راهنمای اصول چاپ بروشور




راهنمای  اصول چاپ بروشور


همه چیز درباره اصول راهنمای چاپ بروشور

 

با آگاهی از راهنمای چاپ بروشور می‌توانید بهترین تصمیم را برای طراحی و چاپ تبلیغات کاغذی خود داشته باشید. بروشورها فرصتی فوق‌العاده را برای برند شما ایجاد می‌کند که از طریق آن می‌توانید تصویری حرفه‌ای و ماندگار را از کسب‌وکارتان در ذهن مخاطب ثبت کنید. بروشور کاغذی است که حاوی مطالب توصیفی از محصولات یا خدمات برند شما خواهد بود. هدف اصلی چاپ بروشور، تبلیغات و بازاریابی گسترده برای کسب‌وکار و برندهای مختلف است. اگر در چاپ بروشورها تمام اصول طراحی رعایت شود و از طرفی بروشورها خلاقیت بصری لازم را داشته باشند؛ این مسئله منجر به ایجاد تصویری مثبت از برند شما در ذهن مخاطب خواهد شد. این مسئله اعتماد مشتری‌های بالقوه را جلب و در نهایت فروش محصولات یا استفاده از خدمات کسب‌وکار شما را بیشتر خواهد کرد. بروشورها همچنان نزد اکثریت مردم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. مردم هنوز هم ترجیح می‌دهند مطالب زیاد را در قالب چاپی و کاغذی بخوانند نه دیجیتال. این موضوع فرصت ویژه‌ای را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا به یک ابزار بازاریابی قوی برای برند خود متوسل شوند. تمام این موارد نشان‌دهنده این است که طراحی بروشور را باید به دست متخصصی بسپارید که از اصول طراحی و چاپ بروشور کاملا آگاه باشد تا بتواند شما را در میان رقبایتان متمایز کند.

 

مزایا طراحی و چاپ بروشور

بهتر است قبل از کسب اطلاعات لازم از راهنمای چاپ بروشور، ابتدا به مزایا آن اشاره کنیم. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا با وجود گسترش تکنولوژی در دنیای امروز، هنوز هم باید از بروشورهای کاغذی استفاده کرد؟ پاسخ این سوال به تاثیری که بروشورهای کاغذی روی مخاطب می‌گذارد، وابسته است. بروشورها می‌توانند به جای شما با مشتری ارتباط برقرار کنند و به آن‌ها ثابت کنند که شما قابل اعتماد هستید. مزایا استفاده از بروشور شامل موارد زیر می‌شود:

 

·       سهولت در توزیع

بروشورها یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی هستند که در هر مکانی قابل استفاده خواهند بود. شما می‌توانید بروشور را در لابی دفتر خود به مشتری‌ها عرضه و همچنین آن‌ها را برای مشتری‌های بالقوه خود ارسال کنید. یک بروشور به شما این امکان را می‌دهد که یک استراتژی بازاریابی کامل را طراحی و اجرا کنید و سپس آن‌ها را در یک سند فشرده کاغذی قرار دهید و به مشتری عرضه کنید.

 

·       ایجاد برندینگ

بروشورها را می‌توان یک منبع اطلاعاتی قوی دانست که به تثبیت برند شما در ذهن مخاطب کمک فراوانی خواهد کرد. در راهنمای چاپ بروشور، علاوه‌بر این‌که محصولات و خدمات خود را باید معرفی کنید؛ اطلاعات برند شما همچون نام شرکت، لوگو اطلاعات تماس و... نیز باید در بروشور درج شوند. این مسئله به شهرت برند شما کمک فراوانی خواهد کرد و یک تصویر حرفه‌ای از برند شما به نمایش خواهد گذاشت.

 

·       بازاریابی و تبلیغات جامع

همیشه هم برای بازاریابی محصولات و جلب نظر مشتری لازم نیست با آن‌ها ارتباط رودررو داشته باشید. یک بروشور خلاقانه و جامع نیز می‌تواند به جای شما بازاریابی لازم را برای برندتان انجام دهد. بروشورها حاوی اطلاعات مهمی همچون خلاصه‌ای از عملکرد شرکت شما، نام برند، آدرس و شماره تماس است. همچنین در بروشور خدمات و محصولاتی که به مشتری ارائه می‌دهید را بیان می‌کنید؛ بنابراین این مسئله باعث می‌شود که یک بازاریابی تمام عیار از برند و محصولات خود انجام دهید.

 

·       مقرون به‌صرفه

در راهنمای چاپ بروشور، مقرون به‌صرفه‌بودن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اکنون که تصمیم به ایجاد یک بخش بازاریابی برای محصولات خود دارید، ممکن است نگران هزینه آن باشید. خوشبختانه چاپ بروشورها به‌خصوص زمانی که آن‌ها را به صورت عمده سفارش می‌دهید، بسیار مقرون به‌صرفه است. چاپ بروشور برای آن دسته از مشاغلی که بودجه محدودی برای تبلیغات دارند؛ یک گزینه بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه خواهد بود.

 

نقطه شروع طراحی بروشور

در مبحث راهنمای چاپ بروشور، اولین قدم برای طراحی و چاپ بروشور این است که ابتدا باید از خود بپرسید «چرا؟». چرا این بروشور را طراحی می‌کنید؟ چه کسانی به خواندن این بروشور نیاز دارند؟ با خواندن این بروشور توسط مخاطب، کدام هدف شما برآورده می‌شود؟ درک پاسخ این سوالات، به فرآیند طراحی و چاپ یک بروشور قوی، کمک بسیار زیادی خواهد کرد. دانستن اینکه چرا این پروژه را آغاز می‌کنید به شما کمک می‌کند که موارد زیر را در بروشور لحاظ کنید:

  • رهبری اطلاعات برای ارائه شرح جامعی از خدمات یا محصولات برند شما مشخص خواهد شد.
  • نوع محتوایی که باید در بروشور گنجانده شود و نحوه نمایش آن به مخاطب را مشخص خواهید کرد.
  • راه‌حل‌ها یا پاسخ سوالاتی که باید در بروشور مخاطب به آن برسد را برجسته کنید تا مشتری توجه‌اش جلب شود.
  • انتخاب نوع بروشور مناسب را آسان‌تر خواهد شد.

 

لحن بروشورها چگونه باید باشد؟

لحن صدای بروشور شما به آنچه که قرار است بگویید مربوط نیست، بلکه نحوه بیان مطالب است که در لحن صدای بروشور حائز اهمیت است. یکی دیگر از مزایای پرسیدن «چرا» در راهنمای چاپ بروشور این است که درک هدف چاپ بروشور، می‌تواند به شما کمک کند که لحن مناسب بروشور خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر هدف شما از طراحی بروشور، افزایش فروش است؛ لحن صدای انگیزشی و متقاعدکننده ممکن است بیشتر مخاطب شما را تحت تاثیر قرار دهد. لحن صدا یا TOV موضوعی است که در هر کسب‌وکاری حائز اهمیت خواهد بود و اجرای آن خلاقیت زیادی را لازم دارد. لحن صدا وقتی کسب‌وکارها از طریق کانال‌های متعددی مانند وب‌سایت، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و چاپ کاغذی با مخاطب تعامل دارند؛ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این نکته را در نظر داشته باشید که لحن صدای هر پلتفرم با یکدیگر متفاوت است. لحن صدا در بروشور نباید با لحن صدای برند شما در وب‌سایت یکسان باشد. آن‌چه مهم است حفظ یک پیام ثابت و انتقال درست آن به مخاطب است.

 

قالب‌های مناسب برای چاپ بروشور

در راهنمای چاپ بروشور، انتخاب یک قالب مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هنگامی که درک جامعی از دلیل ایجاد یک بروشور داشته باشید و نوع بروشور و مخاطبی که قرار است پیام را برای او بفرستید، مشخص کنید؛ می‌توانید اولین قدم را برای اراپه \یام درست خود به مخاطب بردارید. قدم بعدی فکر کردن به سبک و قالب بروشور است. یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت بروشور شما این است که سبک و قالبی را انتخاب کنید که خوانندگان بتوانند بهتر با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و با پیام‌های شما درگیر شوند. ابتدا بهتر است با اندازه‌های استاندارد بروشورها آشنا شوید. در راهنمای چاپ بروشور، رایج‌ترین اندازه‌های بروشورها A4، A5، A6 هستند. هر اندازه مزایای خاص خود را دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

·       بروشورهای A4

رایج‌ترین و همه‌کاره‌ترین سایز در طراحی بروشور است. این مدل برای هر چیزی قابل ‌استفاده بوده و اندازه آن استاندارد است. ابعاد A4 همان چیزی است که اغلب مشتری‌ها از یک بروشور انتظار دارد.

 

·       بروشور A5

اندازه بروشور A5 نصف بروشور A4 است. البته این سایز به‌اندازه‌ای بزرگ است که تصاویر را در خود جای می‌دهد و آن‌‌ها را متمایز کند. بروشورهای A5 قابل حمل‌تر از اندازه‌های A4 است.

 

·       بروشورهای A6

این سایز بروشورها بسیار فشرده هستند. ممکن است تصاویری که در این سایز بروشور قرار می‌گیرند، به دلیل اندازه کوچک آن چندان قدرتمند نباشد. بروشورهای A6 برای بیان مشخصات و راهنمایی‌هایی مناسب هستند که بیشتر به متن متکی‌اند تا تصویر.

 

·       بروشور مربعی شکل

بروشور مربعی شکل در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. این سایز در میان سایزهای سنتی‌ باعث تمایز آن می‌شود. بروشور مربعی شکل معمولا در 210 میلی‌متر مربع و 148 میلی‌متر قابل طراحی هستند.

به خاطر داشته باشید که اندازه‌ای که انتخاب می‌کنید تعیین می‌کند سبک بروشور شما چگونه باشد. به عنوان مثال یک بروشور A4 فضای بیشتری را برای درج تصاویر به شما می‌دهد تا یک بروشور A6 به خصوص اگر فضای کسب‌وکار شما به‌گونه‌ای است که باید از تصاویر زیادی برای نشان دادن طرح‌های خود به مخاطب استفاده کنید.




وزن بروشور

یکی از جنبه‌های مهم در طراحی و چاپ بروشور، توجه به وزن کاغذ است. وزن کاغذ بروشور از 100 گرم تا 350 گرم متغیر است و هرچه وزن آن بیشتر باشد؛ کاغذ ضخیم‌تر است. اگر در چاپ بروشور خود دوست دارید حس تجمل را به مخاطب القا دهید؛ کاغذهایی با وزن بالا را می‌توانید انتخاب کنید. اگر خیریه‌ای هستید که مایل به جمع‌آوری پول است استفاده از کاغذهای ضخیم چندان مقرون به‌‌صرفه نخواهد بود. کاغذهای استاندارد اغلب 130 گرم تا 170 گرم هستند.

 

انتخاب رنگ بروشور

رنگ‌ها تاثیر مستقیمی بر ارزیابی مثبت یا منفی مخاطب از برند شما خواهد داشت. رنگ‌ها بر قضاوت مشتری‌ها تاثیر بسزایی دارد. انتخاب رنگ باید بازتابی از هویت برند شما باشد. بهتر است رنگ‌های به‌کار رفته در بروشور با رنگ سازمانی شما هماهنگ و یکسان باشد تا تاثیر عمیقی بر مخاطب بگذارد. در راهنمای چاپ بروشور، رنگ‌ها شخصیت برند شما را منعکس می‌کند و سرنخ‌هایی درباره محصولات یا خدمات شما به مخاطب ارائه می‌دهد. به مرور رنگ‌ها می‌توانند تداعی‌کننده برند شما در ذهن مشتری باشد. از دیگر مزایا انتخاب رنگ مناسب برای طراحی بروشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد تاثیر اولیه مثبت بر مخاطب؛
  • ایجاد یک فرصت ویژه برای تعامل مخاطب با کسب‌وکار؛
  • ایجاد یک بیانیه بصری از آنچه که قرار است به مخاطب ارائه شود.

 

کدام رنگ‌ها برای چاپ بروشور مناسب است؟

هر رنگ می‌تواند احساسات مختلفی را در مخاطب زنده کند. رایج‌ترین رنگ‌هایی که در طراحی بروشور استفاده می‌شود عبارتند از قرمز، آبی، سبز و نارنجی. قرمز معادل هیجان، سرزندگی و عشق است اما می‌تواند به معنای احتیاط و خطر نیز باشد. رنگ آبی تداعی‌کننده اعتماد، صداقت و حرفه‌ای بودن است. رنگ نارنجی الهام‌بخش است و حس اشتیاق را در ذهن مخاطب زنده نگه می‌دارد. رنگ سبز آرامش و هماهنگی را به مخاطب القا می‌کند. این رنگ با طبیعت هماهنگ بوده و انتخاب مناسبی برای دوستداران محیط زیست است. ترکیب این رنگ با رنگ زرد که شادی و احساس مثبت را در افراد برمی‌انگیزد ترکیب مناسب و چشم‌نوازی خواهد بود.

