چاپ ملخی چیست؟




چاپ ملخی چیست؟

درباره چاپ ملخی چه می‌دانید؟


در دنیای دیجیتال امروز با مدل‌های مختلف چاپ و طراحی روبه‌رو هستیم که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند. طراحی چاپ یکی از پرطرفدارترین گرایش‌ها در دنیای چاپ است که بسیاری از سفارش‌ها براساس این موضوع شکل می‌گیرد. در میان انواع نمونه‌های چاپ، می‌توان به چاپ ملخی اشاره کرد که از محبوبیت بالایی برخوردار است و ظاهر خاص و منحصر‌‌به‌فردی دارد. این نوع چاپ با وجود سنتی بودن و رعایت روش‌های قدیمی چاپ همچنان طرفداران خاص خود را دارد و می‌توان آن را یکی از رایج‌ترین نمونه‌های موجود در بازار چاپ و نشر به‌حساب آورد. این نوع چاپ با حفظ روال قدیمی خود که چاپ به‌صورت سیاه و سفید یا تک رنگ بود، همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله می‌خوانیم که چاپ ملخی چیست و چه مزایایی دارد؛ تا انتها با ما باشید.

 

چاپ ملخی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

چاپ ملخی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین روش‌های چاپ شناخته می‌شود، با این وجود جذابیت و زیبایی آن موجب ثابت‌ماندن مخاطبانش شده است و همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع چاپ تنها از یک رنگ می‌توان استفاده کرد و به‌نوعی یک چاپ تک بعدی محسوب می‌شود. چاپ شماره ملخی در بسیاری از موارد مورد استفاده مخاطبان زیادی قرار می‌گیرد و طرفداران خود را دارد. بسیاری از مخاطبان و دست‌اندرکاران چاپ شماره ملخی را به‌عنوان بهترین انتخاب برای چاپ روی جعبه‌های شیرینی می‌شناسند. اغلب جعبه‌های تک رنگ و ساده گذشته با استفاده از این نوع چاپ تزئین و عرضه میشد. پاکت‌نامه‌های ملخی امروزه یکی از پرکاربردترین انواع پاکت نامه در ادارات و سازمان‌ها به‌حساب می‌آیند.

امروزه با وجود پیشرفت چشم‌گیر در صنعت چاپ می‌توان شاهد محبوبیت دائمی چاپ ملخی بود؛ چراکه زیبایی و سادگی این نوع چاپ از نگاه بسیاری از مخاطبان زیبا و متفاوت است. چاپ ملخی تنها با کاربرد جوهر تک رنگ روی مقوای سفید می‌تواند حروف و تصاویر زیبا و البته نوستالژی را خلق کند که خود عامل اصلی جذب درصد بالایی از مخاطبان است. امروزه بسیاری از فاکتورهای قابل استفاده در بازار از طریق چاپ ملخی تولید و عرضه می‌شوند. این نوع چاپ در عین زیبایی به‌صرفه و ارزان است و هزینه کمی برای سفارش‌دهنده خواهد داشت؛ بنابراین سعی کنید تا حتما از این چاپ جذاب و به‌صرفه در کسب‌و‌کار و یا بسته‌بندی محصولات و تولیدات خود استفاده کنید.

 

چاپ ملخی چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از مردم می‌پرسند که روش تولید چاپ ملخی چیست و چگونه این کار انجام می‌شود؟ همان‌طور‌که گفته شد این نوع چاپ به‌عنوان روشی قدیمی شناخته می‌شود که به‌‌صورت تک رنگ و ساده طرح یا حروف مورد نظر را چاپ و عرضه می‌کند. ماشین ملخی یا نیم تیغ یکی از قدیمی‌ترین ماشین‌های چاپ مورد استفاده است که به‌دلیل کارکرد خوب و استانداردش به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماشین‌ها همچنان قابل استفاده‌اند و خدمات خوب و گسترده‌ای را به مخاطبان و سفارش‌دهندگان عرضه می‌کنند. اغلب از این ماشین‌ها جهت چاپ‌های کم تیراژ استفاده می‌شود. در چاپ برخی محصولات چاپی مانند پاکت ملخی، سربرگ، کارت ویزیت، اعلامیه و... از این ماشین‌های چاپ استفاده می‌شود.

در زمان گذشته چاپ به‌صورت حروف‌چینی صورت می‌گرفت درحالی‌که امروزه دستگاه‌های چاپ به‌صورت دیجیتالی و حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهند. دستگاه ملخی هم به‌عنوان یکی  از قدیمی‌ترین دستگاه‌‌های چاپ با استفاده از یک رنگ به درج حروف یا طرح‌های مد نظر روی مقوا می‌پرداخت. اغلب این اطلاعات به‌نام کسب‌و‌کار و آدرس و شماره تلفن منتهی می‌شد و اطلاعات زیادی از این طریق قابل چاپ و تکثیر نبود. دستگاه ملخی با چینش حروف کنار هم به وسیله حروف چین مخصوص که کنار هم چیده شده‌اند و پس از آغشته‌کردن آن‌ها به جوهر اقدام به چاپ و تثبیت حروف روی کاغذ یا مقوا می‌کرد. در حال حاضر این دستگاه اغلب برای کارهایی مانند خدمات پس‌از چاپ استفاده می‌شود و در موارد خاص کاربرد دارد. طلاکوب از طریق این دستگاه به‌کمک کلیشه‌های سربی صورت می‌گیرد و حروف چینی به‌طور کل منسوخ شده است. در برخی موراد هم از قالب تیغ جهت نیم تیغ زدن لیبل یا شماره‌زنی انواع مختلف قالب توسط این دستگاه‌ها انجام می‌شود.

 

مزایای چاپ ملخی چیست؟

این نوع چاپ هم مانند هر نوع دیگر مزایایی به‌دنبال دارد که همچنان با گذشت سال‌ها و پیشرفت چاپ دیجیتال از محبوبیت خوبی برخوردار است. در ادامه با چند مزیت چاپ شماره ملخی آشنا خواهید شد:

 

  • چاپ باکیفیت

با وجود قدیمی‌شدن دستگاه‌های حروف زنی ملخی همچنان کیفیت و جذابیت خود را حفظ کرده‌اند و رضایت مخاطب را به‌دست می‌آورند. اغلب سفارش‌دهندگان به‌دلیل چهره خاص و متفاوت از این نوع چاپ استفاده می‌کنند تا هم زیبایی تولیدات خود را بالا ببرند و هم این روش قدیمی را زنده نگه دارند. رضایت‌بخش‌بودن کیفیت این چاپ از اصلی‌ترین عواملی به‌شمار می‌رود که به حفظ مخاطبان آن کمک کرده است.

 

  • پایین بودن هزینه چاپ

همان‌طور‌که گفته شد این نوع چاپ یکی از مقرون ‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها شناخته می‌شود؛ تا آن‌جا که بسیاری از مخاطبان به این دلیل آن را ترجیح می‌دهند. این نوع چاپ برخلاف چاپ دیجیتال هزینه کم‌تری را برای سفارش‌دهنده به‌دنبال دارد. چاپ ملخی در چاپ تیراژهای تجاری از اهمیت و کارآیی بیشتری برخوردار است و به‌عنوان یک روش ارزان محسوب می‌شود.  




  • ماندگاری

با وجود منسوخ‌شدن همچنان از این چاپ به‌عنوان چاپ ماندگار و بادوام یاد می‌شود. بسیاری از تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان کالا در بسته‌بندی محصولات خود از این نوع چاپ استفاده می‌کنند. طراحی و چاپ لوگو به روش ملخی نه‌تنها زیبایی چشم‌گیری برای آن به‌دنبال دارد؛ بلکه تا مدت‌ها ماندگار و ثابت خواهد بود. فراموش نکنید که این نوع چاپ با وجود هزینه پایین‌تر نسبت به چاپ دیجیتال ماندگاری استقامت بالایی به‌دنبال دارد و تا مدت‌ها بدون کم رنگ‌شدن یا از بین رفتن قابل استفاده است.

 

  • خاطره‌انگیزبودن

فکر می‌کنید یکی از مهم‌ترین مزایای کاربرد چاپ ملخی چیست؟ بله، خاطره‌انگیزبودن و ایجاد احساس نوستالژیک در افراد یکی از دلایل مهم کاربرد این روش به‌حساب می‌آید و اغلب مورد استقبال قرار می‌گیرد. استفاده از این روش علاوه‌بر جذابیت احساس نوستالژیک و قدیمی را در خاطره افراد زنده می‌کند که خود موجب جذب بیشتر مخاطب به سمت کسب‌و‌‌کار و برندی خاص است. در سال‌های اخیر شاهد رواج استفاده از عناصر و طرح‌های قدیمی بوده‌ایم که یکی از نمونه‌های آن استفاده دوباره از چاپ ملخی در کسب‌و‌کارهای مختلف است. 

 

  • سرعت بالا

باوجود قدیمی‌بودن این روش و دستگاه‌های قابل استفاده در آن، همچنان از سرعت قابل قبولی برخوردار است و به‌همین خاطر محبوبیت بالایی دارد. این روش به‌عنوان یک چاپ منحصر‌به‌فرد شناخته می‌شود و در بسیاری از کسب‌و‌کارها از آن استفاده می‌شود.

 

  • کسب سود بالا

برای بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار و تولیدکنندگان به‌دست‌آوردن سود بالا را به یکی از اهداف خود تبدیل می‌کنند؛ بنابراین یکی از ساده‌ترین راه‌ها کاربرد روش چاپ ارزان و به‌صرفه است تا در عین رساندن آن‌ها به هدفشان، سود بیشتری را ب‌همراه آورد. چاپ ملخی یکی از بهترین انتخاب‌هاست که به‌دلیل مقرون ‌به‌‌صرفه بودن سود خوبی را برای آن‌ها به‌دنبال دارد.

 

چاپ ملخی به کمک متخصصان و کارشناسان

بسیاری از تولیدکنندگان در کسب‌و‌کار خود از روش‌های مختلف چاپ برای لیبل‌سازی، چاپ ابزارهای مورد نیاز و... استفاده می‌کنند؛ در این میان از محبوب‌ترین روش‌ها می‌توان به چاپ ملخی اشاره کرد. در این مقاله خواندید که دلیل کاربرد زیاد چاپ ملخی چیست و چرا از آن به‌‌عنوان روشی خاص و شناخته شده یاد می‌شود؛ بنابراین اگر صاحب تحارت خاصی هستید توصیه می‌کنیم تا حتما این روش را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید. مجموعه شبکه چاپ با وجود کارشناسان و متخصصان در طراحی و استفاده از ابزارهای به‌روز و باکیفیت از عملکرد رضایت‌بخشی در زمینه چاپ ملخی برخوردار است. شبکه چاپ از بهترین متریال استفاده می‌کند و سفارش‌های شما را با بهترین کیفیت و ماندگاری بالا چاپ و عرضه خواهد کرد.




2023-03-18 12:26:21 

چاپ ملخی/طراحی و چاپ/چاپ


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس