چاپ کاغذ گلاسه؛ درخشش هنر چاپ و کاغذ در یک صفحه




چاپ کاغذ گلاسه


برای کدام پروژه‌ها بهتر است از چاپ کاغذ گلاسه استفاده کرد؟

 

چاپ کاغذ گلاسه جلوه زیبایی کاغذ و چاپ است که به خدمت انواع صنایع درآمده است. تبیلغات در حوزه‌های مختلف سبب شده است تا افراد مختصص در زمینه کاغذ جنسی از کاغذ را ایجاد کنند که علاوه‌بر دوام بالا، زیبایی و درخشندگی بسیاری را هم داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با کاربردهای چاپ کاغذ گلاسه خواندن ادامه مقاله به شما توصیه می‌شود.

 

چاپ گلاسه چیست؟

کاغذ گلاسه به هر کاغذ روکش شده‌ای اطلاق می‌شود که برای ارائه ظاهری فوق‌العاده صاف و براق طراحی شده باشد که برای انواع تبلیغات کاغذی مناسب هستند. کاغذهای گلاسه تنوع بسیار زیادی دارند؛ اما اساسا همه آن‌ها به دو دسته تقسیم می شوند؛ کاغذ گلاسه مات و کاغذ گلاسه براق که هر یک از این کاغذها برای یک نوع محصول و کاربرد مناسب خواهند بود. 

عکس‌ها و طرح‌های رنگی با کنتراست‌های بالا در مجلات، بروشورها، کارت ویزیت‌ها، کتاب‌های کودکان و کاتالوگ‌ها از جمله مواردی هستند که کاغذ گلاسه را به بهترین انتخاب تبدیل می‌کنند. کاغذ گلاسه از ترکیب نشاسته  و پلاستیک ساخته شده است.  نشاسته باعث درخشش و براقیت مضاعف کاغذ گلاسه می‌شود، درحالی‌که پلاستیک برای آن استفاده می‌شود که جوهر نوشته‌ها یا عکس‌ها به صورت یکدست روی کاغذ حک شود و در صورت تماس با آب یا رطوبت از کیفیت آن کم نشود.

کاغذ گلاسه سطح براق خود را از ورق های مات می‌گیرد. فرمولاسیون این ورق‌ها به این بستگی دارد که سازنده کاغذ را برای استفاده در چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری در نظر دارد. برخی از کاغذهای جوهر افشان براق از یک لایه بیرونی متخلخل استفاده می‌کنند که جوهر را به لایه دیگری در زیر آن جذب می‌کند، درحالی‌که فرمول‌های دیگر جوهر را روی کاغذ پلاستیکی  چند لایه اعمال می‌کنند. کاغذهای لیزری براق از پوشش‌های سطحی استفاده می‌کنند که به ذرات پلاستیک موجود در تونر اجازه می‌دهند تا روی کاغذ ذوب شوند و با ورق بچسبند. از آن‌جایی که تونر شامل هیچ مایعی نمی‌شود، پوشش‌های براق لیزری به فرمول‌های متفاوتی نسبت به دستگاه‌های جوهر افشان نیاز دارند که برخی شامل ساختار پنج لایه هستند. لیزر یا جوهر افشان، این ورق‌ها در فرمولاسیون‌هایی با روکش‌های براق دو طرفه یا یک طرفه در بازار عرضه می‌شوند.

 

چرا کاغذ گلاسه گران است؟

همان‌طور که اشاره شد، برای شفافیت و یکدست‌بودن گلاسه دو ماده نشاسته و روکش پلاستیکی به کاغذ اضافه می‌شود. همین مواد و پردازش آن‌ها سبب می‌شود تا چاپ کاغذ گلاسه کمی گران‌تر از کاغذهایی مانند کاغذ کرافت شود که بیشتر از بافت خود طبیعی خود کاغذ استفاده می‌شود. البته در نظر داشته باشید که برخی از کاغذها با گرماژهای بالا وجود دارند که از کاغذ گلاسه هم گران‌تر هستند. شما به‌عنوان یک تاجر یا برند حتما می‌دانید که تبلیغات یک نوع سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر از کاغذهایی با جنس مرغوب استفاده کنید، دوام آن‌ها بیشتر خواهد بود و در واقع شما به‌جای چند بار هزینه کم، یک بار زیاد هزینه می‌کنید و خیالتان از دوام کاغذهای گلاسه تا مدت‌ها راحت خواهد بود.

از آن‌جایی که کاربردهای کاغذ گلاسه بسیار زیاد است، در گرماژهای مختلف هم تولید می‌شود. رنج گرماژ این نوع از کاغذ می‌تواند از ۸۰ گرم تا ۳۵۰ گرم متغیر باشد. سایر گرماژهای کاغذ گلاسه ۸۰، ۹۰، ۱۰۰، ۱۱۸، ۱۳۵، ۱۴۸، ۱۷۰، ۲۰۰، ۲۵۰، ۲۸۰، ۳۰۰ و ۳۵۰  است. هرچه گرماژ یا همان جرم کاغذ بالاتر باشد، در واقع سنگین‌تر و قیمت آن بالاتر خواهد بود. البته برای اکثر محصولات تا گرماژ 170 عدد قابل قبولی به‌نظر می‌رسد.


کاغذ گلاسه

کاربردهای کاغذ گلاسه در دنیای تجارت کدامند؟

اگر قصد دارید فروش محصولات خود را بالا ببرید یا برای تبلیغ کسب‌وکار خود گامی مثبت بردارید، می‌توانید از کاغذ گلاسه استفاده کنید، کاغذی با ظاهری واضح و حرفه‌ای که جزئیات را صادقانه بازتاب می‌دهد. اگرچه درخشش کاغذ گلاسه ممکن است برای همه پروژه‌ها مناسب نباشد و سطح پوشش‌داده‌شده آن با بازتاب نور آزاردهنده باشد؛ اما شما می‌توانید از میان طیف وسیعی از گزینه‌ها، متناسب با بسیاری از نیازهای تجاری خود چاپ کاغذ گلاسه را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

 

عکس‌ها

اگر از چاپگر جوهر افشان برای تولید چاپ‌های عکاسی استفاده می کنید، کاغذهای براق می توانند ظاهری را از یک آزمایشگاه عکس سنتی ارائه دهند. از آن‌جا که سطح براق این کاغذها نور را منعکس می‌کند، میزان رنگ و روشنایی تصویر به‌وضوح دیده خواهد شد. اگر کاغذ گلاسه را انتخاب کنید، خشک‌شدن سریع را به قیمت استفاده بیشتر از جوهر نسبت به سایر انواع کاغذها به‌دست خواهید آورد. کاغذهای گلاسه بهترین جزئیات رنگ و پایداری آب را تولید می‌کنند. اگرچه برخی کاغذهای عکس چاپگر لیزری براق در بازار وجود دارد؛ اما نتایجی را به دست می‌آورند که به دلیل کیفیت پایین جزییات و ظرافت‌های عکس کمتر دیده می‌شود.

 

بروشورها و انتشارات

کاغذهای معمولی معمولا برای ایجاد بروشورها و انتشارات بسیار ضخیم هستند. ورق‌های براق لیزری می توانند گزینه‌های مناسب برای تبلیغات فروش، کاتالوگ‌ها، خبرنامه ها و اسناد چند صفحه‌ای را باشند. اگرچه می‌توانید ورق‌هایی از کاغذهای چاپ سنتی چاپ کنید و آن‌ها را در چاپگر لیزری خود اجرا کنید، ممکن است گزینه مقرون ‌به‌صرفه به‌صرفه به‌نظر رسد؛ اما بسته‌به پوشش‌ این ورق‌ها، انجام این کار ممکن است جوهری در داخل سخت‌افزار شما باقی بگذارد یا ورق‌هایی ایجاد کند که روی آن‌ها تونر پوسته پوسته می‌شود، درنتیجه کار به تمیزی و ظرافت کار چاپگر صنعتی نباشد.

 

چاپ افست گلاسه به چه صورت است؟

هنگامی که یک پروژه چاپ را برای خود یا کسب‌و‌کارتان انجام می‌دهید، قبل‌از انتخاب چاپگر از خود چند سوال ساده بپرسید. چه مقداری نیاز دارم؟ چه زمانی به این‌ها نیاز دارم؟ آیا اثر هنری من متغیر است یا احتمال دارد در آخرین لحظه تغییر کند؟ این سوالات ساده می‌تواند شما را از دردسرهای زیادی نجات دهد و هزینه‌های اضافی شما را کاهش دهد. به همین جهت لازم است تا تفاوت چاپ دیجیتا و افست کاغذ را هم تا حدی با آن آشنایی داشته باشید.

چاپ افست معمولا برای پروژه‌های چاپی بزرگ‌تر استفاده می‌شود تا از نظر اقتصادی به‌صرفه باشد. در شیوه چاپ افست کاغذ گلاسه  از صفحات فلزی بزرگ برای انتقال تصاویر به صفحات لاستیکی استفاده می‌شود، سپس این ورق ها تصویر را روی کاغذ منتقل می‌کنند. اگر به‌صورت ملموس بیان شود، شما به یک مهر غلتکی فکر کنید، فقط بسیار بزرگ‌تر.

 

مزایای چاپ افست

اگر در تیراژ بالا می‌خواهید بروشور، کاتالوگ یا هر نوع کاغذ تبلیغی دیگر خود را چاپ کنید، افست گزینه بهتری به‌نظر می‌رسد. مزیت‌های چاپ افست عبارتند از:

  • بهترین قیمت برای تیراژ بالا
  • نسبت به بسیاری از چاپ های دیجیتال به کیفیت بالاتری دست می یابد.

 

معایب چاپ افست

اگر طرح‌های شما به چاپ و نمونه‌برداری‌ها و تغییرات زیادی را تا آخرین لحظه ممکن است داشته باشد، چاپ افست چندان مناسب نخواهد بود. معایب چاپ افست عبارتند از:

  • هزینه راه‌اندازی اولیه بالا است؛
  • ایجاد تغییرات لحظه آخری سخت است؛
  • از کاغذ بسیار بیشتری برای تنظیم یک اجرا استفاده می‌کند که می‌تواند روی سیاست‌های زیست محیطی شما تاثیر بگذارد.

 

تفاوت کاغذ گلاسه مات و کاغذ گلاسه مات کدام است؟

از اولین سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آید، این است که آیا بهتر است بروشورهای خود را روی کاغذ گلاسه براق چاپ کنید یا کاغذ گلاسه مات؟ پاسخ تا حد زیادی بسته به طرح شما و نحوه استفاده از بروشور شما دارد. در واقع پروژه شما تعیین می‌کند که بهترین انتخاب کاغذ مات است یا براق؟ در ادامه هر یک از آن‌ها را مختصر توضیح داده خواهد شد.

 

کاغذ گلاسه براق

طراحان و مصرف‌کنندگان هر دو معمولا کاغذ گلاسه براق را دوست دارند؛ چراکه انعکاس نور از سطح کاغذ، بروشور تمام رنگی شما را درخشان می‌کند. رنگ مشکی‌ و آبی‌ پررنگ از بروشورهای  شما منعکس می‌شود و رنگ‌های دیگر روی کاغذ گلاسه براق صاف‌تر، داغ‌تر یا حتی پرزرق‌وبرق‌تر به‌نظر می‌رسند.

کاغذ گلاسه براق اغلب ارزان‌تر از کاغذ گلاسه مات است و از نظر برخی به‌عنوان گزینه حرفه‌ای‌تر در نزد مخاطب دیده می‌شود. البته همیشه این‌طور نیست؛ چراکه بروشورهای براق اشکالاتی را هم دارند. به‌عنوان مثال اگر آن‌ها زیاد در معرض دست و تماس قرار گیرند یا در یک منطقه کثیف قرار گیرند، پوششی که به آن‌ها درخشندگی می‌دهد، ممکن است اثر انگشت، لکه و گرد و غبار را به خود بگیرد.

 

کاغذ گلاسه مات

کاغذ گلاسه مات جذابیت بیشتری را برای طراحی‌های مدرن دارد و بافت نرم‌تری نسبت به نوع براق آن دارد. کاغذ مات برای برخی از پروژه‌ها انتخاب بهتری است؛ چراکه با محدودکردن میزان انعکاس نور از سطح کاغذ، به پخش‌شدن جوهر کمک می‌کند. کاغذ مات با کیفیت بالا می‌تواند گران‌تر از کاغذ براق باشد. با‌این‌حال اثر انگشت، لکه یا گرد و غبار را از روی صفحه محو می‌کند. این ویژگی، کاغذ گلاسه مات را برای مناطق پرتردد یا  بروشورهای پرمصرف که زیاد پخش می‌شود، به انتخابی عالی تبدیل می‌کند.

 

چرا باید شبکه چاپ را انتخاب کرد؟

باتوجه به آن‌چه بیان شد، چاپ رنگی روی کاغذ گلاسه از شفافیت بیشتری برخوردار است و می‌تواند رنگ‌ها و جزئیات طرح‌ها را بیشتر نمایان کند. اگر سردبیر یک مجله یا ماهنامه‌ای هستید که مخاطبان خاص خود را دارد، اگر ناشر کتاب‌های کودکان یا کتبی هستید که عکس‌ دارد، اگر در دنیای تجارت مشغول به کار هستید و قصد معرفی محصول خود را از طریق چاپ کاتالوگ یا بروشور دارید، اگر فاکتورها و رسیدهای خرید خود را می‌خواهید ماندگارتر کنید، اگر پزشک یا مهندس هستید و می‌خواهید کارت ویزیت خود را حرفه‌ای‌تر نشان دهید، همگی این‌ها با چاپ کاغذ گلاسه میسر می‌شود، فقط کافی است کار را بسپارید به کاردان.

شبکه چاپ با داشتن چاپخانه اختصاصی و طراحان حرفه‌ای محصول نهایی باکیفیتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. سال‌ها تجربه کاری کارشناسان این مجموعه را برای طراحی و چاپ کاغذ گلاسه در موقعیت و پروژه‌های مختلف آماده کرده است تا شما از تبلیغات خود در هر اندازه و با هر کاغذی بهترین نتیجه را بگیرید. کسب‌وکار خود را با شبکه چاپ به افراد بیشتری بشناسانید.


کاغذ گلاسه

2023-06-04 22:48:56 

کاغذ گلاسه | چاپ کاغذ گلاسه


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس