هر آنچه که باید از راهنمای چاپ فولدر بدانید




راهنمای چاپ فولدر


در راهنمای چاپ فولدر به چه نکاتی باید توجه کنید

 

اگر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاری شما حفظ و نگه‌داری اسناد و مدارک کاغذی است؛ ما به شما طراحی و چاپ فولدر را توصیه می‌کنیم. فولدرها وظیفه نگهداری و حفظ اسناد و مدارک کاغذی شما را بر عهده دارند. از آن مهم‌تر فولدرها می‌توانند روی قضاوت اولیه مخاطب نسبت به کسب‌وکار شما تاثیر زیادی داشته باشند. تصور کنید ارباب رجوع به دفتر شما مراجعه می‌کند و با فولدرهایی هماهنگ و زیبا روبه‌رو می‌شود که اسناد و مدارک  در آن به خوبی نگه‌داری شده‌اند. قطعا این مسئله جلوه‌ای حرفه‌ای و ویژه از برند شما، پیش چشم مخاطب نمایش خواهد داد. از طرفی گاهی لازم است با مدارکی خاص به یک جلسه کاری بروید. نگه‌داری مدارک در فولدر تصویری جدی و منحصربه‌فرد را از کسب‌وکارتان به رقبا و همکاران‌ ارائه خواهد داد. با راهنمای چاپ فولدر می‌توانید فولدری کاربردی و چشم‌نواز طراحی کنید که هم بتواند از مدارک شما محافظت کند و هم به صورت پنهان برند و کسب‌وکار شما را تبلیغ کند. طراحی فولدر کاری دقیق و پرجزئیات است که فقط از عهده افراد متخصص در اصول طراحی و چاپ فولدر در این حوزه بر می‌آید.

 

مزایا استفاده از فولدر

درست است که در دنیای دیجیتال امروز، همه چیز از جمله اسناد و مدارک نیز دیجیتالی شده‌اند و در سیستم ثبت می‌شوند؛ با این وجود هنوز هم جمع‌آوری اسناد و مدارک کاغذی از رونق خود نیفتاده است. اسناد کاغذی مانند اسناد دیجیتال به یک باره بر اثر خرابی سیستم حذف نمی‌شوند و به راحتی قابلییت دسترسی دارند. از این رو طراحی یک فولدر که بتواند به این اسناد و مدارک نظم دهد و از آن‌‌ها در برابر هرگونه آسیب فیزیکی محافظت کند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فولدرها به شناسائی برند شما کمک فراوانی خواهند کرد. فولدرها می‌توانند رنگ و لوگو سازمانی شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند و این مسئله منجر به برندسازی شرکت یا سازمان شما خواهد شد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای چاپ فولدر بیان شده‌ است، گنجاندن یک فرم برش پیش‌از چاپ فولدر است. فرم برش به شما این امکان را میدهد که پس‌از چاپ، فولدرها را سوراخ کنید یا برش خاصی به آن‌ها دهید. از دیگر مزایا چاپ فولدر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

·       ایجاد فرصت بازاریابی

طراحی یک فولدر چشم‌نواز و کاربردی ابزاری مهم برای بازاریابی کسب‌وکار شما محسوب می‌شود. از آن‌جا که در چاپ فولدر، فولدرها وظیفه حفظ و نگه‌داری اسناد و مدارک مربوط به شرکت را دارند، به‌راحتی می‌توانند به فضای شرکت شما جلوه‌ای حرفه‌‌ای بدهند. این موضوع به نوعی به بازاریابی کسب‌وکار شما رونق زیادی می‌بخشد. یک فولدر با طراحی و رنگ خاص خود به راحتی در ذهن مخاطب ثبت می‌شود و مشتری را به خرید از محصولات شما ترغیب خواهد کرد.

 

·       نگه‌داری اسناد و مدارک

اگرچه که در دنیای دیجیتال قرار داریم اما هنوز هم اسناد و مدارک کاغذی زیادی وجود دارند که باید از آن‌ها محافظت شود. فولدرها در این مورد کمک خود را از شما دریغ نخواهند کرد. فولدارها وسیله‌ای امن برای نگه‌داری اسناد و مدارک مهم شما هستند. از طرفی سایز مختلف فولدرها این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی بتوانید اسنادی با سایزهای مختلف را در آن‌ها جا دهید و با خود حمل کنید.

 

·       نظم بخشیدن و طبقه‌بندی کردن اسناد

در هر کسب‌وکاری منظم‌بودن حرف اول را می‌زند. این موضوع یکی از نمادهای حرفه‌ای‌بودن هر کسب‌‌‌‌‌‌وکاری است. فولدرها گزینه‌ای عالی برای نظم بخشیدن به محیط کاری شما محسوب می‌شوند. قطعا مدارک مختلفی وجود دارد که گاهی لازم است بر اساس کاربرد، تاریخ یا نام مدارک آن‌ها را دسته‌بندی کنید. فولدرها گزینه‌ای مناسب هستند که برگه‌های خود را دسته‌بندی و در آن‌ها قرار دهید تا نظمی زیبا به محیط کاری خود ببخشید.

 

·       فرصت تبلیغات مقرون به‌صرفه

نگران بودجه‌های زیادی که برای سرمایه‌گذاری در تبلیغات کنار ‌گذاشته‌اید نباشید. در راهنمای چاپ فولدر، طراحی و چاپ آن یک فرصت ویژه‌ای را برای شما فراهم می‌کند که در هزینه‌های تبلیغات خود صرفه‌جویی کنید. با چاپ فولدر به صورت انبوه و درج نمادهای سازمانی خود در فولدرها باعث می‌شود که به نحوی کسب‌وکار خود را با هزینه‌ای مقرون به‌صرفه تبلیغ کنید.

 




اصول طراحی فولدر

فولدرها برای نگه‌داری اسناد و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها طراحی می‌شوند. فولدرها یک کارایی مهم دیگری نیز دارند و آن تبلیغات پنهان برای کسب‌وکار شما است. بنابراین در اصول چاپ فولدر بر لزوم به کاربردن اصول طراحی و چاپ فولدر تاکید و توصیه فراوان شده است. فولدرها علاوه‌بر این‌که باید مقاوم باشند تا از اسناد و مدارک به خوبی محافظت کنند باید جذابیت بصری لازم را نیز داشته باشند تا برند شما را در ذهن مخاطب ثبت کند. در ادامه برخی از اصول و نکات در طراحی فولدر را برای شما بازگو می‌کنیم.

 

·       چشم‌انداز روشنی را تعیین کنید

برای طراحی و چاپ فولدر ابتدا باید برخی از عناصر و نمادهای برند خود را مشخص کنید. عناصری مانند لوگو، رنگ سازمانی و... . در مرحله دوم مخاطب هدف خود را بشناسید. فولدر قرار است در کجا و در دست چه کسانی قرار بگیرد؟ این مسئله به شما کمک می‌کند که بدانید طراحی فولدر چگونه باید باشد. همچنین می‌توانید فولدرهای رقبای خود را نیز بررسی کنید و بدانید آن‌ها از چه فولدرهایی استفاده می‌کنند تا بتوانید در میان آن‌ها متمایز شوید.

 

·       فولدر را ساده نگه دارید

فولدرهایی با طراحی‌های پیچیده و شلوغ مناسب محیط‌های کاری نیستند. به کار بردن طرح‌های ساده و مینیمالیستی بیشتر در فولدرهای تجاری کاربرد دارند. این به معنای نداشتن خلاقیت نیست. یک طراحی ساده و مینیمال که به فولدر جذابیت بصری لازم را ببخشد به خلاقیت بسیار زیادی احتیاج دارد. سعی کنید بیش‌از دو رنگ در طراحی فولدر به کار نبرید. یک طراحی ساده و تمیزنشان از حرفه‌ای بودن شما در کسب‌وکارتان دارد.

 

·       استفاده از لوگو

لوگو شرکت یکی از مهم‌ترین عناصر برای چاپ روی فولدرها محسوب می‌شوند. اگر از فولدرها به عنوان بسته‌های خوش‌آمدگویی یا راهی برای معرفی شرکت خود به دیگران استفاده می‌کنید درج لوگو روی فولدر ضروری است. درج لوگو به معنای آن است که به کسب‌وکار خود اهمیت زیادی می‌دهید و در کار خود حرفه‌ای هستید. اگر می‌خواهید جلوه‌ای لوکس و زیباتر به فولدر خود بدهید می‌توانید لوگو را به صورت طلاکوب یا نقره‌کوب روی فولدر چاپ کنید.

 

·       از درج اطلاعات متنی زیاد خودداری کنید

اکثر مشتری‌ها تمایلی به خواندن محتوای روی فولدر ندارند. آنچه که برای آن‌ها مهم است محتویات داخل فولدر است. درج عبارات زیاد و اضافی روی فولدر از جذابیت بصری فولدر کم خواهد کرد و تصویری منفی از برند شما به نمایش خواهد گذاشت. در راهنمای چاپ فولدر همیشه توصیه می‌شود که روی فولدر از کوتاه‌ترین نوشته‌ها و جمله‌ها استفاده و از درج توضیحات اضافی روی آن خودداری کنید.

 

ابعاد فولدر

ابعاد فولدر وابسته به ابعاد مدارک و برگه‌هایی است که در فولدر قرار می‌گیرند. اغلب فولدرها در دو سایز A4 و A5 دسته‌بندی می‌شوند. فولدر A4 در اندازه 21.7 *31.5 قابل چاپ است. فولدر A5 نیز 22 در 16 سانت قابل طراحی و چاپ است. فولدرها قابلیت باز و بسته شدن دارند و هنگام باز شدن، ابعاد آن دو برابر اندازه‌ فولدر در هنگام بسته بودن آن می‌شود. برخی از فولدرها جای کارت ویزیت یا سی‌دی نیز روی آن‌ها طراحی می‌شود که در این صورت ابعاد فولدر به 70 یا 70 در 50 می‌رسد.

 

از جنس‌های باکیفیت استفاده کنید

در چاپ فولدر بر استفاده از جنس مرغوب تاکید فراوانی شده است. جنس فولدر تاثیر مستقیمی روی قضاوت مشتری نسبت به کسب‌وکار شما خواهد گذاشت. هرچه جنس مرغوب‌تر باشد اعتبار برند شما نزد مخاطب بیشتر خواهد شد. این امر باعث می‌شود که مشتری‌ها راحت‌تر به شما اعتماد کنند. جنس فولدر علاوه‌بر این‌که می‌تواند از آسیب‌های احتمالی مدارک محافظت کند باعث زیبایی فولدر نیز خواهد شد. جنس فولدر بسته به درخواست شما متفاوت است. گلاسه، ایندربرد، مقوای پشت طوسی و مقوای کارتی رایج‌ترین جنس‌هایی است که برای چاپ فولدر از آن‌ها استفاده می‌شد. علاوه‌بر این روی تمام فولدرها سلفون کشیده می‌شود تا کیفیت و قدرت جنس فولدر بیشتر شود. روکش براق و مات دو نوع رایج در میان روکش‌های فولدرها هستند. لازم به ذکر است که به طور معمول از گرماژ 250 تا 350 برای چاپ فولدرهای مقوایی استفاده می‌شود.

 

شبکه چاپ عرضه‌کننده با کیفیت‌ترین فولدرها

سازماندهی و مرتب‌سازی اسناد و مدارک کاغذی همواره دغدغه صاحبان کسب‌وکارهای مختلف است. چاپ فولدر را می‌توان به همان تیری تشبیه کرد که به دو نشان می‌زند. حفاظت از مدارک و بازاریابی برند دو هدفی است که فولدرها آن را دنبال می‌کنند. فولدرها به ظاهر کسب‌وکار شما نظم و زیبایی می‌بخشند و از طرفی به مشتری‌های بالقوه اثبات می‌کند که برند شما در کار خود حرفه‌ای است و برای کوچک‌ترین جزئیات کسب‌و‎کار خود ارزش زیادی قائل هستید. در این مطلب ما تلاش کردیم شما را با راهنمای چاپ فولدر آشنا کنیم و البته مزایا آن را برای شما توضیح دهیم. چاپ فولدر کاری تخصصی است و اگر در طراحی آن اشتباهی صورت بگیرد؛ فولدر از رسیدن به اهداف اصلی خود جا خواهد ماند. تیم ما در شبکه چاپ باکیفیت‌ترین فولدرها را به شما ارائه می‌دهد تا هم از مدارک خود محافظت کنید و هم به بهترین شکل برند خود را بازاریابی و تبلیغ کنید. از مزایا چاپ فولدر توسط ما در شبکه چاپ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از بهترین متریال؛
  • تحویل فوری فولدر بدون افت کیفیت؛
  • استفاده از کاغذهای مرغوب؛
  • نظارت کامل بر برش؛
  • استفاده از مرکب خاص مانند پنتون؛
  • استفاده از جنس خاص مانند سلفون مخملی و یووی موضعی.

تسلط کامل تیم ما در شبکه چاپ به راهنمای چاپ فولدر، تضمین‌کننده حفاظت از اسناد و مدارک و متمایز شدن برند شما در میان کسب‌وکارهای مشابه با شرکت شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شبکه چاپ مراجعه کنید و با ما در ارتباط باشید.

 

 




2023-12-28 11:29:29 

چاپ_فولدر/ فولدر


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس