کاتالوگ دفترچه ‌ای چه تاثیری در میزان فروش دارد؟




کاتالوگ دفترچه ‌ای


کاتالوگ دفترچه ‌ای؛ دریچه تبلیغاتی برای معرفی محصولات از یک برند

 

کاتالوگ دفترچه ‌ای یک کتابچه و ابزار بازاریابی است که جزئیات ضروری محصول را فهرست می‌کند تا به خریداران در تصمیم‌گیری برای خرید کمک کند تا چه انتخابی را داشته باشند. این جزئیات ویژگی‌های محصول، توضیحات، ابعاد، قیمت، وزن، در دسترس بودن، رنگ، نظرات مشتریان و موارد دیگر را شامل می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درخصوص کاتالوگ دفترچه ‌ای ادامه مقاله برای شما مفید خواهد بود.

 

کاتالوگ دفترچه ‌ای چیست؟

کاتالوگ لیستی منسجم است که به‌صورت کتاب یا دفترچه طراحی و چاپ می‌‌شود. یک کاتالوگ دفترچه ‌ای که به نحواحسنت طراحی شود، همه چیزهایی را که می‌توانید از آن برند یا شرکت بخرید، به همراه تصاویری از اقلام و قیمت آن‌ها به شما می‌گوید. شما همچنین می‌توانید از کاتالوگ دفترچه ‌ای به‌عنوان فهرست‌کردن محصولات یک برند استفاده کنید؛ چراکه وقتی مشتریان تمام داده‌های مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشند، می‌توانند برای تصمیم‌گیری و خرید محصولات راحت‌تر اقدام کنند.

با خواندن یک کاتالوگ دفترچه ‌ای می‌توانید اطلاعات زیادی را به‌دست آورید. به یک کاتالوگ از فروش انواع کتاب فکر کنید. اگر طراحی این نوع کاتالوگ دقیق و حرفه‌ای باشد، می‌تواند عنوان کتاب، نام نویسنده، نام ناشر، تعداد صفحات، یک عکس کوتاه از کتاب، قیمت، ابعاد کتاب، پیشنهادات، تخفیفات و سایر موارد دیگر را شامل شود.

تصور کنید که مجبور هستید با تعداد زیادی مشتری در طول روز سروکله بزنید که در بسیاری از موارد به هیچ نتیجه مثبتی هم منجر نمی‌شود. در اینجاست که داشتن کاتالوگ دفترچه ‌ای و  به اشتراک‌گذاری اطلاعات می‌تواند به انتقال معامله از یک مرحله به مرحله دیگر کمک کند. با اطلاعاتی که به‌طور کارآمد در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، صرفه‌جویی در زمان و هزینه به حداکثر ممکن می‌رسد.

 

انواع کاتالوگ کدامند؟

جالب است که امروزه خریداران به‌صورت آنلاین در مورد محصولات تحقیق می‌کنند و به‌صورت آفلاین خرید می‌کنند. در چنین مواردی، کمک به مشتریان با اطلاعات تلفن همراه برای پیشبرد سریع فرآیند خرید بسیار مهم است. در کنار داشتن کاتالوگ‌ها وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم مشتریان را قادر می‌سازد تا برای کسب اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری در خرید تحقیق کامل انجام دهند. درواقع خدمات آنلاین و استفاده از بروشور و کاتالوگ به‌نحوی مکمل یکدیگر هستند. بروشور مختصری از محصولات یک برند یا شرکت را توضیح می‌دهد، درحالی‌که یک کاتالوگ معرفی محصول را با ریزجزئیات برعهده دارد و مشتری را از همه محصولات آگاه می‌کند. انواع کاتالوگ‌ها عبارتند از:

  • کاتالوگ تبلیغاتی
  • کاتالوگ صنعتی
  • کاتالوگ دیجیتالی
  • کاتالوگ نمایشگاهی
  • کاتالوگ چاپی

در کاتالوگ چاپی نوع کاتالوگ دو لت، کاتالوگ سه لت است که در اندازه‌های A4 ، A5، B4  و B5 قابلیت چاپ دارد. علاوه‌بر این دو مورد، کاتالوگ دفترچه ‌ای هم از مرسوم‌ترین آن‌ها هستند که تعداد صفحات آن بیش‌از چهار یا پنج صفحه است. ارائه اندازه دقیق برای این نوع کاتالوگ امکان‌پذیر نیست؛ چراکه بستگی به تعداد صفحات هر کاتالوگ دارد که چه اندازه‌ای را داشته باشد. خوشبختانه شبکه چاپ از تجهیزاتی برخوردار است که می‌تواند در هر اندازه که شما برای کسب‌وکارتان مدنظر دارید، طراحی و چاپ کند.

 

متریال مورداستفاده برای چاپ کاتالوگ دفترچه ‌ای چیست؟

کاتالوگ‌ها خصوصا از نوع دفترچه‌ای آن که تعداد ورق زیادی دارد، باید از کاغذی استفاده شود که در برابر تماس دست مقاومت داشته باشد و زود حالت صافی یا یکنواختی خود را از دست ندهد. برای این کار کاغذ گلاسه بیش‌از سایر کاغذها توصیه می‌شود که معمولا برای کاتالوگ دفترچه ‌ای گرماژ بالای 170 گرم استفاده می‌شود. معمولا استفاده از کاغذ گلاسه به دلیل جذابیت و براق‌بودن مورد استقبال فروشنده و خریدار قرار می‌گیرد؛ اما این نکته را در نظر بگیرید که می‌تواند هزینه شما را در چاپ کاتالوگ بالا ببرد. این مسئله برای برخی از تجارت‌ها مهم است، اگرچه که برخی بر این باورند که توجه به جزئیات می‌تواند نظر مشتریان را بیش‌ازپیش به خود جلب کند. تنوع در طرح و تفاوت بودجه کسب‌وکارها سبب شده است تا سایر کاغذها هم بتوانند گزینه مناسبی برای چاپ کاتالوگ دفترچه ‌ای باشند. برخی از رایج‌ترین انواع کاغذها برای کاتالوگ دفترچه ‌ای عبارتند از : 

  • کاغذ گلاسه
  • کاغذ سلفونی
  • کاغذ کرافت


کاتالوگ دفترچه ‌ای

چه کسانی به کاتالوگ دفترچه ‌ای محصولات نیاز دارد؟

چاپ کاتالوگ دفترچه ‌ای برای از کاربران تجاری بیشتر از سایر افراد موردنیاز است. گروه‌هایی مانند نمایندگان فروش، فروشندگان داخلی، خریداران، کارمندان فروشگاه، بازاریابان میدانی و مدیران مفید است. در ادامه نحوه استفاده هر گروه آمده است:

نمایندگان فروش و تیم‌های فروش داخلی از کاتالوگ دفترچه ‌ای برای انتقال اطلاعات مهم در مورد یک محصول یا خدمات به مشتریان خود استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند در حین ارتباط با مشتریان خود در مورد صحبت از مزایای استفاده از محصولات خود به آن مراجعه کنند.

خریداران در هنگام تصمیم‌گیری خرید به‌عنوان یک منبع و ماده مرجع معتبر به کاتالوگ دفترچه ‌ای نیاز دارند؛ چراکه به آن‌ها کمک می‌کند تا محصولات یا خدمات مختلف را از فروشندگان مختلف مقایسه کنند و مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنند.

مدیران فروشگاه و انبار از آن برای اطلاع از جزئیات موجودی در مغازه‌های خود استفاده می‌کنند. بازاریاب‌های میدانی هم به‌نحوی می‌توانند از کاتالوگ دفترچه ‌ای بهره‌مند شوند، درحالی‌که مشتریان را از طریق نمایش‌ محصولات در این دفترچه راهنمایی می‌کنند. هنگامی‌که مشتریان اطلاعات محصول را در یک کاتالوگ دفترچه ‌ای یا یک صفحه وب با تصاویر، لینک‌ها، نظرات، اطلاعات قیمت دریافت می‌کنند، تجربه کاربری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. به‌خصوص زمانی‌که تمام اطلاعات در دسته‌بندی‌های مختلف محصولات یکسان باشد، درواقع آن‌ها را یک قدم به خرید نزدیک‌تر می‌کند.

بازاریابان محصول باید نیازهای خریدار را پیش‌بینی کنند و به‌جای ارائه اطلاعات کلی، کاتالوگ‌هایی را ایجاد کنند که مطابق با نیاز مشتریان آن‌ها باشد. طرف‌های خارجی مانند آژانس‌ها، شرکا و فروشندگان از آن برای دریافت اطلاعات در مورد یک محصول و به اشتراک گذاشتن آن با کاربران نهایی استفاده می‌کنند.

 

چرا برای ارائه انواع محصولات و خدمات به چاپ کاتالوگ دفترچه ‌‌ای نیاز است؟

یکی از روش‌های موثر در رسمیت بخشیدن به برند و شرکت خود تبلیغات چاپی و کاغذی است. پاسخ به این سوال شما را بیش‌ازپیش با مزایای چاپ کاتالوگ دفترچه ‌ای آشنا می‌کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایل استفاده از کاتالوگ اشاره خواهد شد:

 

· جمع‌آوری اطلاعات

زمانی‌که تعداد محصولات و سری‌های آن از لحاظ تعداد زیاد باشد، به‌خاطرسپردن اطلاعاتی مانند اطلاعات فنی و ویژگی‌های محصولات غیرممکن است. ضبط آن‌ها روی اسناد در قالبی قابل استفاده به کاربر کمک می‌کند تا محصول را با جزئیات بشناسند. انتشار اطلاعات روی بسته‌های اطلاعات محصول که در وب‌سایت‌ها یا در هر جای دیگر پیدا می‌کنند به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون دخالت نماینده فروش در مورد آن بدانند.

 

· کمک به مسولان فروش

نمایندگان فروش فقط یک مسئولیت اصلی دارند و آن هم فروش محصولات است. جمع‌آوری داده‌های محصول از منابع مختلف در داخل یک کسب‌وکار برای انتقال به مشتریان، کاری نیست که آن‌ها برای انجام آن پول دریافت می‌کنند. به همین دلیل است که کاتالوگ‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات را بدون زحمت با مشتریان خود به اشتراک بگذارند و باعث فروش بیشتر می‌شوند. این مسئله باعث صرفه‌جویی در وقت آن‌ها می‌شود؛ چراکه تمام اطلاعات مورد نیاز آن‌ها در چند صفحه دراختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

 

· تقویت برندینگ

ارائه اطلاعات محصول قسمت مفیدی برای تبلیغ برند یک شرکت هستند. استفاده از رنگ‌های متمایز، تصاویر، کاریکاتورها، کارتون‌ها، لوگو، فونت‌ها و دعوت به اقدام می‌تواند برند شما را از سایرین متمایز کند. برخی از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تا بدون حضور فیزیکی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. این موضوع به کاربران این امکان را می‌دهد تا پس از مرور کاتالوگ‌های محصولات، نام تجاری را به‌راحتی به‌خاطر آورند.

 

چرا باید شبکه چاپ را برای تبلیغات کاغذی خود انتخاب کرد؟

برای داشتن یک کسب‌وکار حرفه‌ای صرفا داشتن خدمات برتر یا محصولات باکیفیت، جواب‌گو نیست. معرفی محصول، بسته‌بندی و نحوه ارائه آن هم بسیار مهم است تا مشتری یا مخاطب تصمیم بگیرد که آن را انتخاب کند یا خیر. طراحی و چاپ کاتالوگ دفترچه ‌ای می‌تواند همانند یک دریچه عمل کند تا محصولات شما به بهترین شکل به مشتریان معرفی شود.

شبکه چاپ با سال‌ها تجربه کاری در حوزه تبلیغات چاپی می‌تواند برای کاتالوگ دفترچه ‌ای یا هر نوع دیگری از آن، طرح‌هایی را انتخاب کند که شما بیش‌ازپیش بتوانید سطح تجاری خود را ارتقا دهید. لازمه این مسئله، داشتن تجهیزات بالا و کاغذهایی مرغوب از جنس‌های مختلف است که شبکه چاپ هردوی آن را برای مشتریان فراهم کرده است. این مجموعه با حذف واسطه‌ها قیمت خدمالت چاپی و تبلیغاتی را به حداقل ممکن رسانده است و در عین‌حال سعی کرده است کیفیت محصولات و سفارشات را در بالاترین حد خود قرار دهد.

اگر قصد دارید کاتالوگ دفترچه ‌ای خود را سفارشی کنید، انتخاب شبکه چاپ مکانی مناسب برای سفارشی‌سازی کردن کاتالوگ‌های شما خواهد بود. تجربه، تخصص، امکانات و تیم گرافیست حرفه‌ای همگی باعث شده است تا شبکه چاپ از مجموعه‌هایی باشد که با بیش‌از 100 برند مطرح در کشور همکاری طولانی مدت داشت باشد. چاپ کاتالوگ دفترچه ‌ای یا کاتالوگ 2 لت یا 3 لت می‌تواند صرفه‌جویی در زمان شما به‌عنوان یک فروشنده را تا حد امکان بالا ببرد. ارتقا سطح تجاری خود را با تبلیغات چاپی تجربه کنید تا از نتایج آن شگفت‌زده شوید. چنان‌چه پس‌از خواندن این مقاله سوالی برای شما پیش آمد یا طرح و ایده خاصی برای چاپ کاتالوگ‌های تجاری خود داشتید، کارشناسان شبکه چاپ باافتخار پاسخ‌گوی شما خواهند بود.


چاپ کاتالوگ

2023-06-04 23:22:54 

کاتالوگ دفترچه ‌ای | چاپ کاتالوگ


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس