چاپ کاتالوگ خشتی (مربعی) و کاربرد آن را بشناسیم


چاپ کاتالوگ خشتی این روزها به‌عنوان ابزاری حرفه‌ای در بازاریابی کاربرد دارد. کاتالوگ‌ها نوعی معرفی ارزان و تاثیرگذار برای هر کسب‌و‌کاری محسوب می‌شوند. فارغ از نوع شغل و حرفه، کاتالوگ و بروشور به راهی ثابت برای معرفی آن‌ها تبدیل شده است.
از آن‌جا‌که این ابزار ساده اما حرفه‌‌ای تاثیر عمیقی بر ذهن مخاطب دارد، در طراحی و چاپ آن از روش‌های منحصر‌به‌فردی استفاده می‌شود. کافی است به طراحی کاتالوگ هتل‌ها، رستوران‌ها، انواع فروشگاه و... توجه کنید تا به ظرافت و زیبایی طرح‌های استفاده شده در آن پی ببرید. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با انواع چاپ کاتالوگ خشتی و مربعی آشنا کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.


کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از اولین سوالاتی که در ذهن ایجاد می‌شود، چیستی کاتالوگ‌ و عملکرد آن‌ است. کاتالوگ نوعی معرف و راهی برای بازاریابی کسب‌و‌کارها به‌حساب می‌آید. این محصول چاپی معمولا حامل اطلاعاتی از کسب‌و‌کار مورد نظر و خدمات ارائه‌دهنده آن است. در این میان چاپ کاتالوگ مربعی در مقایسه با سایر انواع کاتالوگ بیشتر صورت می‌گیرد.


چرا چاپ کاتالوگ خشتی بیشتر مورد استفاده است؟

همان‌طور که می‌دانید کاتالوگ ‌ها یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی محسوب می‌شوند. هر چند که در دنیای امروز اینترنت درهای تازه‌ای را به‌روی بازاریابی باز کرده است، اما همچنان انواع مختلف کاتالوگ و بروشور به ‌ویژه چاپ کاتالوگ مربعی از جایگاه خوبی برخوردار هستند.
چاپ کاتالوگ خشتی یکی از جذاب‌ترین کاتالوگ‌ها برای معرفی کسب‌و‌کار محسوب می‌شود. شاید دانستن این نکته جالب باشد که طی تحقیقات اخیر، بازاریابی به کمک انواع بروشور و کاتالوگ آفلاین از تاثیرگذاری بیشتری نسبت به روش دیجیتال و آنلاین برخوردار است. به همین دلیل چاپ کاتالوگ خشتی در تیراژهای بالایی صورت می‌گیرد.
کاتالوگ همیشه در دسترس است؛ به‌نحوی که در هر زمان و مکان قابل استفاده خواهد بود. کافی است آن را داخل کیف یا ماشین خود بگذارید تا در زمان نیاز به‌راحتی از اطلاعات آن استفاده کنید و حتی از تصاویر و طراحی آن لذت ببرید.
کاتالوگ‌ها عموما دارای مخاطبان خاص خود هستند؛ فروشندگان و واسطه‌های فروش از اصلی‌ترین مخاطبان چاپ کاتالوگ خشتی محسوب می‌شوند. این دسته از افراد به‌کمک چاپ کاتالوگ مربعی محصولات، تولیدات و خدمات یک سازمان یا شرکت را به مخاطبان خاص آن معرفی می‌کنند.


چاپ کاتالوگ مربعی و مزایای آن

چاپ کاتالوگ مربعی، دارای مزایای قابل توجهی است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:
• افزایش انگیزه خرید و استفاده از محصولات و خدمات یک برند، شرکت یا سازمان
• ماندگاری طولانی‌مدت یک شرکت، سازمان و برندی خاص در ذهن مخاطب
• ایجاد تعامل مثبت و طولانی‌مدت بین مخاطب و برند ویژه
• پیدا کردن مشتریان جدید در هر شرایط و موقعیتی
• و....



مراحل چاپ کاتالوگ مربعی و تولید آن

به‌طور کلی تولید کاتالوگ مربعی را می‌توان در دو مرحله خلاصه کرد:
• مرحله اول: آماده‌سازی عکس محصول و لوگوی شغلی
پیش‌از سفارش چاپ کاتالوگ مربعی باید حتما لوگوی کسب‌و‌کار خود را مشخص کنید و آن‌ را به موسسات چاپ ارائه دهید. بدون داشتن لوگویی از کسب‌و‌کار خود احتمال موفقیت آن پس از چاپ کاتالوگ خشتی یا مربعی بسیار اندک خواهد بود.
علاوه‌بر آماده‌سازی لوگو، عکس‌هایی حرفه‌ای از خدمات و محصولات‌تان را باید ارائه دهید. استفاده از یک عکس حرفه‌ای که کسب‌و‌کار شما را به‌خوبی معرفی کند از واجبات چاپ کاتالوگ مربعی به شمار می‌آید. در‌واقع عکس و لوگو روی کاتالوگ به مخاطب کمک می‌کنند تا در صورت نیاز بدون هر‌گونه سردرگمی از خدمات شما استفاده کند.
• مرحله دوم: انتخاب رنگ، نوشته‌ها، قالب و دیزاین
طراحی درست و حرفه‌ای در چاپ کاتالوگ خشتی بسیار موثر خواهد بود. در ابتدا باید رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب و سپس نوشته‌های روی کاتالوگ را مشخص کنید. حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که رنگ، اندازه، فونت نوشته‌ها و طراحی در زمان چاپ کاتالوگ خشتی تاثیری شگفت‌انگیز بر ذهن مخاطب خواهد داشت؛ بنابراین در انتخاب این موارد نهایت دقت نظر را به خرج دهید.


نکاتی که در چاپ کاتالوگ مربعی باید رعایت شوند

1. معرفی کسب‌و‌کار
حتما در ابتدای کاتالوگ باید مختصری از کسب‌و‌کار مورد نظر توضیح داده شود. معرفی کسب‌و‌کار، به مخاطب کمک می‌کند تا زودتر با شما ارتباط برقرار کند.
2. چشم‌انداز کسب‌و‌کار
در هنگام چاپ کاتالوگ مربعی یا خشتی از ارائه چشم‌انداز آینده کاری خود غافل نشوید. مخاطب شما حق دارد تا درباره کسب‌و‌کارتان و خدماتی که ارائه خواهید داد، مطلع شود و در زمان نیاز به شما مراجعه کند. به‌روز کردن اطلاعات و آینده‌نگری حرفه‌ای‌بودن شما را نشان خواهد داد.
3. فهرست‌بندی کردن
در‌صورتی‌که قصد دارید مطالب زیاد و متنوعی درباره کسب‌و‌کارتان ارائه دهید، فهرست‌بندی را فراموش نکنید. استفاده از فهرست نظم کاری شما را نشان می‌دهد و مخاطبان بیشتری را جلب می‌کند.
4. نمونه‌کار
یکی از روش‌ها برای حرفه‌ای نشان‌دادن کسب‌و‌کار خود در هنگام چاپ کاتالوگ خشتی یا مربعی معرفی نمونه کارها است. برای این کار کافی است قسمتی از کاتالوگ خود را به معرفی کارها، کالاهای تولیدشده، خدمات و محصولات خود اختصاص دهید. حتما مشخصات کامل خدمات خود را وارد کنید تا مخاطب با آگاهی کامل شما را انتخاب کند.
5. درج مزایای کسب‌و‌کار
یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در چاپ کاتالوگ مربعی ارائه مزایا و امکانات کسب‌و‌کار است. مخاطب باید تفاوت کاری شما با رقبایتان را تشخیص دهد و به کسب‌و‌کارتان مراجعه کند. با درج مزایای خدمات خود در کاتالوگ می‌توانید مخاطب را به کسب‌و‌کارتان جذب کنید.


در پایان..

کاتالوگ در بازاریابی و تبلیغات بسیار موثر و به‌صرفه است. در این میان چاپ کاتالوگ مربعی معرفی بسیاری از کسب‌وکارها را راحت می‌کند. این کاتالوگ استاندارد در معرفی خدمات و مشاغل به بهترین نحو عمل می‌کند. جهت استفاده و چاپ کاتالوگ خشتی حتما به مراکز حرفه‌ای چاپ مراجعه کنید.
در میان انواع مراکز چاپ، مجموعه شبکه چاپ با ارائه خدمات گوناگون از جمله چاپ با‌کیفیت، چاپ با سرعت بالا، استفاده از متریال مناسب، تضمین و گارانتی چاپ و... در حوزه چاپ کاتالوگ خشتی پرچمدار است. با استفاده از خدمات این مجموعه دیگر نگران کیفیت و تاثیرگذاری کاتالوگ‌های کاری خود نباشید.