چاپ فاکتور گلاسه؛ سندی درخشان و برجسته در دستان مشتری




چاپ فاکتور گلاسه


همه آن‌چه باید در خصوص چاپ فاکتور گلاسه بدانید

فاکتور سندی است که فروشنده برای دریافت وجه به خریدار می‌دهد که شامل هزینه محصولات خریداری شده یا خدمات ارائه‌شده به خریدار می‌شود. فاکتورها درصورتی‌که حاوی نام فروشنده و مشتری، شرح و قیمت کالا یا خدمات و شرایط پرداخت باشند، می‌توانند به‌عنوان سوابق قانونی برای مالیات و... عمل کنند. این نوع فاکتور می‌تواند از کاغذهای مختلف طراحی و چاپ شود. کاغذ گلاسه یکی از این انواع است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

کاغذ گلاسه چیست؟

کاغذ گلاسه یک محصول چاپی است که برای چاپ تصاویری که ظاهری براق دارند و نور زیادی را منعکس می‌کنند، استفاده می‌شود. درخشندگی و انعکاس نور به دلیل لایه سطحی پوشش اعمال‌شده روی سطح کاغذ دیده می‌شود. چاپ فاکتور گلاسه با براقیت بالا منجربه یک سطح صاف با درخشش بسیار بازتابنده می‌شود که این درخشش بین کاغذ گلاسه و کاغذ مات بسیار متفاوت است.

به‌طورکلی، کاغذ براق به تصاویر سطح کنتراست بالاتری می‌دهد و رنگ‌هایی مانند مشکی‌ به دلیل سطح بازتابنده کاغذ قوی و پررنگ دیده می‌شوند. کاغذ گلاسه با یک پلیمر پوشانده شده است که به آن درخشندگی صاف می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد تا کاغذ و محصول نهایی رنگ غنی‌تری داشته باشد که از کاغذ معمولی زنده‌تر است.

از کاغذ گلاسه می‌توان برای چاپ عکس یا تصاویر زنده استفاده کرد؛ اما زمان خشک‌شدن آن بسیار بیشتر از کاغذ معمولی است؛ بنابراین درصورت استفاده نادرست ممکن است لکه‌هایی روی کاغذ ایجاد شود. اگر می‌خواهید چاپ فاکتور گلاسه را در اولویت قرار دهید، به‌عنوان بهترین روش، بهتر است فقط کاغذ براق را با چاپگر لیزری چاپ کنید تا مشکلات آن به حداقل ممکن برسد.

 

بهترین نوع چاپ برای فاکتور کدام است؟

نکته اصلی برای عکس‌های براق در مقابل مات این است که وقتی فاکتور شما کنتراست یا رنگ‌های زنده زیادی دارند، کاغذهایی از نوع گلاسه گزینه بهتری خواهند بود. از منظر چاپ، چاپ UV LED روی مواد بدون پوشش ظاهری شاد و درعین‌‌حال مدرن را به کاغذ شما می‌دهد که باعث جذابیت بیشتر و استفاده طولانی مدت‌تر می‌شود.

تفاوت اصلی بین کاغذ گلاسه و کاغذ معمولی در "براق بودن" کاغذ است. روکش براق میزان رنگ افزایش می‌دهد و تصویری زنده‌تر ایجاد می‌کند. درخشش اضافی روی فایل چاپی با پوشش رنگی سنگین، به ویژه برای عکس‌ها و گرافیک‌های بزرگ، به‌خوبی جواب می‌دهد. در واقع گلاسه  باعث می‌شود که رنگ روی چاپ فاکتور، کنتراست بالاتری را داشته باشند. این تفاوت زمانی بیشتر نمایان می‌شود که ورق‌های کاغذ را زیر نور قرار دهید، درحالی‌که کاغذ معمولی که حالت مات دارد و درخشندگی خاصی ندارد. چاپ فاکتور گلاسه بنابه نوع کسب‌وکار شما می‌تواند یکی از بهترین انواع آن باشد که نظر مشتری و فروشنده را به خود جلب می‌کند.


چاپ فاکتور گلاسه

ساخت کاغذ مات در مقابل کاغذ گلاسه به چه صورت است؟

هر دو نوع کاغذ در لمس متفاوت به‌نظر می‌رسند؛ اما در واقع به روشی بسیار مشابه تولید می شوند. کاغذ مات از همان پوشش شیمیایی کاغذ گلاسه استفاده می‌کند و فقط کاغذ گلاسه پوشش بیشتری نسبت به کاغذ چاپ مات دارد. کاغذ مات دارای روکش نیمه براق است که معمولا چاپ‌هایی با کیفیت بالا تولید می‌کند؛ اما فاقد درخشندگی زیاد است.

یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط زمانی که مشتریان گزینه کاغذ مات را می‌بینند، این است که گمان می‌کنند این نوع کاغذ کاملا بدون پوشش است. کاغذ مات یک کاغذ روکش شده است که هیچ تابشی ایجاد نمی‌کند و در برابر لک و اثر انگشت مقاوم است و به همان اندازه بادوام است. کاغذ گلاسه بسیار نازک‌تر از کاغذ مات است، حتی اگر وزن آن‌ها یکسان باشد. به عنوان مثال اگر فاکتورهایی را روی کاغذ مات و گلاسه چاپ کنید، این امکان وجود دارد که وزن آن‌ها روی ترازو یکسان باشد ولی فاکتورهای گلاسه متراکم‌تر و کمی نازک‌تر خواهند بود. ظرافت در چاپ فاکتور گلاسه می‌تواند مشتریان شما را مطمئن کند که شما به جزئیات تجارت خود هم توچه ویژه‌ای دارد که در نهایت اعتماد و اطمینان بیشتر مشتریان را سبب خواهد شد.

 

مزیت‌های چاپ فاکتور گلاسه چیست؟

چاپ فاکتور گلاسه می‌تواند مزیت‌هایی را هم برای فروشنده و هم خریدار به‌همراه داشته باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود:

زمانی‌که فاکتور به شکل کاغذ گلاسه چاپ می‌شود، به شما یک روکش فوق‌العاده صاف و درخشان می‌دهد که در دست گرفتن آن برای دو طرف معامله رضایت‌بخش است؛ بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که افراد به آن  جذب شوند و به‌نوعی کار و تجارت شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد. علاوه‌بر درخشندگی و بالابودن جلوه بصری چاپ فاکتور گلاسه، ماندگاری این نوع کاغذ بیشتر است، به این صورت که احتمال خم‌شدن یا تا خوردن ان‌ها کمتر است و در برابر رطوبت و خاک مقاومت بیشتری را نسبت به کاغذ معمولی نشان می‌دهد. تنها مسئله‌ای که در چاپ فاکتور گلاسه باید مورد توجه قرار داد، دیر خشک‌شدن اثر خودکار است که کمی صبر و تامل نیاز دارد تا جوهر خودکار روی نوشته‌های روی آن پخش نشود. درعین‌حال با رنگ و لعابی که در یک فاکتور گلاسه وجود دارد، می‌توان چند دقیقه صبر و تامل را چاشنی کار کرد. مسئله دیگر این است که با مداد نمی‌توان روی این نوع از فاکتورها چیزی نوشت، چون یا نوشته نمی‌شود یا بسیار کم‌رنگ دیده می‌شود. البته هیچ‌گاه توصیه نمی‌شود که در سندهایی مانند فاکتور هیچ مطلب و نکته‌ای نوشته نشود تا احتمال پاک‌شدن آن را به صفر برسانید.

مزیت دیگر این است که به‌هرحال از هر نوع ست اداری که شما می‌خواهید استفاده کنید، جنبه تبلیغی آن را هم باید در نظر می‌گیرید، فاکتور هم از این قاعده مستثنی نیست. چاپ فاکتور گلاسه تمام عناصری را که یک کاغذ از نوع ست اداری می‌تواند تبلیغ کند، درخشان، صاف و یکدست و با کنتراست‌های رنگ بالا چیزی است که نظر هر مشتری را به خود جلب می‌کند و شما را نزد آن‌ها حرفه‌ای و شیک نشان می‌دهد.

 

چرا باید از خدمات شبکه چاپ استفاده کرد ؟

کاغذهای گلاسه چه برای چاپ فاکتور و چه سایر موارد تبلیغاتی، کاغذهایی محبوب و جذاب هستند. هزینه این نوع کاغذ نسبت به برخیاز کاغذها ارزان‌تر و نسبت به برخی دیگر گران‌تر است. اگرچه این نوع کاغذ بهترین نوع برای نوشتن نیست؛ اما روی آن یک پوشش ضخیم و براق وجود دارد تا واقعا لوگو و اطلاعات تماس شما، برجسته‌تر دیده شود. مهم‌ترین نکته‌ای که حین انتخاب کاغذ مات یا گلاسه باید در نظر بگیرید، نوع محتوایی است که چاپ می‌کنید. مهم است که تعیین کنید چه تعداد عکس، طرح گرافیکی/تصویرسازی، و مقاله متنی در چاپ‌های خود دارید. البته در خصوص چاپ فاکتور گلاسه قراردادن تصاویر به حداقل ممکن می‌رسد؛ اما تصاویر برند یا لوگو شرکت می‌توانید در این برگه به چشم بخورد که باید واضح و درخشان در جلوی چشم مشتری باشد.

شبکه چاپ با سالیان سال تجربه در حوزه چاپ تبلیغات کاغذی می‌تواند آن‌چه را که برای کسب‌وکار شما بهترین است، به شما پیشنهاد دهد. چاپ فاکتور گلاسه برای برخی از تجارت‌ها ضروری است ولی برای بعضی دیگر بهتر است تا  کاغذهای دیگری را برای چاپ فاکتور خود در اولویت قرار دهند. در هر کجای ایران که هستید، ارسال و بسته‌‍بندی سفارشات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما می‌رسد.  نگران نباشید! کافی است تا کسب‌وکار خود را به این مجموعه معرفی کنید، بقیه مراحل را به دستان طراحان شبکه چاپ بسپارید تا بهترین را برای شما رقم زنند. در صورت هر گونه سوال یا ثبت سفارش، کارشناسان شبکه چاپ باافتخار پاسخ‌گوی شما خواهند بود.


چاپ فاکتور گلاسه

2023-06-04 23:09:58 

چاپ فاکتور گلاسه | فاکتور


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس