کاغذ کادو گلاسه چیست؟ + معرفی انواع کاغذ گلاسه جهت چاپ




کاغذ کادو گلاسه


کاغذ کادو گلاسه چیست؟ چاپ گلاسه رنگی و فتوگلاسه در شبکه چاپ

انتخاب کاغذ کادوی مناسب به همان اندازه که ممکن است انتخاب یک هدیه برای ما سخت باشد، می‌تواند موضوعی چالشی باشد؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی چاپ و تحریر، کاغذهایی تحت عنوان کاغذ کادو گلاسه به بازار آمده‌اند که علاوه‌بر کیفیت عالی و ظاهر جذاب از قیمت مقرون ‌به‌صرفه‌ای هم برخوردارند.

در ادامه این مطلب از شبکه چاپ به  بررسی انواع کاغذ کادو گلاسه، مواد تشکیل‌دهنده کاغذ گلاسه، کاربرد و سایر موارد پیرامون آن اشاره خواهیم کرد تا در انتها بتوانید انتخاب دقیق‌تری در هنگام خرید و سفارش کاغذ کادوی خود داشته باشید.

کاغذ گلاسه چیست؟

کاغذ گلاسه نوعی کاغذ نیمه شفاف است که با فروبردن کاغذ در اسیدسولفوریک برای چند ثانیه ساخته می‌شود. اسیدسولفوریک اثر تبدیل بخشی از سلولز را دارد که باعث شفافیت کاغذ گلاسه می‌شود. کاغذ کادو گلاسه عمدتا برای ترسیم یک طرح هنری با شفافیت بالا استفاده می‌شود تا طرح مورد نظر ما در بهترین کیفیت خود، نمایان شود.

توجه داشته باشید که فیبر سلولز خالص از قبل شفاف است و این هوای محبوس شده بین الیاف است که کاغذ را کدر و از نظر بصری سفید می‌کند. اگر کاغذ اصلی به‌اندازه کافی تصفیه و هوای بین الیاف از آن حذف شده باشد، کاغذ هم حالت شفاف خواهد داشت.

کاغذ گلاسه را می‌توان از مرغوب‌ترین نوع کاغذ در صنعت چاپ دانست. هرچقدر این نوع کاغذ سنگین‌تر باشد، گرماژ آن بیشتر می‌شود؛ در نتیجه کیفیت چاپ روی آن‌ها بهتر است. در صنعت چاپ و تبلیغات معمولا محصولات رنگی مهم را روی کاغذ گلاسه چاپ می‌کنند.

کاغذ تحریر چیست؟

کاغذهای چاپ و تحریر گریدهای کاغذی هستند که برای روزنامه‌ها، مجلات، کاتالوگ‌ها، کتاب‌ها، نوت بوک‌ها، چاپ تجاری، فرم‌های تجاری، لوازم التحریر، کپی و چاپ دیجیتال استفاده می‌شوند. حدود یک‌سوم از کل خمیر و کاغذ علامت‌گذاری‌شده در سال 2021 کاغذهای چاپ و تحریر بودند. خمیر یا الیاف مورد استفاده در کاغذهای چاپ و تحریر با استفاده از یک فرآیند شیمیایی یا مکانیکی از چوب استخراج می‌شوند. در حال‌ حاضر کاغذ تحریر پراستفاده‌ترین نوع کاغذ در جهان محسوب می‌شود.

کاغذ گلاسه و تفاوت آن با کاغذ تحریر

کاغذ گلاسه و تحریر از نظر لمس متفاوت به نظر می‌رسند؛ اما به روشی بسیار مشابه هم تولید می‌شوند. البته برای تولید کاغذ تحریر از همان پوشش شیمیایی کاغذ گلاسه استفاده می‌شود.

کاغذ گلاسه پوشش بیشتری نسبت به کاغذ چاپ تحریر دارد؛ درواقع کاغذ تحریر فقط روکش نیمه براق دارد. یکی از تصورات غلط در زمانی که مشتریان کاغذ تحریر را می‌بینند این است که تصور می‌کنند این نوع کاغذ بدون پوشش است؛ اما کاغذ تحریر یک کاغذ روکش شده است که فقط هیچ تابشی ایجاد نمی‌کند؛ اما در برابر لک و اثر انگشت به‌اندازه کاغذ گلاسه مقاوم و بادوام است.

نکته: کاغذ کادو گلاسه بسیار نازک‌تر از کاغذ تحریر است. به‌عنوان‌مثال اگر یک کتاب را روی کاغذ تحریر و گلاسه چاپ کنید، وزن آن‌ها روی ترازو کمی متفاوت از هم خواهد بود.

انواع کاغذ کادو گلاسه از نظر پوشش

سه نوع اصلی کاغذ کادو گلاسه در بازار وجود دارند:

1.کاغذ کادو گلاسه با براقیت بالا

کاغذ گلاسه با درصد براقیت بالا، رنگی پرجنب‌وجوش دارد و همچنین واضح‌ترین وضوح را ارائه می‌دهد؛ اما مشاهده آن در زیر نورهای روشن می‌تواند دشوار باشد؛ چراکه می‌تواند نور را منعکس کند و باعث تابش خیره‌کننده شود.

2. کاغذ کادو گلاسه نیمه براق

کاغذ نیمه براق که به‌عنوان " ساتن" هم شناخته می‌شود، تقریبا در بین کاغذ تحریر و گلاسه قرار می‌گیرد. این نوع کاغذ برخی از مزایای مشابه کاغذهای گلاسه براق مانند رنگ‌های روشن و وضوح بالا را ارائه می‌دهد؛ اما برای کاغذ کادو یا نمایش پشت شیشه ایده‌آل‌ترین است.

3. کاغذ کادو گلاسه مات

کاغذ مات معمولا با روکش یا بدون روکش تولید می‌شود؛ اما فاقد پوشش براق کاغذ گلاسه است. ازآن‌جایی‌که کاغذ مات تمایل به جذب جوهر دارد، رنگ‌ها را بازتاب نمی‌دهد و تصاویر چاپ‌شده روی آن وضوح کمتری دارند؛ اما در عوض مشاهده آن در زیر نورهای روشن آسان‌تر است؛ چراکه آن پوشش براق و بازتابنده کاغذ گلاسه را ندارد.


کاغذ کادو

مواد تشکیل‌دهنده کاغذ گلاسه چیست؟

برای این‌که بتوان سطح کاغذ کادو گلاسه را پوشش داد، طراحان از ترکیبات مختلفی استفاده می‌کنند. ترکیب اصلی و رایج در طراحی کاغذ گلاسه نشاسته پلاستیک است.

 همان‌طور که در بالا گفته شد کاغذهای معمولی در سطح خود حفره‌های ریزی دارند که تنها با میکروسکوپ قابل‌مشاهده است؛ این ویژگی باعث می‌شود تا رنگ جوهر به‌خوبی در سطح کاغذ پخش نشود و بر کیفیت چاپ تاثیر بد بگذارد؛ در نتیجه با کشیدن ترکیب نشاسته روی کاغذ تمامی حفره‌های کاغذ پر می‌شوند و سطحی کاملا صاف به دست می‌آید.

از آن‌جایی‌که همچنان امکان پخش‌شدن جوهر روی کاغذ وجود دارد، تولیدکنندگان لایه بسیار نازک پلاستیک را هم روی کاغذ می‌کشند تا از آسیب کاغذ جلوگیری کنند.

کاربرد کاغذ گلاسه

استفاده از کاغذهای گلاسه به‌ویژه برای کسانی که در حوزه چاپ و تبلیغات فعالیت دارند، بسیار رایج است. از جمله کاربردهای کاغذ گلاسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای چاپ کارت ویزیت جهت تبلیغات مناسب است؛
  • به دلیل داشتن سطح صاف و براق در برابر آب مقاوم است؛
  • برای چاپ عکس و تصاویر رنگی بسیار مطلوب است؛
  • برای چاپ ساک دستی تبلیغاتی ایده جذابی است؛
  • تمیزکردن لک یا آثار کثیفی به‌راحتی امکان‌پذیر است؛
  • برای چاپ کتاب‌هایی که در آن تصاویر مهم‌اند، مناسب است.

مزایا و معایب کاغذ گلاسه

هیچ کاغذی از نظر کیفیت نمی‌تواند بهترین باشد و کاغذ گلاسه  هم از این قاعده مستثنی نیست. کاغذ گلاسه چندین مزیت را نسبت به کاغذ تحریر دارد؛ اما این مزایا با معایبی هم همراه است که ممکن است کاغذ براق را در برخی موقعیت‌ها، از جمله ساخت  اسکرپ بوک یا نمایش پشت شیشه، کمتر از حد ایده‌آل کند.

مزایای کاغذ گلاسه

  • دارای رنگ روشن‌تر و زنده‌تر نسبت به کاغذ تحریر است؛
  • محدوده رنگ گسترده در زمان چاپ دارد؛
  • وجود کنتراست بیشتر بین سایه روشن و تیره وجود دارد؛
  • وضوح بسیار بالا در درج تصاویر دارد.

معایب کاغذ گلاسه

  • نیاز به توجه ویژه در هنگام چاپ دارد؛
  • نورهای روشن می‌تواند باعث تابش خیره‌کننده شوند؛
  • خواندن یا مشاهده مطالب در هنگام تابش نور سخت است؛
  • برای نصب پشت شیشه ایده‌آل نیست.

انواع سایز و گرماژ کاغذ و مقوای گلاسه

پیش‌از معرفی انواع سایز کاغذ کادو گلاسه بهتر است با گرماژ به طور مختصر آشنا شویم. به جرم یک صفحه کاغذی در ابعاد یک متر در یک مترمربع را گرماژ می‌گویند. طبق یک قانون ثابت هر چه کاغذ کادو گلاسه گرماژ بالاتری داشته باشد سنگین‌تر خواهد بود و به‌مراتب قیمت بسیار بالاتری هم دارد.

 کاغذ گلاسه در شبکه چاپ در گرماژ  ۸۰، ۹۰، ۱۰۰، ۱۱۸، ۱۳۵، ۱۴۸، ۱۷۰، ۲۰۰، ۲۵۰، ۲۸۰، ۳۰۰ و ۳۵۰ تولید و عرضه می‌شود. البته در نظر داشته باشید که  برای طراحی و تولید هرکدام از محصولات مانند کاغذ کادو، کاغذ کتاب و ... به گرماژ خاصی از کاغذ گلاسه احتیاج است؛ اما ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که در نهایت گرماژ کاغذ کاملا بر اساس خواست مشتریان تعیین می‌شود و می‌توانند کاغذ کادو گلاسه خود را در هر گراماژی سفارش دهند.

تفاوت قیمت کاغذ گلاسه و تحریر

به‌طورکلی هزینه کاغذ کادو گلاسه نسبت به کاغذ تحریر بیشتر است؛ اما میزان گرماژ کاغذ می‌تواند باعث شود که این تفاوت تا چه اندازه باشد؛ بنابراین درنظرگرفتن بودجه، نوع سفارش، سایز و غیره در تعیین قیمت نهایی این دو نوع کاغذ موثر هستند.

سفارش آنلاین کاغذ کادو گلاسه در شبکه چاپ

در دنیای امروز که کیفیت و قیمت مهم‌ترین مزیت رقابتی یک محصول به شمار می‌روند، کاغذ گلاسه به دلیل داشتن هر دو این شاخصه‌ها به طور گسترده در محصولات چاپ استفاده می‌شود و همیشه با آن روبرو هستیم؛ از خرید مجله گرفته تا نگاه‌کردن به بروشورهای لوازم آرایشی، محصولات سوپر مارکتی، لوازم‌خانگی و کاغذ کادو گلاسه. این کاغذ باکیفیت بالا با تکنولوژی دشوار، با اشباع‌های متعدد Berezhnaya، خشک‌کردن طولانی و سایر روش‌های تکنولوژیکی ساخته شده است که به آن جلوه‌ای براق و رنگ سفید می‌دهد.

مجموعه شبکه چاپ با استفاده از بهترین متریال و دستگاه‌های روز دنیا همراه با متخصصان باتجربه خود، خدمات چاپ را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما کاربران گرامی می‌توانید جهت سفارش چاپ کاغذ کادو گلاسه از طریق صفحه خدمات چاپ با مراجعه به دسته موردنظر، طرح خود را ثبت و نهایی کنید.


چاپ کاغذ کادو گلاسه

2023-06-04 23:28:04 

کاغذ کادو گلاسه | چاپ کاغذ کادو


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس