راهنمای چاپ پاکت




راهنمای چاپ پاکت

راهنمای چاپ پاکت


با اصول اولیه چاپ پاکت آشنا شوید

پاکت ‌ها در میان انبوهی از کاغذها و نامه‌های تبلیغاتی روی میز مخاطب، درخششی خیره‌کننده را به برند شما هدیه می‌دهد؛ به‌طوری که مخاطب نتواند از بازکردن نامه شما سر باز بزند. تصور کنید شما به عنوان یک سخنران در یک جلسه کاری مهم دعوت شده‌اید. برای شرکت در این جلسه قطعا متن سخنرانی جذاب خود را آماده کرده‌اید. بعد از آن اما به لباس مناسبی که باید در جلسه بپوشید فکر می‌کنید. انتخاب یک لباس مناسب تاثیر بسیار مثبتی روی حضار خواهد گذاشت و قدرت اثرگذاری کلمات شما را روی ذهن مخاطب بیشتر خواهد کرد. کاربرد پاکت‌ها دقیقا همانند لباسی است که شما برای حضور در یک سخنرانی آماده می‌کنید. محتوای نامه شما هر چه که باشد اگر پاکت شما آراستگی و زیبایی لازم را نداشته باشد؛ اثرگذاری محتوای آن روی مخاطب کم‌تر خواهد شد. یکی از راه‌های مهم برای طراحی یک پاکت اثرگذار اطلاع از اصول و نکات لحاظ شده در راهنمای چاپ پاکت است. روزانه انبوهی از نامه‌های کاغذی به دست بسیاری از سازمان‌ها و افراد می‌رسد. برای اینکه نامه شما زودتر از سایر نامه‌ها باز شود باید در طراحی آن نهایت دقت و خلاقیت لازم به کار ببرید تا در نگاه اول توجه مخاطب را به برند خود جلب کنید. این مسئله از اهمیت سپردن این کار به دست افرادی که به اصول طراحی و چاپ پاکت مسلط هستند؛ خبر می‌دهد.

 

مزایا استفاده از پاکت

 پاکت‌ها بخش مهمی از بازاریابی و یک ابزار تبلیغاتی تاثیرگذار برای هر کسب‌وکار و برندی محسوب می‌شوند. استفاده از پاکت‌ها به عنوان یک استراتژی بازاریابی، تضمین‌کننده کسب اعتبار برای برند شما خواهد بود. اگر به دنبال به رسمیت شناختن هویت سازمانی خود نزد مردم هستید، پاکت‌ها به شما در تحقق این امر کمک خواهند کرد. در راهنمای چاپ پاکت، این ابزار تبلیغاتی کاغذی، یک راه عالی برای ایجاد یک تصویر حرفه‌ای از برندتان محسوب می‌شود. در ادامه به چندین مزایا استفاده از پاکت اشاره می‌کنیم:

 

·       برندسازی

نام تجاری و مشخصات شرکت روی تمام پاکت‌های اداری درج می‌شود. این مسئله یکی از نکات مهم برای برندسازی است. در طراحی پاکت اداری اگر از جذابیت بصری و رعایت نکات طراحی به‌درستی استفاده شود؛ شما می‌توانید یک پاکت اداری منحصربه‌فرد داشته باشید که به راحتی شما را در میان رقبایتان متمایز خواهد کرد. اگر هنگام طراحی به اصولی که در راهنمای چاپ پاکت وجود دارد توجه کنید؛ پاکت‌ها به ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

 

·       شناخت و جلب اعتماد مخاطب

برای جلب اعتماد و توجه مخاطب صرفا محتویات درون پاکت مهم نیستند. تمام اطلاعاتی که روی پاکت درج می‌کنید نیز تاثیر مستقیمی بر جلب اعتماد مخاطب دارد. در راهنمای چاپ پاکت تاکید شده است که روی تمامی پاکت‌ها باید نام برند، شماره تماس و آدرس شرکت، لوگو و... درج شود. این مسئله یکی از ساده‌ترین و البته حیاتی‌ترین راه برای نشان دادن قابل‌اعتماد بودن شرکت شما محسوب می‌شود. درج اطلاعات شرکت روی پاکت، به مخاطب نشان می‌دهد که شما شرکتی حرفه‌ای و معتبر هستید که برای همکاری قابل اطمینان خواهید بود.

 

·       ابزار تبلیغاتی مقرون به‌صرفه

قطعا تمامی شرکت‌ها بخشی از بودجه خود را صرف تبلیغات گسترده و اصولی برای برند خود می‌کنند. پاکت‌ها یک فرصت ویژه برای تبلیغات است که برند شما را نزد مشتری‌ها شناخته‌شده می‌کند. معمولا هزینه این ابزار تبلیغاتی کاغذی، مقرون‌ به‌صرفه است و چاپ عمده آن، باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات چاپی شما خواهد شد. شما با یک هزینه معقول و مناسب به‌ راحتی می‌توانید یک تبلیغات گسترده برای برند خود انجام دهید.

 

·       کسب اعتبار برای برند

به نظر شما تاثیر کدام یک بر مخاطب بیشتر است؟ ارسال نامه یا هر محتوای چاپی بدون پاکت یا قرار دادن آن‌ها در پاکتی که به زیبایی طراحی شده است؟ قطعا گزینه دوم نگرشی مثبت از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد. پاکت‌ها به کسب‌وکار شما اعتبار ویژه‌ای می‌بخشند و همچنین به مخاطب ثابت می‌کند که با شرکتی حرفه‌ای در حال تعامل خواهند بود.

 

دستورالعمل اولیه برای طراحی پاکت

برای رساندن پیام خود به مخاطب و تاثیرگذاری مثبت بر او، پاکت‌ها نقش مهم و حیاتی را ایفا می‌کنند. نه فقط در میان نامه‌های کاغذی که در میان انبوهی از نامه‌های الکترونیک نیز پاکت شما باید توانایی جلب نظر مخاطب را داشته باشد. پاکت‌ها باید در همان نگاه اول تاثیر اولیه را روی مخاطب بگذارند تا مخاطب به راحتی از آن عبور نکند و آن را باز کند. همچنین طراحی پاکت باید به‌گونه‌ای باشد که گیرنده بلافاصله پس از دیدن آن متوجه شود که فرستنده پاکت کدام سازمان یا فرد است. تمامی این مسائل نشان از حساسیت طراحی پاکت‌ها دارند. برای اینکه بتوانید پاکت مناسب سازمان خود را طراحی کنید باید اصول اولیه طراحی آن را که در ادامه برای شما بیان می‌کنیم، بشناسید.

 

·       هدف را تعیین کنید

ابتدا باید مخاطب هدف خود را تعیین کنید. محتویات پاکت قرار است برای چه شخص یا سازمانی ارسال شود؟ هویت بصری هر پاکت بسته به گیرنده آن و هدف ارسال پاکت، متفاوت است. آیا قرار است پاکت به دست یک سازمان برسد یا یک مشتری یا مخاطبی رهگذر؟ هرکدام از این موارد طراحی خاص خود را نیاز دارند. اگر پاکت برای یک سازمان است پس باید هویت برند شما روی آن آشکار باشد. در راهنمای چاپ پاکت اکیدا توصیه می‌شود که هدف از ارسال پاکت را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین طراحی لازم را داشته باشید.

 

·       به سادگی پاکت توجه کنید

خوانایی و سادگی پاکت از اهمیت زیادی برخوردار است. یک پاکت شلوغ و درهم باعث کاهش جذابیت بصری پاکت می‌شود. این مسئله تاثیری منفی بر قضاوت مخاطب نسبت به محتوای نامه شما خواهد داشت. سعی کنید هر اطلاعاتی که روی پاکت درج می‌کنید و هر رنگی که برای طراحی آن به کار می‌برید به‌گونه‌ای باشد که ظاهر پاکت شلوغ و شلخته جلوه نکند. ظرافت و زیبایی دو اصل مهمی در جذابیت بصری پاکت‌ها محسوب می‌شوند.

 

·       از رنگ‌های روشن استفاده کنید

رنگ‌های روشن تاثیر عمیقی بر قضاوت مخاطب خواهد گذاشت. رنگ‌های روشن و زنده بیشتر از رنگ‌های کسل‌کننده توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. علاوه‌بر این پاکت‌های رنگی جذاب و روشن شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. این به این معنی نیست که طراحی شما باید شلوغ و پر زرق و برق باشد. هدف اول جلب توجه مخاطب است و هدف دوم ایجاد انگیزه در مخاطب برای باز کردن پاکت است. رنگ‌های روشن این فرصت فوق‌العاده را برای شما فراهم خواهند کرد.




اصولی که باید در طراحی پاکت رعایت کنید

پاکت‌ها قهرمانان گمنام ارتباطات چاپی هستند. در راهنمای چاپ پاکت اصول و قواعدی وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید یک پاکت استاندارد و البته متمایز طراحی کنید. بسیار مهم است که طراحی پاکت شما باید به گونه‌ای باشد که به باز شدن آن توسط مخاطب کمک کند. در ادامه به اصول و قواعدی که در طراحی و چاپ پاکت باید رعایت شوند اشاره می‌کنیم.

 

·       به محل درج آدرس توجه کنید

در اصول راهنمای چاپ پاکت، توصیه می‌شود که نام شرکت، لوگو و آدرس شرکت را اغلب در گوشه سمت چپ، بالای پاکت درج کنید. به‌یاد داشته باشید که آدرس پستی وسط پاکت درج می‌شود؛ بنابراین لوگو و اطلاعات آدرس برگشتی را آنقدر بزرگ ننویسید که خواندن نشانی پستی دشوار باشد یا آن را کاملا ناخوانا کند.

 

·       طراحی پاکت را پیچیده نکنید

شعار کلیشه‌ای «زیبایی در سادگی است» در اینجا از اهمیت زیادی برخوردار است. از درج اطلاعات اضافی و زیاد از حد روی پاکت بهتر است اجتناب کنید. طرح‌های ساده برای پاکت‌های چاپی گزینه مناسبی است. درج پیام‌های پیچیده یا متن‌های بزرگ روی پاکت، صرفا مخاطب شما را از باز کردن نامه دلسرد می‌کند. در راهنمای چاپ پاکت، رعایت ظرافت در طراحی نکته حائز اهمیتی است که باید رعایت شود.

 

·       لوگوی خود را درج کنید

هنگام ارسال نامه هدف، باز شدن پاکت و خواندن محتوای آن است. پس هر آنچه که روی پاکت قرار است درج شود تا نظر مخاطب را به نامه جلب کند، مهم است. درج لوگو روی پاکت راهی ساده و البته مهم است که به شناسائی برند شما در میان انبوهی از نامه‌ها کمک خواهد کرد. اگر لوگو به‌صورت طلاکوب و شخصی‌سازی شده طراحی و روی پاکت درج شود، تمایز برند شما در میان سایر پاکت‌ها بیشتر خواهد بود؛ بنابراین مهم است که هم در طراحی لوگو و هم درج آن روی پاکت، نهایت خلاقیت و مهارت به کار گرفته شود.

 

·       اجازه دهید خلاقیت شما جریان یابد

داشتن خلاقیت در طراحی، در راهنمای چاپ پاکت می‌تواند نجات‌دهنده برند شما باشد. استفاده و ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز در طراحی پاکت، درج شعار برند، ظرافت در طراحی همگی از لزوم به‌کار بردن خلاقیت در طراحی خبر می‌دهند. خلاقیت در طراحی پاکت می‌تواند در نگاه اول یک تاثیر مثبت اولیه بر مخاطب بگذارد و مخاطب به برداشتن پاکت و خواندن محتوای آن ترغیب شود. می‌‎‌توانید شعار شرکت خود را نیز در جلوی پاکت درج کنید تا به مخاطب شیوه کسب‌وکار خود را نشان دهید.

 

·       استفاده از فونت مناسب

قدرت فونت و سایز مناسب آن را دست کم نگیرید. هرچقدر در طراحی پاکت از عناصر جذاب استفاده کنید اما فونت مناسبی را انتخاب نکنید؛ بیشتر احتمال دارد پاکت شما در میان انبوهی از پاکت‌ها بازنشده باقی بماند. فونت علاوه‌بر زیبایی که به به پاکت می‌دهد باعث خوانایی حروف و پیام شما نیز خواهد شد. مطالب درج‌شده روی پاکت نباید شلوغ و ناخوانا باشند. استفاده از یک فونت مناسب و زیبا به مخاطب ثابت می‌کند که شما به جزئیات کار خود اهمیت زیادی میدهید.

 

·       درب پاکت

پاکت های انواع درب های متفاوتی دارند درب دور گرئ درب ساده با ارتفاع 4 سانت یا 5 سانت که معمولا بصورت لب چسب است .

 

نکات کلیدی و طلایی پاکت : در طراحی و چاپ پاکت نکته مهم آن دستک های پاکت است و  لبه چسب است که باید دقت کرد که مرکب در کارهای کتان و تحریر نداشته باشد ، سایز دستک هاکه کمتر از 1.5 سانت نباشد ،  یا مهم قرار گیری که لطمه به طرح نمی زند ، برگردون های پاکت معمولا درصد زیاد از خطای تولید است که باید به دقت چک شود و نکته مهم درب پاکت موقع بسته شدن که روهم خوری داشته باشد که بسته شدن پاکت به مشکل بر نخورد .

 

انواع پاکت‌ها

نوع هر پاکت‌ بسته به کاربردی که دارند متفاوت است. هنگام طراحی پاکت باید به کاربرد آن نیز توجه کنید. پاکت‌های تبلیغاتی، پاکت نامه، پاکت اداری و سایر پاکت‌ها هر کدام با توجه به کاربردی که دارند ابعاد متفاوتی نیز دارند. پس در اصول راهنمای چاپ پاکت باید حتما به این مسئله توجه کنید که این پاکت قرار است با چه هدفی طراحی و چاپ شود. در ادامه شما را با انواع پاکت‌ها آشنا می‌کنیم:

 

·       پاکت ملخی

پاکت نامه ملخی را اصطلاحا پاکت ملخی نیز می‌نامیم. اگر به دنبال یک پاکت تبلیغاتی کاربردی هستید ما به شما پاکت ملخی را پیشنهاد می‌کنیم. پاکت ملخی مناسب ارسال برگه‌هایی مانند چک، فاکتور، برگه‌های قراردادها یا حتی بروشور تبلیغاتی است.

 

·       پاکت سی‌دی یا دی‌وی‌دی

اگر تبلیغات شما مربوط به امور فرهنگی و آموزشی است یا قصد دارید در یک نمایشگاه تبلیغات خود را انجام دهید پاکت سی دی  یا دی وی دی مناسب‌ترین گزینه برای شما است. در این مدل معمولا از کاغذهای گلاسه، مقوای کارتی با سلفون استفاده می‌شود.

 

·       پاکت‌های A4، A5، A3

اگر قرار است گواهینامه‌ها یا اسنادی را برای همکاران خود ارسال کنید که نباید تا شوند؛ باید از این مدل پاکت‌ها استفاده کنید. معمولا این پاکت‌ها از جنس تحریر یا گلاسه است و در یک تا پنج رنگ مختلف تولید می‌شود.

 

از چه جنسی برای چاپ پاکت استفاده کنیم؟

در راهنمای چاپ پاکت، به انتخاب یک جنس مرغوب تاکید بسیار زیادی شده است. استفاده از جنس‌های مرغوب حرفه‌ای بودن شما را نشان می‎‌‌دهد. از طرفی به مخاطب خود ثابت می‌کنید که هم برای آن‌ها و هم برای کسب‌وکار خود ارزش زیادی قائل هستید و بهترین‌ها را به مخاطب خود عرضه خواهید کرد. جنس پاکت‌ها اغلب کتان، تحریر، کاغذ کرافت، گلاسه با روکش سلفون، یووی موضعی و مقوای کارتی  با گرم های 100 ،120 ،140 160، 230، گرم است.

 

طراحی و چاپ تخصصی پاکت با شبکه چاپ

پاکت‌ها یک ابزار کاربردی برای تعامل با مخاطب و جلب اعتماد آن‌ها به حساب می‌آید. هر پاکت در کنار این نکته که اطلاعات لازم را از شرکت مقصد به مخاطب می‌دهد، اگر از جذابیت بصری لازم نیز برخوردار باشد به راحتی می‌تواند تصویری حرفه‌ای و قابل اعتماد از هر کسب‌وکاری را به نمایش بگذارد. پاکت‌ها یک ابزار تبلیغاتی است که مخاطب را به خرید یا استفاده از محصولات و خدمات شما ترغیب می‌کند. در این مطلب ما تلاش کردیم به صورت کلی شما را با مباحث راهنمای چاپ پاکت آشنا کنیم. ما از مزایا طراحی پاکت تا شیوه‌های اصولی برای طراحی آن با شما سخن گفتیم. در طراحی پاکت نکات و اصول بسیار زیادی وجود دارد که بدون سپردن این کار به دست یک متخصص، اجرای آن عملی نخواهد بود. ما در شبکه چاپ از تیمی حرفه‌ای و خلاق بهره‌مندیم که در کم‌ترین زمان ممکن، باکیفیت‌ترین پاکت را به شما ارائه خواهیم کرد. از مزایا سپردن طراحی پاکت به مجموعه ما در شبکه چاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی حرفه‌ای و خلاقانه
  • استفاده از ایده‌های مدرن
  • استفاده از بهترین متریال
  • تسلط تیم شبکه چاپ بر اصول کامل راهنمای چاپ پاکت

طراحی پاکت‌های خود را به ما در شبکه چاپ بسپارید تا به شما کمک کنیم که در میان رقبای خود متمایز شوید و تصویری حرفه‌ای از خود در ذهن مخاطب به جا بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به سایت شبکه چاپ مراجعه کنید و با ما در تماس




2023-12-11 16:10:25 

پاکت/ چاپ_پاکت/ پاکت_ملخی/ ست_اداری


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس