ویژگی های طراحی و چاپ لوگو روی لیبل




ویژگی های طراحی و چاپ لوگو روی لیبل

ویژگی های طراحی و چاپ لوگو روی لیبل


داشتن یک لوگو تأثیرگذار در دنیای امروز امری ضروری است، چرا که لوگو به عنوان هویت کسب و کار در کمترین زمان ممکن با مشتری ارتباط برقرار می‌کند. بررسی­ها نشان می­دهند که مشتری فقط در ظرف چند ثانیه برای خرید خود تصمیم­گیری می­کند. در این مقاله، به بررسی ویژگی­های طراحی و چاپ لوگو بر روی لیبل می پردازیم.

طراحی لوگو برای لیبل محصولات

طراحی لوگو یک کار خلاقانه است که به تفکر زیادی نیاز دارد. در ادامه، نکاتی که در زمان طراحی لوگو برای چاپ لیبل روی محصولات باید در نظر گرفته شود، ذکر شده است:

1- ساده بودن لوگو

بهترین لوگوها معمولی هستند و به گونه ای طراحی می شوند که فوراً قابل تشخیص باشند. گرافیک و شکل ظاهری لوگوها نیز از اهمیت ویژه ای برخودار است. یک طراحی ساده فقط به نمادها محدود نمی شود و از عناصر دیگری نیز در طراحی می توان استفاده کرد. سادگی در طراحی لوگو روی لیبل محصول، سبب تقویت میزان برقراری ارتباط مخاطبان با آن محصول می شود.

2- طراحی لوگو متناسب با محصولات و مشتریان

انواع محصولات خود، نحوه برنامه ریزی در موقعیت یابی آنها و مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.

آیا محصولات لوکس در حال تولید هستند؟ محصولات لبه دار؟ محصولات سازگار با محیط زیست؟ کالاهای تجاری؟ آیا آنها به بازار عرضه می شوند؟ برای زنان؟ بچه ها؟ سالمندان؟ و غیره

طراحی لوگو، رنگ بندی و انتخاب فونت باید با الهام گرفتن از این عوامل صورت گیرد.

3- تصور ذهنی از طراحی لوگوها با لیبل های محصول

در مورد چاپ برچسب و لیبل های واقعی محصول فکر کنید که طراحی شما چگونه ظاهر می شود. لیبل و لوگو محصول بخشی از یک استراتژی بزرگ­تر برندسازی هستند؛ بنابراین، باید برای لوگو و لیبل هایی که بعداً طراحی می شوند، فونت ها و رنگ های مناسبی در نظر گرفته شود.

4- طراحی و چاپ لوگو لیبل های  محصول

پس از اینکه یک لوگو جذاب برای کسب و کار موردنظر طراحی شد، زمان آن فرا می رسد که این لوگو در وب سایت، کارت ویزیت، بروشور و لیبل محصول به چاپ برسد. می توانید لیبل را از دو طریق چاپ کنید:

 1) چاپ لیبل های خود را به یک شرکت ارائه دهنده خدمات چاپ لوگو مانند شبکه چاپ بسپارید.

 2) لیبل های خودتان را می توانید با استفاده از یک دستگاه چاپگر چاپ کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع روش های چاپ

نحوه طراحی یک لیبل برای تولیدکنندگان

چاپ لیبل های پشت چسبدار باید به گونه ای طراحی شوند که حتی برای رقابت با بزرگترین برندهای رقیب کاملاً مناسب باشند. قبل از طراحی لیبل و همچنین بسته بندی محصول موردنظر، باید پاسخ 3 سوال اساسی تعیین شود:

1) چه نوع محصولی تولید و به فروش می رسد؟

2) مشتری این محصول چه کسانی هستند؟

3) فروش محصول از چه طریقی انجام می گیرد؟

در ابتدا، باید مشخص شود که چه محصولی به فروش می رسد؟ این محصول تولید کدام کشور است؟ چرا مشتریان باید این محصول را از بین محصولات رقیب انتخاب کنند؟ و غیره

مورد قابل توجه دیگر این است که مشتریان محصول تولیدی مشخص شوند.

مصرف کنندگان اصلی چه کسانی هستند؟ در چه رده بندی سنی قرار دارند؟ زن هستند یا مرد؟ و غیره. با تلاش برای جلب رضایت تمامی مشتریان، در نظر گرفتن سلایق و ترجیحات و تمرکز بر روی برآورده کردن نیازها، قطعاً میزان فروش بیشتر خواهد شد.

و اما آخرین سوال این است که مشتریان از چه طریقی می توانند خرید خود را انجام دهند؟ آیا مشتری هدف برای خرید به توزیع کننده محلی مراجعه می کند؟ یا اینکه از طریق اینترنت و سفارش آنلاین خرید خود را انجام می دهد؟ آیا به صورت موردی خرید می کند یا بسته ای؟ و غیره

 همه این موارد تصمیمات مهمی هستند که بر روی همه جنبه های بازاریابی اثرات حیرت انگیزی دارند.


ویژگی های طراحی و چاپ لوگو روی لیبل

در نهایت، بعد از پاسخ دادن به تمامی سوالات احتمالی، می توان در مورد طراحی لوگو روی لیبل و بسته بندی تصمیم گیری صحیحی انجام داد. برای داشتن یک طراحی مناسب برای چاپ لوگو بر روی لیبل باید به موارد زیر توجه داشت:

1- نوشته­ی روی لیبل

متن نوشته شده بر روی لیبل به محصول بستگی دارد. این نوشته از منظر طراحی و بازاریابی، شناخت هویت برند و همچنین تأثیرگذاری بر مشتری هدف، مؤثر است.

2- طراحی لیبل

هویت یک برند را باید از طریق لوگو روی لیبل به صورت بصری معرفی کرد. برای ایجاد یک لوگو لیبل مناسب باید به مواردی همچون رنگ، تایپوگرافی، سبک و تصاویر توجه شود.

3- رنگ لیبل

رنگ یکی از عناصر طراحی است که از طریق آن شخص با یک نگاه سریع با لوگو ارتباط برقرار می کند. علم ثابت کرده است که هر رنگ یک مفهوم عاطفی منحصربه­فرد را ایجاد می کند و به عنوان یک "میانبر" مفید برای بازاریابان و طراحان برای برقراری ارتباط مشتریان با برند عمل می کند.

4- شکل و اندازه لیبل

شکل های چاپ لیبل بسیار حائز اهمیت است. اشکال لیبل به دو حالت سنتی و سفارشی (برش قالب) ایجاد می شوند. لوگو موردنظر باید در اندازه صحیح ایجاد شود و همچنین اندازه آن متناسب با اندازه لیبل باشد.

بیشتر بخوانید: انواع روش های برش لیبل کدام اند؟

5- تایپوگرافی

تایپوگرافی طراحی حروف و ایجاد کلمات است. تایپوگرافی نیز مانند رنگ، ارتباط زیادی با هویت برند دارد. متناسب با لوگو خود، فونت نوشته را انتخاب کنید؛ به گونه ای که مشتریان توانایی خواندن آن را داشته باشند.

لوگو های چاپ شده بر روی لیبل های سفارشی

در زمان طراحی لوگو، بهتر است از به کار بردن افکت در آن خودداری شود، چرا که افزودن افکت از سادگی لوگو کم می کند. اگر لوگو طراحی شلوغی داشته باشد، این شلوغی باعث کاهش فضای موجود شده و در نتیجه، مانع چاپ حرفه ای و مناسب لوگو می شود.

فونت بد نوشته های روی لوگو و همچنین اطلاعات بیش از حد نیز می توانند برای بیننده مزاحمت ایجاد کرده و مشتریان را جذب نکند. برعکس حالت قبل، اگر به زیبایی­شناسی لوگو توجه شود، با گذشت حتی چندین دهه نیز لوگو شما ماندگار می شود.

لیبل های سفارشی را می توان شخصی سازی کرد، شخصی سازی لیبل و لوگو این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن لوگو خودتان را به نمایش بگذارید. با داشتن یک لوگو کارآمد بر روی یک لیبل با کیفیت، احتمال تأثیرگذاری در تصمیم مشتری برای خرید بیشتر است.

لیبل های سفارشی امکان انتخاب مواد، استفاده از تکنیک های مختلف چاپ، اندازه های متنوع و سایر موارد دیگر را فراهم می کند. می توانید لیبل موردنظر خودتان را به بهترین شکل و با بیشترین کارایی از شبکه چاپ دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: انواع لیبل و مختصری از کاربرد آنها

 

 

صحبت پایانی

لوگوی روی لیبل برای یک محصول و برند به عنوان یک ویترین بازاریابی عمل می کند. همچنین، داشتن هویت بصری کسب و کار که یکی از اصول مهم در دنیای کسب و کار است، با استفاده از یک لوگو مناسب امکان­پذیر می شود. طراحی یک لوگو که متناسب با کسب و کار شما باشد، تأثیر بسزایی در میزان موفقیت دارد.

شبکه چاپ با سابقه درخشان در زمینه طراحی و چاپ لوگو، آماده ارائه خدمات به مشتریان در سراسر ایران است.

 


ویژگی های طراحی و چاپ لوگو روی لیبل

2023-01-06 10:06:21 

طراحی_لوگو/ لیبل_محصولات/ چاپ_لیبل/ چاپ_لوگو_روی_لیبل/ طراحی_و_چاپ


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس