مهم‌ترین نکاتی که درباره سررسید یادداشتی باید بدانید


بدون شک هر کسب‌وکاری در تکاپو است تا نام تجاری خود را در ذهن مشتری ماندگار کند. نظر شما درباره استفاده از وسیله‌ای که روزانه با مخاطب در ارتباط باشد چیست؟ سررسید یادداشت روزانه در 365 روز سال مخاطب را همراهی می‌کنند تا زمانی‌که او به مشتری وفادار تبدیل شود. این همراهی مستمر فرصتی ویژه را فراهم می‌کند تا برندها از آن نهایت استفاده را ببرند. سررسید یادداشتی از آن دست عواملی است که می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم فروش محصولات برند را بیشتر کند.


سررسید یادداشت روزانه چیست؟

سررسید یادداشتی، تقویمی است که علاوه‌بر نشان‌دادن تاریخ، فضایی را فراهم می‌کند تا بتوان مطالب مهم را نیز در آن یادداشت کرد. هر برگ سررسید مختص یک روز یا روزهای کل هفته است. سررسیدهای یادداشتی از آن دست اقلامی است که هر قشری به آن احتیاج دارد. دانش‌آموز و دانشجو برای برنامه‌ریزی تحصیلی، کارمندان و مدیران برای برنامه‌ریزی و یادآوری جلسات و وظایف مهم خود، آن را لازم دارند. این سررسیدها در سه قطع وزیری، رحلی و رقعی قابل چاپ هستند.


کاربرد سررسید یادداشت روزانه

سررسید یادداشتی کاربردهای زیادی هم برای افراد عادی و هم برای صاحبان مشاغل خواهد داشت. این سررسیدها یک فرصت منحصربه‌فرد را فراهم می‌کنند که هم نیازهای مصرف‌کننده برطرف و هم اهداف تجاری صاحب برند، عملی شوند. سررسیدها برا اطلاع از تاریخ و نوشتن وظایف مهم روزانه، کاربرد بسیار زیادی دارند. از طرفی افراد شاغل نیز برای تعیین رویدادهای مهم و رسیدگی به وظایف خود، به این تقویم‌ها احتیاج دارند. از دیگر کاربردهای سررسیدهای یادداشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• متمرکزکردن تکالیف و وظایف روزانه
• تبلیغ برند با استفاده از سررسید یادداشتی
• نوشتن خاطرات روزانه
• نظم‌دهی به فضای کار اداری


مزایا چاپ سررسید یاداشت روزانه

خوشبختانه بسیاری از اقشار جامعه به سررسید یادداشتی احتیاج دارند. دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان و... همگی برای ثبت و نوشتن تکالیف روزانه نیاز به سررسیدهای یادداشتی دارند. سررسیدها آیتم‌های فوق‌العاده‌ای هستند که علاوه‌بر نشان‌دادن تاریخ، به مخاطب فضایی برای نوشتن وظایف مهم خود در هر روز را هدیه می‌دهد. این امر مژده‌ای برای صاحبان برندها است که از طریق چاپ سررسید یادداشت روزانه، با مخاطب تعامل داشته باشند. سررسید یادداشتی مزایا زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.
• ارتباط و تعامل روزانه با مخاطب
با طراحی سررسید یادداشت روزانه می‌توانید با یک تیر سه نشان را بزنید. داشتن تقویمی برای اطلاع از تاریخ، داشتن یک دفترچه یادداشت روزانه و ابزاری برای ثبت نام برند در ذهن مشتری‌های بالقوه. سررسیدهای یادداشتی هر روز در دستان مخاطب قرار می‌گیرد. مخاطب هر روز تاریخ را در سررسید چک می‌کند و وظایف مهم خود را در آن یادداشت می‌کند. این امر نام تجاری برند را مدام در معرض دید مخاطب قرار خواهد داد. شکل‌گیری یک تعامل و ارتباط موثر روزانه با برند، می‌تواند سهم زیادی در فروش شما داشته باشد.
• ایجاد یک تبلیغات پایدار
تبلیغات در نصب بنر، پیام‌های بازرگانی، چاپ بروشور یا کاتالوگ و... محدود نمی‌شوند. برخی از ابزارهای تبلیغاتی می‌توانند همزمان در عین بازاریابی و تبلیغ محصول، نیاز مخاطب را نیز رفع کنند. بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی می‌توانند روی میز یا در کیف مشتری قرار بگیرند تا مشتری هر روز با آن مواجه شود. سررسید یادداشتی همان فرصت تبلیغاتی ویژه است که برند را در سطح گسترده‌ای، نزد مشتری‌های بالقوه تبلیغ و بازاریابی می‌کند. ترغیب مخاطب به استفاده از محصولات یا خدمات شما، یکی از پیامدهای مهم چاپ سررسید‌های روزانه است. از طرفی دیگر بسیاری از افراد سررسید یادداشتی را به دیگران هدیه می‌دهند. این امر، به تبلیغات برند دامن بیشتری می‌زند.


کمک به فرآیند برندسازی

برخلاف بسیاری از عناصر تبلیغاتی، سررسیدهای یادداشتی تاریخ انقضا ندارد. این یک فرصت فوق‌العاده برای تقویت هویت برند محسوب می‌شود. سررسیدها تا یک‌سال مخاطب را همراهی می‌کنند اما این پایان ماجرا نیست. از آن‌جا که در سررسیدها یادداشت‌های مهمی نوشته می‌شود، بسیاری آن را تا سال‌های طولانی به عنوان یادگاری نگه می‌دارند. این امر در تقویت هویت برند شما تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. درج نام تجاری و اطلاعات برند روی سررسیدها در فرآیند برندسازی کمک بسیار زیادی می‌کند.
• ایجاد بستری برای برنامه‌ریزی
دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندها و حتی زنان خانه‌دار به برنامه‌ریزی روزانه احتیاج دارند. سررسید یادداشت روزانه می‌تواند نیاز این افراد را رفع کند. فضای خالی در سررسیدها به افراد این امکان را می‌دهد که مطابق با هر روز، وظایف و رویدادهای مهم کاری و تحصیلی خود را یادداشت کنند. از طرفی دیگر مواجه روزانه مخاطب با نام برند که در سررسید درج شده است، مخاطب را درباره هویت تجاری شما کنجکاو خواهد کرد. در واقع با اهدا سررسید به مخاطب، با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم برای برنامه‌ریزی مخاطب یک ابزار مفید را طراحی کرده‌اید و هم به ثبت هویت برند کمک می‌کنید.
• ایجاد نظم در محیط کار
سررسیدهای یادداشتی برای محیط کار شما نیز گزینه مناسبی است. به‌خصوص اگر افراد زیادی به شما مراجعه می‌کنند، سررسید یادداشتی جلوه‌ای منظم از فضای کاری را نشان می‌دهد. مشتری متوجه خواهد شد که شرکت از نظم به‌خصوص خود تبعیت می‌کند. همچنین نزد کارمندان خود نیز وجهه‌ای حرفه‌ای از برند نشان خواهید داد. مواجه‌شدن روزانه کارمندان با سررسید یادداشتی شرکت، می‌تواند آن‌ها را در انجام کار و فعالیت خود جدی‌تر کند.


نکات و اصول طراحی سررسید یادداشتی

از آن‌جا که سررسید یادداشتی قرار است در دست بسیاری از افراد قرار بگیرد، لازم است از طراحی و چاپ مناسبی برخوردار باشد. یک طراحی درست و اصولی، هم باعث ماندگاری سررسید می‌شود و هم برند را حرفه‌ای نشان می‌دهد. طراحی و چاپ سررسید‌های یادداشتی مستلزم دانش و مهارت فراوان است. در قدم اول ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید. در قدم‌های بعدی اطلاع از برخی اصول طراحی، برای شما مفید خواهد بود. در ادامه به برخی از رایج‌ترین نکات در طراحی سررسید اشاره می‌کنیم.
• مرغوب‌ترین متریال را انتخاب کنید
همان‌طور که گفتیم، سررسید یادداشت روزانه تا یک‌سال و حتی بیشتر، مخاطب را همراهی می‌کند. در انتخاب جنس کاغذ، جلد و شیوه صحافی سررسید باید حساسیت لازم را به خرج دهید. جنس مناسب، ماندگاری و دوام سررسید را بالاتر می‌برد. یک سررسید نامرغوب، در میان کاغذهای باطله رها خواهد شد. در نتیجه فرآیند برندسازی شما نیز با شکست روبه‌رو می‌شود. استفاده از متریال مرغوب به منزله میزان احترام و ارزشی است که برای مشتری قائل هستید.
• طراحی اختصاصی
اولین کارکرد سررسید یادداشتی، نشان‌دادن تاریخ و یادداشت وظایف روزانه است. برندسازی نیز یکی از کاربردهای مهم این سررسیدها است. به همین خاطر سررسید باید متناسب با اهداف تجاری شما طراحی شود. در طراحی سررسید باید عناصری به‌کار برود که تداعی‌کننده هویت تجاری شما باشد. استفاده از رنگ سازمانی، درج شعار برند و... همگی می‌توانند به نمادی از برند تبدیل شوند. طراحی اختصاصی تقویم همچنین شما را به‌راحتی از رقبا متمایز نشان خواهد داد. این امر به شناسایی برند توسط مشتری کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
• ایجاد فضا و ظرفیت کافی برای نوشتن
زمانی‌که مخاطب سررسید یادداشتی را در دست می‌گیرد، توقع دارد مهم‌ترین نیاز او برطرف شود. این نیاز همان فضای کافی برای نوشتن است. ماهیت سررسیدهای یادداشتی این است که در عین نشان دادن تاریخ، بتوان مطالب مهم را نیز در آن یادداشت کرد. این فضا باید استاندارد و کافی باشد. فضای خالی سررسید نباید آنقدر کوچک باشد که مخاطب نتواند مطالب مهم را یادداشت کند. از طرفی فضای زیاد از حد بزرگ هم می‌تواند مخاطب را از استفاده از تقویم خسته و سردرگم کند.
• ایجاد جذابیت بصری
تقویم‌های زیبا و شکیل، نام تجاری برند را بیشتر در ذهن مشتری ثبت می‌کنند. استفاده از فونت مناسب و خوانا تاثیر به‌سزایی در زیبایی سررسید خواهد داشت. برای جلد سررسید یادداشتی می‌توانید از روکش‌های مختلفی مانند چرمی استفاده کنید. رنگ‌های جذاب و زیبا، باعث جلب توجه بیشتر مشتری به برند خواهد شد. مواظب باشید که سررسید یادداشت روزانه را زیاد از حد شلوغ نکنید. ماهیت سررسید که همان نشان‌دادن تاریخ و ایجاد فضایی برای یادداشت است، باید حفظ شود و به حاشیه نرود.
• برند را به مخاطب معرفی کنید
چگونه می‌توان بدون درج اطلاعات برند، مشتری‌های وفادار را جذب کرد؟ لازم است مخاطب با نام تجاری و مشخصات برند مواجه شود تا آن را به خاطر بسپارد. روی سررسید یادداشتی باید مشخصاتی همچون نام برند، لوگو، شماره تماس، آدرس و راه‌های ارتباطی نوشته شود. درج شعار تجاری نیز می‌تواند تاثیر زیادی روی مخاطب داشته باشد. طلاکوبی یا نقره‌کوبی لوگو و نام برند، در لوکس به‌نظر رسیدن سررسید تاثیر زیادی دارد. مواجه هرروزه مخاطب با نام برند، می‌تواند مشتری‌های بالقوه را به خرید از محصولات یا استفاده از خدمات برند تشویق کند.


جنس مورد استفاده در چاپ سررسید

سررسید یادداشت روزانه باید از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار باشد. سررسیدها روزانه چندین بار توسط مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر در طراحی و چاپ باید از جنس‌هایی استفاده شود که به‌راحتی دچار آسیب نشوند. معمولا جنس جلد سررسیدهای یادداشتی از جنس گالینگور و چرمی است. چرم از مقاومت، ماندگاری و زیبایی بسیار زیادی برخوردار است. همچنین کاغذهای تقویم نیز باید مقاوم باشند و به‌راحتی پاره یا آسیب‌دیده نشوند. در چاپ کاغذ سررسید یادداشت روزانه از جنس‌های زیر استفاده می‌شود:
• کاغذ کرافت
• کاغذ تحریر


درخشش برند با شبکه چاپ

سررسید یادداشت روزانه وسیله‌ای است که باعث حفظ ارتباط شما با مخاطب و تبدیل او به مشتری می‌شود. در این مطلب ما شما را با مزایا و کاربرد سررسید یادداشت روزانه آشنا کردیم. همچنین شما را از مبانی طراحی و انتخاب یک جنس مرغوب آگاه ساختیم. بدون شک طراحی و چاپ سررسید یادداشتی که باعث شود بخشی از مسیر برندسازی شما هموار شود، کاری دشوار است. به همین دلیل ما در شبکه چاپ، در کنارتان هستیم تا به شما برای رسیدن به اهداف سازمانی برند کمک کنیم.
تجربه 40ساله ما در چاپ سررسیدهای یادداشتی باعث شده است که در این حیطه، مهارت و تخصص لازم را داشته باشیم. تیم ما با خلاقیت خود تمام تلاش و دانش خود را به‌کار می‌گیرند تا به درخشش شما کمک کنند. طراحی و چاپ سررسید یادداشتی برند خود را به ما بسپارید. ما شما را از موارد زیر مطمئن خواهیم کرد:
• طراحی اختصاصی سررسید
• استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین متریال‌ها
• چاپ باکیفیت و تحویل فوری
• امکان سفارش آنلاین و حضوری
• رعایت استانداردهای لازم در طراحی
• استفاده از خدمات ویژه همچون طلاکوبی و...
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به وب‌سایت شبکه چاپ مراجعه کنید.


کارشناس واتس اپ تلفن تماس