رنگ‌های مختلفی دیگری نیز وجود دارد که در راهنمای چاپ بروشور نیز استفاده اصولی از آ‌ن‌ها اشاره شده است. مثلا رنگ بنفش نشان‌دهنده کیفیت و لوکس بودن است. مشکی رنگی پیچیده و شیک است و همیشه نماد کالاهای لوکس و گران‌قیمت بوده است؛ به ویژه زمانی که با نقره و طلایی ترکیب می‌شوند. شرکت‌هایی که رویکردی چند رنگی را برای بازاریابی برند خود انتخاب می‌کنند، اغلب محصولات متعددی را ارائه می‌دهند که می‌خواهند منحصربه‌فرد باشند و از طرفی تنها به یک بخش بازار نیز وابسته نباشند.


عناصر طراحی برای برجسته شدن بروشورها

بروشورها یک ابزار تبلیغاتی مهم برای برند شما محسوب می‌شوند. در راهنمای چاپ بروشور، بروشور را به نوعی می‌توان رسانه‌ای کاغذی نامید که محصولات یا خدمات شما را به مخاطب معرفی می‌کند. بروشورها در ایجاد شناخت و جلب توجه مخاطب به برندها نقش بسزایی دارند. بروشورها به نمایندگی از شما، محصولات و خدمات کسب‌وکار شما را به مخاطب معرفی می‌کنند؛ بنابراین در طراحی و چاپ بروشور باید نهایت دقت و خلاقیت را به‌کار ببرید تا مخاطب به برند شما جذب شود. نکات مهمی در طراحی بروشور وجود دارد که اگر در چاپ آن رعایت شود تاثیر مثبتی بر مخاطب خواهید گذاشت. این عناصر عبارتند از:

  • درج لوگو و شعار برند روی بروشور؛
  • استفاده از رنگ‌های سازمانی و جذاب؛
  • استفاده از تصاویر تبلبغاتی زیبا با کیفیت بالا؛
  • لحن مناسب بروشور؛
  • استفاده از فونت و سایز فونت مناسب که به خوانایی متون کمک کند؛
  • مزایا خرید محصول یا استفاده از خدمات خود را فهرست کنید؛
  • پاراگراف‌ها و جملات خود را کوتاه بنویسید؛
  • پشت و روی بروشور از جذابیت بصری لازم برخوردار باشد؛
  • استفاده از سرفصل‌هایی که هر بخش را تقسیم می‌کند.

 

با شبکه چاپ، حرفه‌ای‌ترین بروشور را داشته باشید

هدف نهایی هر بروشور، انتقال اطلاعات درباره یک محصول، شرکت یا خدمات است که در قالب چاپ کاغذی به مخاطب ارائه می‌شود. این مسئله در نهایت استقبال مشتری از کسب‌وکار شما را بیشتر خواهد کرد. در این مطلب ما تلاش کردیم راهنمای چاپ بروشور را به صورت کامل برای شما شرح دهیم. در این مطلب ما شما را از مزایا استفاده از بروشورتا انتخاب قالب مناسب و مواردی که در طراحی باید رعایت شوند را برای شما بیان کردیم. از آنجا که بروشور یک ابزار تبلیغاتی قوی است که باید در همان نگاه اول اعتماد و توجه مخاطب را به برند جذب کند پس باید طراحی آن به دست متخصص‌های این حوزه انجام شود. ما در شبکه چاپ تیمی خلاق و متخصص را در کنار خود جمع کرده‌ایم تا حرفه‌ای‌ترین و خلاقانه‌ترین بروشورها را برای شما طراحی کنیم. از مزایا سپردن کار طراحی بروشور به مجموعه ما در شبکه چاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از بهترین متریال برای چاپ بروشور؛
  • به‌کارگیری خلاقیت بالا در طراحی بروشور؛
  • تحویل بروشور در زمان مقرر به کارفرما؛
  • بسته‌بندی حرفه‌ای؛
  • طراحی منحصربه‌فرد بروشورها که فقط مختص برند شما خواهد بود؛
  • عکاسی صنعتی-خلاقانه جهت درج تصاویر در بروشور؛
  • اشراف کامل تیم شبکه چاپ بر اصول راهنمای چاپ بروشور.

با سپردن کار طراحی و چاپ بروشور به مجموعه ما در تیم شبکه چاپ به شما این اطمینان را می‌دهیم که شما را در میان رقبایتان متمایز خواهیم کرد. همچنین طراحی‌های خلاقانه ما در چاپ بروشورها اعتماد مخاطب و مشتری را به برند شما جلب خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت شبکه چاپ مراجعه کنید و با ما در تماس باشید.




2023-12-11 16:17:24 

بروشور/ چاپ_بروشور/ کاتالوگ/ بروشور_و_کاتالوگ


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس