن نگه‌داری، طبقه‌بندی و یا حمل‌ونقل مناسب محصول است.
ذکر این نکته لازم است که پکیجینگ محصولات باعث انتقال یک تجربه حسی به مشتری می‌شود که وی را به معنای واقعی کلمه از طریق بینایی، لمس و صدا درگیر می‌کند. همه این جزئیات به مشتریان کمک می‌کنند تا بدانند محصول بسته‌بندی شده برای چیست، چگونه باید از آن استفاده کنند، مناسب چه افرادی است و مهم‌تر آن‌که آیا باید این محصول را بخرند یا نه؟
پکیجینگ محصولات در درجه نخست یک فناوری است؛ فناوری که برای محافظت از محصولات مختلف هنگام بسته‌بندی، توزیع، حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی و در نهایت اطلاع‌رسانی و فروش استفاده می‌شود. در پکیجینگ محصولات، یک اصل مهم و اساسی وجود دارد و آن حفظ سلامت محصول و ایمنی مصرف‌کننده است. بنابراین هر کالایی که قرار است در بازار عرضه شود، باید از بسته‌بندی مناسب خود برخوردار باشد. با توجه به محصولی که قرار است به مشتریان ارائه شود، برای پکیجینگ محصولات از موادی مانند پلاستیک، کاغذ، مقوا، فلز و شیشه استفاده می‌شود.
از سویی دیگر، پکیجینگ محصولات یک هنر است که هدف آن متمایز نشان دادن برند شما در مقایسه با سایر رقبا است، به‌طوری‌که برای مصرف‌کننده جذاب باشد و وی را به خرید ترغیب کند.
اگر فروش محصولات شما صرفا به صورت آنلاین انجام می‌شود، باید به نکاتی حین طراحی پکیجینگ محصولات خود توجه کنید. برای مثال نباید فضای اضافی زیادی در بسته‌بندی محصول شما وجود داشته‌باشد؛ چراکه باعث می‌شود حین حمل‌و‌نقل، محصول به اطراف بچرخد یا بسته، خم شود.



پکیجینگ لباس

یکی از انواع پرکاربرد پکیجینگ محصولات در دنیای مد، پکیجینگ لباس است که شامل مجموعه ای از بسته‌بندی‌های مختلف از جمله جعبه و پاک لباس است.
جعبه و پاک لباس از لحاظ متریال و ابعاد، انواع مختلفی دارند که با توجه به حجم لباس، از ابعاد کوچک پاکت‌ها و بسته‌بندی‌های بالشتی برای شال و روسری تا ابعاد بزرگ‌تر جعبه‌ و بسته کیبوردی برای انواع مانتو و پالتو‌های زنانه را شامل می‌شوند.
شما به‌عنوان یک فروشنده لباس، سبک زندگی می‌فروشید؛ بنابراین ایده‌های پکیجینگ لباس در فروشگاه شما باید درک برندتان را بهبود بخشد.
از طرفی پکیجینگ لباس یکی از بهترین عناصر متمایزکننده و سازنده برند شما است. در واقع برندسازی شما، باید نشان‌دهنده کسب‌وکار، ارزش‌ها و ایده‌های شما باشد و چه راهی بهتر از طرحی مناسب برای پکیجینگ لباس در فروشگاه شما.


انواع جعبه و پاکت لباس

1- جعبه مقوایی که از ارزان‌ترین انواع جعبه و پاکت لباس است و دارای قابلیت خوبی برای طراحی، رنگ و چاپ لوگو فروشگاه‌های لباس است و معمولا از مقوای گلاسه، پشت طوسی و فانتزی تولید می‌شود.
2- نوع دوم از انواع جعبه و پاکت لباس، کارتن لباس است که بیشترین استفاده را در بین فروشگاه‌های آنلاین لباس دارد، چراکه برای حمل‌ونقل گزینه مناسبی است.
3- ساک دستی هم از انواع جعبه و پاکت لباس محسوب می‌شود که مناسب استفاده در فروشگاه‌های حضوری لباس است که زیبایی و استحکام بالایی دارند و علاوه‌بر لباس، قابلیت استفاده برای حمل سایر وسایل سبک را دارند که این موضوع باعث معرفی برند شما به مخاطبان بیشتری می‌شود.
4- هارد باکس‌ها که یکی دیگر از انواع جعبه و پاکت لباس هستند و دارای ضخامتی 4 برابر مقواهای معمولی هستند و برای بسته‌بندی لباس‌های خاص و لاکچری استفاده می‌شوند.
5- جعبه‌های پلاستیکی آخرین نوع از جعبه و پاکت لباس است که در صنایع دیگرهم کاربرد دارند. این جعبه‌ها، راهی برای نشان دادن برخی از ویژگی‌های محصول موردنظر مانند رنگ آن محصول هستند.


در پایان..

فرقی نمی‌کند که شما در چه زمینه‌ای در حال تولید و یا فروش محصولات هستید، شما به عنوان صاحب یک برند، برای حفظ محصولات خود از آسیب‌های احتمالی هنگام حمل‌ونقل و همچنین ارائه حرفه‌ایی آن به مشتریان خودتان، نیاز به پکیجینگ محصولات خود دارید. به خصوص اگر در زمینه پوشاک مشغول به فعالیت هستید، نیاز است تا با پکیجینگ لباس در فروشگاه خود، علاوه‌بر جلب نظر مشتریان، نه تنها آن‌ها بلکه اطرافیان مشتریان خود را هم تحت تاثیر قرار دهید تا در خرید‌های بعدی خود، فروشگاه شما را انتخاب کنند؛ چراکه شما با پکیجینگ لباس در فروشگاه خود، ارزش برندتان را به مشتریان اثبات کرده و به بازاریابی محصولات خود کمک می‌کنید.
با توجه به محصولات موجود در فروشگاه، سفارش انواع جعبه و پاکت لباس خود را به شبکه چاپ بسپارید. شبکه چاپ به دلیل تخصص در حوزه چاپ جعبه و بسته‌بندی، می‌تواند با توجه به متریال و ابعاد مورد‌ نظر شما، انواع جعبه و پاکت لباس را تولید کند. کار ما محصولات مقوایی و کاغذی در انواع جنس گلاسه، کرافت، ایندربرد و ... است و می‌توانیم به طرز مطلوبی سفارش پکیجینگ لباس را برای فروشگاه شما آماده کنیم.