نکات مهم و راهنمایی جامع بهترین طراحی کاتالوگ و بروشور

روشهای تبلیغ یک برند یا کسبوکار روزبهروز در حال پیشرفت و نوینشدن هستند. صاحبان مشاغل و تخصصهای متنوع از هر روشی برای برندسازی و تبلیغ حرفه خود استفاده میکنند. نکته حائز اهمیت این است که با وجود بهروزشدن این روشها و تمرکز بیشتر روی تبلیغهای اینترنتی همچنان روشهای سنتی مانند چاپ کاتالوگ و بروشور جایگاه خود را حفظ کردهاند. اما سوال مهمی که ذهن را درگیر میکند این است که آیا صرفا چاپ و عرضه این دو ابزار تبلیغاتی کافی است؟ بدون شک خیر. بهترین کار سپردن طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور به مراکز ویژه چاپ است تا محصولی منحصربهفرد و چشمگیر را در اختیار مشتری قرار دهد. علاوهبر این، مراکز چاپ و تولید از تازهترین ایدهها در طراحی کاتالوگ و بروشور استفاده میکنند و از اثرگذاری قابل قبولی برخوردار هستند.
طراحی کاتالوگ و بروشور باید توسط افراد متخصص صورت گیرد
اغلب صاحبان مشاغل این نکته مهم را در نظر نمیگیرند و بهدنبال استفاده از انواع کاتالوگ و بروشور در اشکال ساده و ابتدایی هستند. این درحالی است که بخش قابل توجهی از موفقیت برندهای مطرح و معروف دنیا به کاربرد ابزارهای تبلیغاتی حرفهای و خلاقانه وابسته است. کاتالوگ و بروشور ابزاری عالی در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ بهشمار میروند؛ بنابراین باید به بهترین شکل ممکن عرضه و بهکار برده شوند. مخاطب با خواندن آنها به اطلاعات کامل و دقیق درباره تخصص، نوع محصولات و خدمات عرضه شده توسط این مراکز دست مییابد. پس طراحی دقیق و جذاب تاثیر قابل توجهی در موفقیت آنها خواهد داشت و افراد بیشتری را بهسمت برند مورد نظر جذب میکند. مراکز چاپ و تولید ابزارهای تبلیغاتی بهکمک کارشناسان خود به طراحی و تولید این دو ابزار محبوب تبلیغاتی میپردازند و در نهایت موجب جلب توجه مخاطبان بیشتری میشود.
بهترین مراکز چاپ کاتالوگ از رعایت این نکات غافل نمیشوند
چاپ کاتالوگ و بروشور تاثیرگذار با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر آمدهاند امکانپذیر خواهد بود. شایان ذکر است که هر یک از مراکز چاپ تخصصی و با سابقه بهخوبی میدانند که با از قلمانداختن این موارد امکان موفقیت کسبوکار مورد نظر به پایینترین حد ممکن خواهد رسید. بنابراین با توجه به این نکات یک حرفه و برند چند گام از رقیبان خود جلو خواهد افتاد:
انتخاب رنگ مناسب
از آنجا که این دو ابزار تبلیغاتی ابتدا بهدست مشتری میرسند باید قدرت جذب او را داشته باشند؛ بنابراین در گام اول باید از رنگی مناسب و جذاب بهرهمند شوند. انتخاب رنگ بسته به سلیقه و درخواست سفارشدهنده توسط مراکز چاپ صورت میگیرد و کار سختی نیست، اما نکته مهم کاربرد رنگی با کیفیت و با وضوح بالا است که تنها از عهده یک مرکز حرفهای و متخصص بر میآید. کارشناسان ماهر با تبحر و توان خود در تشخیص رنگ مناسب دست به انتخاب میزنند و عموما سفارشدهندگان از دیدن نتیجه نهایی سفارش خود شگفتزده میشوند. بهتر است رنگ کاتالوگ و بروشور مطابق با رنگ اصلی که در کل وسایل و اکسسوریهای سازمان و شرکت مورد نظر بهکار رفتهاند، انتخاب شود. با این کار مخاطب به وجود نظم و دقت در کار این مراکز پی میبرد و موجب اعتماد به آنها میشود.
توجه به اصول نگارشی
حتی اگر از بهترین متریال و طراحی در چاپ کاتالوگ و بروشور استفاده شود اما اصول نگارشی آن ضعیف باشد، بدون شک احتمال موفقیت این دو ابزار پایین خواهد بود. با سپردن چاپ این دو ابزار تبلیغاتی به یک مرکز موفق نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت. کارشناسان حاضر در چنین مراکزی با رعایت دقیق اصول نگارشی متنی کامل و بدون نقص را در کاتالوگ و بروشور چاپ میکنند. وجود چنین متنی نشاندهنده احترام و توجه به نگاه مخاطب است و مخاطب بههمین واسطه به کسبوکار مورد نظر جذب میشود. در واقع رعایت اصول نگارشی در متن این دو ابزار تبلیغاتی نشاندهنده دقت و توجه شرکت به نکات ریز و در نتیجه جلب توجه بیشتر مخاطب بهحساب میآید.
همخوانی طرح با فعالیت سازمان
از دیگر نکات مهم و حیاتی که هر سازمان و شرکتی باید رعایت کند، همخوانی طرحهای کاربردی با فعالیت سازمانی است. برای مثال اگر یک شرکت در حوزه خدمات کامپیوتری فعالیت میکند، طرحهای همخوان با این حوزه تاثیری اعجاب انگیز بر ذهن و نگاه مخاطب خواهند داشت و این عامل مستقیما منجر به جذب آنها میشوند. این تناسب طراحی با حوزه کاری حس خوبی به مخاطبان خواهد داد و از طرفی اعتماد را در آنها شکل میدهد. رعایت این نکته ریز و کاربرد یک طراحی مناسب و استاندارد در کاتالوگ و بودجه را باید به مرکزی با مهارت بالا سپرد.
کاربرد عکس و المانهای تصویری درست
بخش مهمی از هر ابزار تبلیغاتی مانند کاتالوگ و بروشور را باید به عکس و المانهای تصویری اختصاص داد. با کاربرد تصویر مناسب و با کیفیت مخاطبان احساس خوبی از برند مورد نظر میگیرند و به آن اعتماد میکنند. انتخاب تصویر استاندارد تاثیر غیر قابل انکاری بر ذهن بیننده خواهد داشت و اطلاعات مورد نیاز خود درباره برند را بهدست خواهند آورد. نکته حائز اهمیت انتخاب تصاویر مناسب و دقیقی است که با نوع محصول و خدمات ارائه شده همخوانی و تناسب قابل قبولی داشته باشد.
کاربرد متریال ماندگار
کاربرد کاغذ و متریال ماندگار یکی از مهمترین اقدامات در زمینه طراحی کاتالوگ و بروشور بهشمار میرود. مراکز با تجربه بهخوبی میدانند که باید از چه جنس کاغذی در ساخت یک بروشور یا کاتالوگ استفاده کنند؛ بنابراین با خیال راحت میتوان کار خود را بهدست آنها سپرد. جنس و ابعاد مناسب برای یک کاغذ تاثیر بسیار زیادی بر ذهن مخاطب دارد و شرکت یا سازمان ارائهدهنده خدمات را مرکزی حرفهای و با تجربه میپندارد.
درج لوگو
از اساسیترین بخشها در طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور درج مناسب و استاندارد لوگو روی آنها است. این کار هم از عهده کارشناسان و طراحان ماهر بر میآید و باید انتخاب چنین عملکردی را به آنها سپرد. بهتر است لوگوی مورد نظر در این دو ابزار تبلیغاتی در بخشی خاص و قابل دید درج شود تا هر بینندهای بهراحتی و در اولین نگاه به آن پی ببرد. لوگو اهمیت بسیار زیادی در جلب نگاه مشتری به یک کسبوکار دارد؛ بنابراین بهتر است در طراحی و کاربرد آن حساسیت زیادی بهخرج داد.

ویژگیهای یک مرکز چاپ معتبر و بهروز
انتخاب یک مرکز چاپ حرفهای و معتبر یکی از مهمترین اقدامات در پروسه چاپ ابزارهای تبلیغاتی در هر کسبوکار محسوب میشود. عموما یک مرکز چاپ به روز و معتبر از ویژگیهای زیر برخوردار است:
- تنوع محصولات چاپی
- قیمت رقابتی و مقرون بهصرفه
- کاربرد متریال با کیفیت و دستگاههای بهروز
- ایجاد فضایی برای مقایسه و بازدید نمونه کار
- تنوع جنس
- استفاده از قالبهای رایگان
- زمانبندی مناسب
شبکه چاپ، مرکزی حرفهای در زمینه چاپ انواع کاتالوگ و بروشور در ایران
یکی از مراکز حرفهای و با سابقه در زمینه چاپ انواع ابزار تبلیغاتی از جمله کاتالوگ و بروشور شبکه چاپ است. این مرکز سالهای زیادی در زمینه چاپ و نشر به فعالیت پرداخته و کیفیت بالایی در این زمینه دارد. کارشناسان و طراحان ماهر و متخصص در این مجموعه به تولید محصولات کاربردی زیادی میپردازند و سفارشات لازم را در کوتاهترین زمان بهدست مخاطبان خود میرسانند. شبکه چاپ در بخش طراحی کاتالوگ و بروشور دارای دو زیر مجموعه فعال است که هر یک از نتایج خوب و قابل قبولی برخوردار هستند:
در این زیر مجموعه تولید و چاپ صدها کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی صورت میگیرد. هویتسازی، خلق پیام و فروش بالا از جمله فاکتورهای مهمی است که کارشناسان شبکه چاپ در این زیر مجموعه رعایت میکنند. انواع کاتالوگ و بروشور در حوزههای بهداشتی، آرایشی، خودرو و ماشین، معماری، رستوران و فست فود، پزشکی، فرهنگی و هنری، نفت و گاز، ساختمانی، مواد غذایی و... به چاپ میرسند.
در این زیر مجموعه از شبکه چاپ کارشناسان به طراحی و تولید انواع کاتالوگ و بروشور بهصورت افست و با استفاده دستگاههای بهروز میپردازند. طراحی و چاپ انواع سربرگ، کارت ویزیت، ساک دسته، بروشور و کاتالوگ، لیتوگرافی و خدمات پیش از چاپ از جمله تهیه فیلم و زینک بهصورت پلیت و همینطور خدمات چاپ افست بهصورت چاپ کارت ویزیت، بروشور، ست اداری، سربرگ و... از خدمات گسترده شبکه چاپ محسوب میشوند.
راههای ارتباطی با این مجموعه بهصورت زیر هستند:
- شماره دریافت سفارشات در واتس اپ و تلگرام: 09371653050
- شماره تلفن کارگاه: 36615406-021
- آدرس کارگاه تولیدی: تهران، میدان بهارستان، خیابان ظهیرالاسلام، نرسیده به چهارراه مصباح، پلاک 174، طبقه اول، واحد 1
- آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان بهارستان، خیابان ظهیرالاسلام، خیابان درویش غربی، پلاک 18، طبقه اول، واحد 4
