آشنایی با انواع چاپ تبلیغاتی


دنیای دیجیتال امروز هنوز هم نتوانسته است قدرت انواع چاپ تبلیغاتی را تضعیف کند. چاپ تبلیغاتی به برند فرصت یک تنفس تازه در فضای پررقابت و نفس‌گیر کسب‌وکارها می‌دهد. با تبلیغات چاپی می‌توانید یک ارتباط نزدیک و موثر با مخاطب‌های هدف خود برقرار کنید. تبلیغات چاپی یک فرصت منحصربه‌فرد برای برند است تا داستان کسب‌وکار خود را به شیوه‌ای جذاب با مشتری‌های بالقوه در میان بگذارید.


در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ تبلیغاتی با ما تماس بگیرید.

چاپ تبلیغاتی
بازاریابی تبلیغاتی
انواع چاپ تبلیغاتی

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ یکی از عناصر مشترک بازاریابی شرکت‌ها است که اطلاعات مورد نیاز درباره محصولات و خدمات را ارائه می‌دهد. کاتالوگ ابزاری قدرتمند است که شما را با مشتری‌های بالقوه خود مرتبط و برند را با روشی منحصربه‌فرد برجسته می‌سازد. کاتالوگ‌ها به‌صورت یک کتابچه طراحی و تولید می‌شوند و اطلاعات مهم هر محصول را به‌نمایش می‌گذارند. یک کاتالوگ با طراحی خلاقانه و کاربردی باعث جذب مشتری‌های مختلف می‌شود. همچنین مشتری‌های فعلی شما را نیز نسبت به برند وفادار خواهد کرد و باعث بهبود تعامل برند با مشتری خواهد شد.


تبلیغات چاپی چیست؟

چاپ تبلیغاتی تحت عنوان بازاریابی تبلیغاتی نیز شناخته می‌شود. هر نوع تبلیغی که در قالب چاپی مانند بروشور، کاتالوگ، برچسب، بسته‌بندی و... انجام می‌شود، تبلیغات چاپی نام دارد. بازاریابی چاپی می‌تواند به کسب‌وکارها تصویری حرفه‌ای و قدرتمند ببخشد تا مخاطب هدف، به برند جذب شود. ممکن است تصور کنید در دنیای دیجیتال، تبلیغات چاپی رونق خود را از دست داده‌ است اما این‌گونه نیست. ملموس‌بودن چاپ تبلیغاتی و مواجه مستقیم مردم با آن، موجب استقبال مخاطب از برند و کسب‌وکار شما خواهد شد. خوشبختانه ما با انواع چاپ تبلیغاتی مختلف مواجه هستیم که میزان تاثیرگذاری برند بر مردم را بیشتر خواهد کرد.


کاربرد تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی شکلی از بازاریابی برون‌گرا است که برندها از طریق آن‌، به تبلیغات محصولات خود می‌پردازند. چاپ تبلیغاتی ابتدا توجه مخاطب را جلب می‌کند. سپس درباره برند و محصول اطلاعات لازم و مفید را ارائه می‌دهد. این امر موجب می‌شود که مشتری بالقوه برند را بشناسد و در نهایت پس‌از جلب اعتماد، به خرید ترغیب شود. تبلیغات چاپی یک راه موثر برای هدایت افراد به سمت خرید یا استفاده از محصولات و خدمت برندها محسوب می‌شود.


مزایا انواع چاپ تبلیغاتی

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده‌ که چرا چاپ تبلیغاتی به یک ابزار بازاریابی موثر تبدیل شده است. تبلیغات چاپی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد که از طریق آیتم‌های چاپی، به مخاطبان و مشتری‌های زیادی دست پیدا کنند. در دنیایی که تحت سلطه بازاریابی آنلاین و دیجیتال است، تبلیغات چاپی همچنان کارآمد و ضروری است. به‌دلیل سهولت دسترسی به مشتری‌های بالقوه، چاپ تبلیغاتی همچنان نزد برندها محبوبیت خود را حفظ کرده است. از دیگر مزایا چاپ تبلیغاتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
• انعطاف‌پذیری خلاقانه
تبلیغات چاپی در مقایسه با تبلیغات دیجیتال، انعطاف‌پذیری بیشتری در طراحی خلاقانه ارائه می‌دهد. کسب‌وکارها می‌توانند در فرآیند چاپ، هرقدر که می‌خواهند خلاق باشند و از کلیشه‌های طراحی دوری کنند. همچنین تبلیغات چاپی این فرصت را ایجاد می‌کند که هرچند وقت یک‌بار بتوانید جلوه‌های بصری بازاریابی خود را تغییر دهید. این امر هم باعث کاهش هزینه‌های جاری کسب‌وکار می‌شود و هم مسیر رشد برند را هموارتر می‌کند.
• ملموس و قابل لمس
یکی از مهم‌ترین مزایا انواع چاپ تبلیغاتی این است که این آیتم‌ها ملموس هستند و مدام در معرض دید و لمس مشتری قرار می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود که نام برند مدام برای مشتری‌های بالقوه یادآوری شود. مردم آیتم‌های تبلیغات چاپی را بر میز کاری خود، در خانه و... همراه خود دارند. در حالیکه تبلیغات دیجیتال تنها در حد چند ثانیه یا چند دقیقه با مخاطب همراه خواهد بود.
• قابل اعتماد
ملموس‌بودن چاپ تبلیغاتی اعتماد مخاطب را به برند شما بیشتر خواهد کرد. چاپ خلاقانه این پیام را به مشتری می‌رساند که برند از فرآیند کنترل کیفیت چاپ سربلند بیرون آمده است. همچنین این امر نشان می‌دهد که برند شما متقلب نیست و مخاطب با خیالی راحت می‌تواند به شما اعتماد کند. اغلب مردم نسبت به محتوای آنلاین، مشکوک هستند و تردید دارند. اما از آن‌جا که تبلیغات چاپ در دستان مخاطب قرار می‌گیرد، احساس امنیت بیشتری به مشتری می‌بخشد.
• مقرون به‌صرفه
هزینه تبلیغات چاپی اغلب کمتر از کمپین‌ها و تبلیغات دیجیتال است. تبلیغات دیجیتال هزینه‌های هنگفتی را می‌خواهند و از طرفی ماندگاری آن نیز کوتاه‌مدت است. برعکس آن، تبلیغات چاپی یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است که تا مدت‌های طولانی در کنار مشتری‌های بالقوه باقی می‌ماند. این امر باعث می‌شود که نام برند شما به‌صورت مداوم در معرض دید مخاطب قرار بگیرد. در نتیجه برند در ذهن مشتری بالقوه ماندگار و تمایل او به خرید از شما بیشتر خواهد شد.
• دست‌یابی به مخاطب هدف بیشتر
تبلیغات چاپی به مخاطبان خاصی دسترسی پیدا می‌کند که ممکن است از طریق کانال‌های دیجیتال این امر میسر نشود. بسیاری از مخاطبان از جمله افراد سن بالا، کم‌تر به رسانه‌های دیجیتالی دسترسی دارند. در حالی که ممکن است همین افراد بخش بزرگی از افزایش درآمد برند شما را به‌خود اختصاص دهند. بازاریابی چاپی امکان دسترسی شما به مشتری‌های بیشتری را فراهم می‌کند تا بتوانید بر آن‌ها بیش‌ترین تاثیر را بگذارید.
• ماندگاری طولانی‌مدت
تبلیغات چاپی نسبت به سایر اشکال تبلیغاتی، از ماندگاری طولانی‌تری برخوردار است. مشتری‌های بالقوه می‌توانند بازاریابی‌های چاپی را نزد خود نگه ‌دارند و در برخی مواقع، به آن‌ها رجوع کنند. این امر باعث افزایش تعامل مشتری با نام برند شما نیز خواهد شد. تبلیغات چاپی قدرت یادآوری زیادی دارد؛ چراکه اغلب مشتری‌ها بیش از چند بار در روز با آن مواجه می‌شوند. ماندگاری برند در ذهن مشتری، رویای همه کسب‌وکارها است.
• با روشی منحصر به‌فرد به‌دست مردم می‌رسد
تبلیغات دیجیتال تنها در رسانه‌های دیجیتالی برای مردم قابل مشاهده وخواندن است. با این وجود بازاریابی چاپی از راه‌های مختلفی با مردم ارتباط برقرار می‌کند. این ارتباط به‌وسیله پخش کاتالوگ یا بروشور از طریق پست می‌تواند شکل بگیرد. هدیه‌دادن ماگ تبلیغاتی، ارسال محصول در یک بسته‌بندی زیبا و... نیز شیوه‌ای از ارسال تبلیغات چاپی است. مصرف‌کنندگان به‌طور مستقیم با این آیتم‌ها روبه‌رو می‌شوند و ارزش و اعتبار برند شما را درک خواهند کرد. این امر سبب افزایش اعتماد مشتری به برند شما خواهد شد.


مهم‌ترین ویژگی‌های انواع تبلیغات چاپی

کدام یک از ویژگی‌های چاپ تبلیغاتی باعث شده ‌است که این شیوه بازاریابی، همچنان نزد برندها محبوب باشد؟ اولین دلیل این است که کسب‌وکارها کنترل کاملی بر محتوای تبلیغات چاپی دارند. آن‌ها مشخص می‌کنند که چه اطلاعاتی باید درج و چگونه به مخاطب ارائه شود. بازاریابی تبلیغاتی امکان دسترسی برند به قشرهای مختلفی از مردم را تسهیل می‌کند. همچنین انعطاف‌پذیری آن باعث می‌شود که تبلیغات چاپی را به تعداد دلخواه خود چاپ و در مکان‌هایی که می‌خواهید پخش کنید. از دیگر ویژگی‌های مهم تبلیغات چاپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• در تبلیغات چاپی می‌توانید احساس مخاطب را بیشتر درگیر کنید؛
• مخاطب به‌صورت ناخودآگاه محصولات موجود در تبلیغات چاپی را ارزشمند می‌بیند؛
• می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره برند و محصول به مشتری انتقال دهید؛
• می‌توانید جمعیت خاصی را برای تبلیغات، مورد هدف قرار دهید.


انواع چاپ تبلیغاتی

تبلیغات چاپی این امکان را به شما می‌دهد که برند و محصولات خود را در قالب‌هایی مختلف به مخاطب عرضه کنید. خوشبختانه چاپ تبلیغاتی از تنوع‌ بسیار زیادی برخوردار است و می‌توانید گزینه‌های مختلفی را برای خود انتخاب کنید. چاپ‌های تبلیغاتی دارای کاربردهای بسیاری هستند و می‌توانند با مخاطب به‌خوبی ارتباط برقرار کنند. در ادامه شما را با انواع چاپ تبلیغاتی آشنا می‌کنیم.
• ست اداری
ست اداری به مجموعه اوراقی گفته می‌شود که در محیط‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. ست اداری امکان نامه‌نگاری و ارتباط با مشتری، رقبا و همکاران را میسر می‌کند و برند را حرفه‌ای نشان می‌دهد. اوراق اداری، باعث شناسایی برند و جلب اعتماد مخاطب خواهد شد. ست اداری شامل کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه، دفترچه یادداشت و... است. این اقلام علاوه‌بر این‌که تصویری حرفه‌ای از برند به‌نمایش می‌گذارند، باعث بهبود تعامل با مخاطب هدف نیز خواهد شد. اوراق اداری می‌تواند در نگاه اول، یک تصویر مثبت از برند به مشتری‌های بالقوه نشان دهد.
• کاتالوگ
کاتالوگ کتابچه‌ای چند برگی است که محصولات و خدمات هر برند را به‌صورت کاغذی در معرض دید مردم قرار می‌دهد. تصاویر و مشخصات هر محصول در کاتالوگ قابل چاپ است. این موضوع باعث می‌شود که مشتری قبل از خرید، با ویژگی‌های محصول آشنا شود تا بهترین انتخاب را داشته باشد. کاتالوگ‌ها در محیط‌هایی مانند نمایشگاه‌ها، سازمان‌ها و... به مردم ارائه می‌شوند. کاتالوگ یکی از انواع چاپ تبلیغاتی قدرتمند است که می‌تواند مخاطب را تبدیل به یک مشتری وفادار کند. این کتابچه تبلیغاتی، در معرض دید مخاطب قرار دارد و امکان ماندگاری برند در ذهن او را بیشتر خواهد کرد.
• بروشور
بروشور یک سند کاغذی-تبلیغاتی است که برای معرفی یک شرکت یا سازمان، به دیگران ارائه می‌شود. بروشورها اغلب به‌صورت پستی، در نمایشگاه‌ها، داخل روزنامه‌ها و... به مخاطب تحویل داده خواهد شد. بروشور چشم‌اندازی از هویت برند را پیش چشم مشتری بالقوه ترسیم می‌کند. همچنین به او اجازه می‌دهد که با برند و ماهیت آن آشنا شود. در بروشور، اطلاعات مختصری درباره محصولات به مشتری‌های بالقوه ارائه خواهد شد. بروشور می‌تواند بین برند و مشتری اعتماد و یک تعامل موثر ایجاد کند.
• جعبه بسته ‌بندی
جعبه‌های بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین انواع چاپ‌های تبلیغاتی است. جعبه‌ها در کنار حفاظت از محصول، برند را تبلیغ و بازاریابی نیز می‌کنند. یک بسته‌بندی محکم با طراحی بصری زیبا، به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل می‌شود و مشتری را ترغیب به خرید از برند می‌کند. بسته‌بندی‌ها را می‌توان مطابق با المان‌های برند، به‌صورت اختصاصی طراحی کرد. این امر موجب می‌شود که نام تجاری شما در ذهن مخاطب تثبیت شود. چاپ جعبه‌های بسته‌بندی فرصت منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند تا در میان رقبا شناخته‌شده شوید.
• روزنامه و مجله
اگرچه که خواندن مجله و روزنامه، مانند گذشته پررونق نیست اما همچنان از این دو رسانه کاغذی استقبال می‌شود. روزنامه‌ها و مجلات نیز نوع دیگری از انواع چاپ تبلیغاتی است که بر اعتبار برند شما می‌افزاید. اصالت و شهرت مجله و روزنامه باعث می‌شود که آگهی تبلیغاتی شما، احساس امنیت را به مخاطب منتقل کنند. خیال مشتری‌های بالقوه از بابت این‌که با برندی معتبر روبه‌رو هستند، راحت خواهد شد.


عناصر تبلیغات آگهی‌های چاپی

آگهی‌ها در روزنامه‌ها و مجلات مختلف چاپ می‌شوند. همچنین معرفی برند از طریق بروشور و نوشتن متون ساده و جذاب نیز قابل انجام است. هر آگهی چاپی دارای چهار عنصر اساسی است که رعایت آن‌ها، آگهی شما را حرفه‌ای‌تر نشان خواهد داد. ترتیب این عناصر در آگهی‌ها باید رعایت شوند تا مطالب شما منظم به‌نظر برسند و خواننده سردرگم نشود. این عناصر، شامل موارد زیر می‌شود:
• عنوان
تیتر، مهم‌ترین بخش تبلیغات چاپی است زیرا اولین چیزی است که توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند. تیتر آگهی باید باید واضح و جذاب باشد. هرچه برای نوشتن عنوان از متون کلیشه‌ای دوری کنید، امکان ترغیب مخاطب به خواندن ادامه آگهی بیشتر خواهد شد. این موضوع سبب می‌شود که مخاطب نسبت به مطالب کنجکاو و در ادامه توجه و اعتماد او جلب شود.
• بدنه
در بدنه آگهی می‌توانید اطلاعاتی جامع اما مختصر را درباره کسب‌وکار و فرآیند کاری خود توضیح دهید. مطالب باید کاملا قانع‌کننده باشد. پاراگراف‌های بدنه آگهی باید کوتاه و کاملا واضح نوشته شوند. لازم است متن شما از هرگونه پیچیدگی و تکلف به‌دور باشد. همچنین از کلمات کاملا ساده و روان باید استفاده کنید. این امر باعث می‌شود که مخاطب اشتیاق زیادی به خواندن آگهی پیدا کند. در غیر این‌صورت، مشتری بالقوه آگهی شما را به‌سرعت دور می‌اندازد.
• تصاویر
استفاده از تصاویر سازمانی در جذابیت آگهی، بروشور و کاتالوگ‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد. یک تصویر مناسب می‌تواند به اندازه هزار کلمه بر مشتری تاثیرگذار باشد. استفاده از تصویر مناسب با وضوح و کیفیت بالا به شما کمک می‌کند تا پیام برند را به مشتری منتقل کنید. همچنین درج تصاویر باعث جذابیت بصری انواع چاپ تبلیغاتی می‌شود و مشتری‌ها راحت‌تر برند را به‌خاطر می‌سپارند.
• فراخوان برای اقدام (CTA)
فراخوان برای اقدام بیانیه‌ای است که خوانندگان را به سمت بازدید از برند هدایت می‌کند. در پایان هر آگهی و تبلیغات چاپی باید بتوانید مشتری‌ بالقوه را به سمت بازدید از سایت یا فروشگاه هدایت کنید. پیام شما باید کاملا واضح و مستقیم باشد تا مخاطب بداند که دقیقا چه کاری را باید انجام دهید. فراخوان برای اقدام مشتری را ترغیب به خرید از برند شما خواهد کرد.


انواع چاپ تبلیغاتی خلاقانه با شبکه چاپ

در این مطلب شما با انواع چاپ تبلیغاتی و مزایا و کاربرد آن آشنا شدید. ویژگی‌های مهم این تبلیغات چاپی باعث شده است که بسیاری از برندها بخشی از مسیر توسعه خود را با کمک از آن‌ جلو ببرند. بازاریابی تبلیغاتی که گاهی به‌صورت آگهی نیز چاپ می‌شود داری اصولی است که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. خوشبختانه در شبکه چاپ، گزینه‌های متعدد و متنوعی در حوزه چاپ تبلیغات را برای شما فراهم کرده‌ایم.
در شبکه چاپ، انواع ست اداری، لیبل، جعبه‌های بسته‌بندی، بروشور و کاتالوگ قابل سفارش است. تمام تلاش ما این است که انواع چاپ تبلیغاتی را به‌صورت اختصاصی برای برند شما طراحی کنیم. با شبکه چاپ نگران کیفیت و جذابیت بصری سفارش‌های خود نخواهید بود. پشتوانه شبکه چاپ، نیم قرن تجربه در حوزه چاپ و رضایت مشتری‌های قدرتمند ما است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به سایت شبکه چاپ مراجعه کنید.

کارشناس واتس اپ تلفن تماس