چاپ مجله تبلیغاتی چه تاثیری در فروش محصول یا خدمات تجاری دارد؟




چاپ مجله تبلیغاتی


چاپ مجله تبلیغاتی؛ رسانه محلی و کوچک اما موثر و مفید

چاپ مجله تبلیغاتی یکی از رسانه‌های چاپی است که در دنیای دیجیتال باز هم طرفداران خاص خود را دارد. مجلاتی که به‌طور مشخص کالاها و خدمات خاصی را تبلیغ می‌کند تا افرادی که به آن نیاز دارند، از وجود آن‌ها مطلع شوند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص این مقاله برای شما کمک‌کننده خواهد بود.

 

مجله تبلیغاتی چیست؟

حتی امروزه چاپ محبوب‌ترین قالب است که در آن بیش از 250 میلیون نفر ترجیح می‌دهند تا یک مجله کاغذی در دست بگیرند و بخوانند. با این طیف وسیع از مخاطبان، مجله تبلیغاتی همچنان یکی از روش‌های محبوب برای دستیابی و جذب مشتریان است. تبلیغات مجلات را می‌توان به دسته‌بندی‌هایی مانند هدف قرار دادن مخاطب و طول عمر تبلیغ تقسیم کرد. از آن‌جایی که مجلات تمایل دارند تا مخاطبان مختص به خود را داشته باشند که آن‌ها را می‌خوانند، تمرکز بر یک بخش خاص از بازار با این نشریات بسیار آسان‌تر از روزنامه‌ها یا سایر رسانه‌های چاپی است.

در مجموع می‌توان مجلاتی را پیدا کرد که علاوه‌بر علایق مختلف، به ویژگی‌های جمعیتی سنی و درآمدی خاص هم توجه کنند. این نوع تبلیغات بیشتر از تبلیغات روزنامه‌ها دوام می‌آورند؛ چراکه مردم اغلب مجلات را به جای چند روز هفته‌ها یا ماه‌ها نگه‌داری می‌کنند. در تبلیغات مجلات می کیفیت فیزیکی تبلیغات بالاتر از آن چیزی است که در رسانه‌های چاپی دیگر یافت می‌شود.

 

چرا چاپ مجله تبلیغاتی حرفه‌ای مهم است؟

اگر از دسته کسب‌وکارهایی هستید که در حوزه چاپ روزنامه، مجله، ماهنامه و امثالهم فعالیت می‌کنید، باید نگاه ویژه خود را به چاپ مجله تبلیغاتی هم معطوف کنید؛ چراکه بسیار درآمدزا است و مخاطبان بسیای را می‌تواند به سوی خود جلب کند. البته صرف تبلیغاتی‌بودن نمی‌توان انتظار داشت که مردم آن را دوست داشته باشند. زیبایی‌های بصری، داشتن مطالب مفید و حتی انتخاب آگهی‌های واقعی و مفید از جمله مواردی هستند که می‌توانند یک مجله با محوریت تبلیغات را محبوب کند.

هدف‌گذاری مخاطب یکی از نقاط قوت اصلی تبلیغات مجلات است؛ چراکه گروه‌های خاصی از مردم به کالا یا خدمات خاصی آن علاقه‌مند هستند. اگر این مخاطبان شناخته شده باشند، تبلیغات مجلات می‌تواند بهترین راه برای دستیابی را برای آن‌ها فراهم کند. هر مجله دارای جمعیت‌شناسی و اهداف خاصی است که خود در همان راستا به آن خدمت می‌کند؛ بنابراین اغلب می‌توان نشریه‌ای را یافت که خوانندگانی داشته باشد که با مشتریان مختص به خود را در هر کسب‌و‌کاری به‌دست آورد. این نوع بازاریابی هدفمند می‌تواند منجربه بازگشت سرمایه بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع تبلیغات شود.

با توجه به این مسئله که بسیاری از مجلات توسط علاقه‌مندان خاصی مطالعه می‌شود، اغلب سطح بالایی از مشارکت خوانندگان در این نوع از رسانه وجود دارد. خوانندگان ممکن است تمایل به حمایت از مجله با حمایت حامیان مالی آن داشته باشند، به‌خصوص اگر تبلیغات مربوط به موضوع باشد. از آن‌جایی که خواننده احتمالا به شدت با موضوع درگیر می‌شود، تبلیغات مرتبط هم بسیار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. تنها زمانی تعداد زیادی از شرکت‌ها و کسب‌وکارها به شما مراجعه خواهندکرد که شما هم چاپ مجله تبلیغاتی حرفه‌ای را در اولویت قرار دهید.

 

چه جنس کاغذی برای چاپ مجلات تبلیغاتی به‌کار می‌رود؟

از آن‌جایی که روزنامه‌ها و مجلات در تیراژ بالا چاپ و معمولا هم تا حدی زود دور انداخته می‌شود، کاغذ آن‌ها باید ارزان باشد تا برای فروشنده و خریدار هر دو ارزش فروش یا خرید را داشته باشد. این مسئله در روزنامه‌ها بیشتر صدق می‌کند؛ بنابراین از کاغذهایی به شکل رول یا ورق استفاده می‌شود و چاپ نهایی آن با دستگاه‌های لتپرس و افست صورت می‌گیرد.

گرماژ کاغذ در مجلات معمولا بالاتر از روزنامه‌ها است. برای یادآوری اگر اصطلاح گرماژ را نمی‌دانید چیست، به زبان ساده همان جرم یک صفحه کاغذ در ابعاد یک متر در یک متر مربع است؛ بنابراین هر چه گرماژ بالاتر باشد، کیفیت کاغذ هم بالاتر و طبیعتا گران‌تر خواهد بود. گرماژ کاغذ روزنامه از 50 تا 120 گرم است و برای چاپ مجلات تبلیغاتی گرماژ 70 یا 80 گرم را عددی مناسب و مقرون‌به‌صرفه درنظر می‌گیرند. برخی از مرسوم‌ترین کاغذهای به‌کاررفته در تولید مجلالت مختلف عبارتند از:

  • کاغذ کاهی(کاغذ روزنامه)
  • کاغذ تحریر
  • کاغذ گلاسه

دقت کنید که برای چاپ مجلات تبلیغاتی، کاغذ گلاسه کاربرد چندانی ندارد؛ چراکه صرف اقتصادی ندارد و هزینه آن بالا می‌رود. معمولا چاپ مجله گلاسه در دو نوع مات و براق برای مجلات اختصاصی با مخاطبان مشخص استفاده می‌شود تا ماندگاری و جذابیت آن بالاتر رود.


چاپ مجله تبلیغاتی

مزایای استفاه از چاپ مجلات تبلیغاتی چیست؟

اگرچه فناوری در چند سال گذشته پیشرفت زیادی کرده است، تبلیغات روزنامه هنوز به عنوان قابل اعتمادترین رسانه در نظر گرفته می‌شود. تبلیغات مجلات هم  نسبت به سایر تبلیغات چاپی ماندگاری بیشتری دارند.

روزنامه‌ها اغلب به‌صورت روزانه بازیافت می‌شوند، درحالی‌که مردم مجلات را اغلب هفته‌ها یا ماه‌ها نگهداری می‌کنند؛ بنابراین شانس مشاهده و به‌خاطر سپردن هر تبلیغی می‌تواند افزایش یابد.

معمولا افراد زمان بیشتری را صرف مطالعه مجله می‌کنند و امکان اشتراک‌گذاری مجلات بین دوستان یا همکاران در صورت داشتن مقالات جالب وجود دارد، همگی این عوامل می‌تواند چاپ مجله تبلیغاتی را به گزینه مناسبی برای انواع تبلیغات تبدیل کند. در ادامه به برخی از مزایای این نوع چاپ اشاره خواهد شد.

· انعطاف‌پذیری بیشتر

برخلاف سایر روش‌های تبلیغات، مجله‌ها انعطاف‌پذیری بهتر و امکانات نامحدودی برای خلاقیت ارائه می‌دهند. امتیاز استفاده از تبلیغات مجلات این است که کل صفحه را برای تبلیغ محصول خود داشته باشید. استفاده از فضا کاملا با توجه به بودجه شما خواهد بود و شما در این مورد می‌توانید قدرت انتخاب داشته باشید.

· مقرون ‌به‌صرفه بودن

در یک مجله تبلیغاتی تعدادی صفحه وجود دارد که در هر صفحه فقط چند آگهی وجود دارد؛ بنابراین شما شانس بیشتری برای جلب توجه دارید و تبلیغات محلی شما نسبت به معادل‌های دیجیتالی آن‌ها به‌یادماندنی‌تر خواهد بود.

تبلیغات روزنامه یا مجلات در مقایسه با رادیو، تلویزیون یا هر پلتفرم آنلاین دیگری همیشه یک گزینه اقتصادی بوده است. با درنظرگرفتن جیب مخاطبان، این نوع تبلیغ کمترین هزینه را برای هر خواننده دارد. بقیه موارد به هزینه تبلیغات نمایشی و فضایی که برای انتشار محتوای خود نیاز دارید، بستگی خواهد داشت.

· دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر

این یک واقعیت ثابت شده است که مجله‌ها درصد خوانندگان بهتری دارند و مردم بیشتر با آن‌ها نسبت به رسانه دیجیتال ارتباط برقرار می‌کنند. طبق تحقیقات  خوانندگان روزنامه‌ها و مجلات به تبلیغ در این رسانه‌ها بیشتر نگاه توصیه شخصی دارند؛ بنابراین راحت‌تر اعتماد و برای خرید آن محصول یا استفاده از آن خدمات  اقدام می‌کنند.

· امکان یادآوری مکرر

یکی از مزایای ارزشمند چاپ مجله تبلیغاتی این است که گزینه‌های زیادی را برای هدف قراردادن مخاطب خاص بدون توجه به مکان، محله، منطقه یا گروه خاص ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر این مجلات منبع خوبی برای یادآوری محصول شما به خوانندگان هستند. از آن‌جایی که این رسانه کاملا جیب پسند است، حتی می‌توانید تبلیغ خود را به طور منظم یا مکرر در آن‌ها  منتشر کنید. نرخ‌های طبقه‌بندی شده صنوف، نرخ‌های شغلی متفاوت یا سایر قیمت‌ها بر اساس نوع آگهی متفاوت خواهد بود.

 

چاپ ماهنامه چیست و چه تاثیری در تبلیغات دارد؟

چاپ ماهنامه یا چاپ هفته‌نامه یکی دیگر از اقداماتی است که هر شرکت یا موسسه خصوصی یا سازمان دولتی می‌تواند خبر یا خبرهایی را با موضوعات مرتبط به یکدیگر به‌صورت مرتب هر هفته یا هر ماه چاپ و نشر کند.

چاپ تبلیغات در این نوع مجلات باعث می‌شود تا افراد ارتباط مستمر خود را با آن نشریه حفظ کنند. تکرار و استمرار در تبلیغات عامل مهمی در تاثیرگذاری است که به لطف ماهنامه یا هفته‌نامه می‌توان به آن دست یافت.

 

  1. این بازار هدف شماست

اگر کسب‌وکار شما محلی است، نشریه‌هایی مانند ماهنامه یا هفته‌نامه برای شما بهترین راه برای صحبت مستقیم با مشتریان است. آن‌ها به جامعه محلی خود علاقه‌مند و درگیر آن هستند؛ بنابراین به مجله و نشریه شما هم علاقه‌مند خواهند شد. از آن‌جا که آن‌ها به محل زندگی خود افتخار می‌کنند، خوانندگان احتمالا ترجیح می‌دهند از مشاغل محلی خرید کنند.

 

  1. بیشترین تاثیر را در حین استراحت دارد

مطالب بسیاری برای جلب توجه ما در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی وجود دارد؛ اما خواندن یک نشریه یا مجله در کنار یک نوشیدنی گرم بسیار متفاوت است؛ چراکه یک زمان آرام‌بخش است که به خود جایزه داده‌اید. در این لحظات هیچ حس رقابتی وجود ندارد و شما فقط به آن‌چه مورد علاقه شماست، نگاه خواهید کرد. به همین جهت است که این یک فرصت عالی برای تبلیغ‌کنندگان است.

 

  1. قدرت برند شما را افزایش می‌دهد

از این فرصت برای ایجاد یکپارچگی در همه کانال‌های خود استفاده کنید تا هر جا که افراد با شما تماس می‌گیرند، پیام‌ها و تصاویر مشابهی را دریافت کنند. شما در یک مجله چاپی به مخاطبان جدیدی خواهید رسید و به یک تجارت محلی شناخته شده تبدیل خواهید شد.

 

چرا باید شبکه چاپ را برای تبلیغات کاغذی و چاپی خود انتخاب کرد؟

اکثر خوانندگان روزنامه برای دریافت آخرین اطلاعات در مورد خرید، محصولات یا ابزارهای موجود در بازار به روزنامه و مجلات وابسته هستند. آن‌ها تاثیر مثبتی بر کاربران دارند؛ چراکه گاهی قابل اعتمادتر از سایر رسانه‌ها در نظر گرفته می‌شوند. فرض بر این است که رسانه‌های چاپی هرگز چیزی را بدون ورود به واقعیت منتشر نمی‌کنند. یکی دیگر از مزایای چاپ مجله تبلیغات کیفیت کاغذ آن است. کیفیت کاغذ و جوهر موجود در مجلات معمولا در مقایسه با سایر رسانه‌های چاپی مانند روزنامه ها بسیار بالا است. تبلیغات مجلات اغلب رنگی هستند که می‌تواند کیفیت زیبایی یک تبلیغ را بهبود بخشد و حتی یک محصول یا خدمات را موثرتر کند.

شما به‌عنوان یک کسب‌وکار زمانی به آن دست خواهید یافت که از کیفیت چاپ و طراحی اطمینان حاصل کنید. ضمن این‌که انتظار خواهید داشت تا هزینه‌ای را که جهت تبلیغات خود در مجله یا ماهنامه یا هر نشریه دیگری می‌کنید، نتیجه آن را ببینید. کارشناسان شبکه چاپ همه دغدغه‌های شما را به‌خوبی می‌دانند و طی سال‌ها تجربه در حوزه چاپ به این مسئله دست یافته‌اند که چاپ تبلیغات کاغذی به‌تنهایی کافی نیست؛ بلکه کیفیت کاغذ و مقرون ‌به‌صرفه‌بودن این تبلیغات هم باید موردتوجه قرار گیرد. در صورت تقاضا برای چاپ مجله تبلیغاتی در هر اندازه و با هر موضوعی می‌توانید با کارشناسان شبکه چاپ تماس بگیرید. آن‌ها با افتخار شما را راهنمایی می‌کنند تا به آن‌چه در تجارت خود درنظر دارید، دست یابید.


چاپ مجله تبلیغاتی

2023-06-04 23:38:21 

چاپ مجله تبلیغاتی | چاپ مجله


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس