بروشور چیست؟




بروشور چیست؟

تاثیر معجزه آسای بروشور چیست؟


تبلیغ هر تخصص، به‌ویژه در دنیای امروز یک اصل مهم برای پیشرفت آن به‌حساب می‌آید. یکی از راه‌های آسان و موثر استفاده از بروشور است؛ اما دلیل اهمیت و کاربرد بروشور چیست که آن را به یک ابزار ثابت در تبلیغ کسب‌و‌کارها تبدیل کرده است. بروشور نوعی پل ارتباطی بین فروشنده یا تولیدکننده و مخاطبان محسوب می‌شود.

اگر صاحب تخصصی هستید که با ارائه خدمات و تولید محصول، مخاطبان خاص خود را دارید، تاثیر معجزه‌آسای استفاده از بروشورسه لت را دست کم نگیرید. عمدتا بروشورها با ابعاد کوچک یا متوسط تولید می‌شوند؛ اما همین محصول به‌ظاهر ساده و کوچک قابلیت معرفی تخصص شما را خواهد داشت. با وجود مجازی و آنلاین‌شدن تجارت‌های امروزی، ارزش و جایگاه بروشور همچنان پابرجا است. در این مقاله بیشتر مطلع می‌شوید که بروشور چیست و چه کاربردهای دارد.

 

بروشور چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزارهای کاربردی و اساسی که به ارتباط میان تولیدکننده و مشتری کمک می‌کند، بروشور است. بروشور به‌عنوان یک دفترچه چند برگی که عکس و متن‌های مختلفی از تخصص مد نظر را در بر‌گرفته است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله تبلیغاتی منحصر‌به‌فرد از تاثیر عمیقی بر ذهن مخاطب برخوردار است.

از جمله کاربردهای بروشور چیست که آن را به محصولی جذاب و پراستفاده تبدیل کرده است؟ تبلیغات کسب‌و‌کارها اصلی‌ترین دلیل استفاده از این محصول به‌حساب می‌آید. بروشور در بیشتر زمینه‌ها از جمله محصولات بهداشتی، معرفی کالا و خدمات، معرفی مکان‌های توریستی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این‌که بروشور چیست و چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملا واضح است و بسیاری از شما با آن روبه‌رو شده‌اید. بسیاری از تولیدکنندگان آن را با نام دفتر یا دفترچه می‌شناسند. این دفترچه علاوه‌بر معرفی محصول یا خدمات در بسیاری از سمینارها و کنفرانس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. معرفی اهداف و موضوع‌های مورد بحث در این سمینارها، محتوای اصلی برشور را دربر می‌گیرد.

 

ویژگی‌های مهم یک بروشور چیست؟

بروشور یا همان دفترچه تبلیغات از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که فارغ از نوع فعالیت و محتوای آن باید مورد توجه قرار گیرد. درواقع تمام بروشورهای مورد استفاده باید از این ویژگی‌های مهم برخوردار باشند؛ اما این ویژگی‌های مهم بروشور چیست که باید در چاپ بروشور به آن‌ها توجه شود؟

 

  • ارائه مهم‌ترین اطلاعات

یک بروشور همه‌چیزتمام و استاندارد باید قابلیت ارائه اطلاعات مهم و ضروری درباره یک حرفه و تخصص را داشته باشد. بروشوری که فقط به ارائه عکس می‌پردازد و اطلاعات مختصری را در بر می‌گیرد معمولا موفقیت زیادی به‌دست نخواهد آورد. داده‌های اصلی مثل جنس، کیفیت، مواد استفاده‌شده در آن، تاریخ انقضاء، تولیدکننده و... باید در بروشور درج شود. ارائه اطلاعات مهم اصلی‌ترین ویژگی یک بروشور محسوب می‌شود.  

 

  • معرفی محصول

به نظر شما یکی از ویژگی‌های بروشور چیست که بسیاری از مردم به استفاده از آن تحریک می‌شوند؟ تبلیغ و شناسایی یک تخصص و کسب‌و‌کار از ویژگی‌های اصلی بروشور محسوب می‌شود و ارزش بروشور نزد صاحبان مشاغل را بالا برده است.

اگر کسب‌و‌کار تازه‌ای را پایه‌ریزی کرده‌اید و به‌دنبال راه‌های متفاوت برای تبلیغ آن هستید، تاثیر به‌سزای بروشور را دست کم نگیرید. بروشور قادر است یک تخصص را با کم‌ترین هزینه و به‌ بهترین شیوه معرفی کند. به کمک این ویژگی دیگر نگران تبلیغ کسب‌وکارتان نباشید. کافی است آن را به دست بروشور دهید و نکات مثبت آن را ببینید.  

 

  • شناسایی فعالیت

به نظرتان فرق دو ویژگی شناسایی و تبلیغ بروشور چیست؟ وقتی بروشور کسب‌و‌کار شما را در سطح وسیع تبلیغ کند موجب جلب توجه سطحی مخاطب و مراجعه او به شما خواهد شد. این درحالی است که مخاطب با وقت‌گذاشتن روی بروشور و خواندن آن یا حتی مراجعه به سایت آنلاین، بهتر با حرفه شما آشنا خواهد شد.

با شناسایی خدمات و محصولات‌تان به‌کمک بروشور، علاوه‌بر جذب مخاطب، شان و منزلت اجتماعی شما بالا خواهد رفت. به‌کمک این ابزار شناخته خواهید شد و هر جا بروشور شما دست به دست شود، درباره حرفه شما بحث خواهد شد که بدون شک مخاطبان بیشتری را به سمت کسب‌و‌کارتان جذب خواهد کرد.

 

  • آموزش

عملکرد آموزش در بروشور چیست و چگونه انجام می‌شود؟ هیچ‌گاه اهمیت و جایگاهی که بروشور در آموزش افراد دارد را دست کم نگیرید. بروشور این قابلیت را دارد که نحوه استفاده، بهره‌برداری، کاربرد و اهمیت یک کالاو... را به مخاطب آموزش دهد. یک بروشور استاندارد می‌تواند مانند یک معلم عمل کند؛ درحالی‌که بسیاری از تولیدکنندگان نمی‌دانند خاصیت این عملکرد و ویژگی بروشور چیست و همیشه آن را نادیده می‌گیرند.

 

مزایای استفاده از بروشور چیست؟

یک بروشور مناسب و استاندارد مزایای زیادی را به‌دنبال دارد و می‌توان آن را دلیلی بر کاربرد فراوان این محصول به‌حساب آورد. بروشورها این قابلیت را دارند که به‌راحتی کسب‌و‌کار شما را ارتقاء دهند بدون این‌که هزینه زیادی برای اینکار صرف کرده باشید؛ اما دیگر مزایای بروشور چیست که تولیدکنندگان زیادی را به استفاده از آن ترغیب می‌کند؟

  • بروشور می‌تواند مطالب مفید و اساسی را در یک فضای کوچک به مخاطب عرضه کند. درواقع یک بروشور در صورت طراحی درست و استاندارد این قابلیت را دارد که مانند یک شبکه یا کانال آموزشی رفتار کند. کافی است به بروشورهای گردشگری توجه کنید تا متوجه تاثیر آن بر ذهن مخاطبان به‌ویژه گردشگران خارجی شوید. بسیاری از این گردشگران تنها به واسطه خواندن بروشور اطلاعات زیادی درباره محیط به دست می‌آورند.
  • شناخت نسبت به شغل و کسب‌و‌کار شما یک مزیت مهم از بروشور به‌حساب می‌آید که گاهی با تبلیغات پرهزینه‌تر امکان‌پذیر نخواهد بود. بروشور مخاطب را به شناختی جامع از تخصص شما خواهد رساند و بدون شک در جذب او تاثیر زیادی خواهد داشت.
  • بازار فروش محصولات خود را به بروشور بسپارید. منظور از این مزیت بروشور چیست؟ بروشور می‌تواند فضای مثبتی درباره محصول شما ایجاد و به فروش خوب آن در بازار کمک می‌کند؛ کافی است این مورد را امتحان کنید تا متوجه تاثیر شگفت‌انگیز آن بر کسب‌و‌کار خود شوید. رونق بازار فروش محصولات مزیتی است که بروشور به تنهایی قادر است از پس آن برآید.
  • به کمک بروشور مخاطبان خود را ترغیب کنید. اگر قصد دارید تا مخاطب خود را تشویق به انجام کار خاصی کنید، بروشور می‌توان به شما کمک کند. درواقع به لطف بروشور این قدرت را خواهید داشت تا مخاطب را به سمت کار و هدف مدنظرتان بکشانید.
  • توزیع آسان از دیگر مزایای بروشور است که اغلب روش‌های تبلیغاتی فاقد این مزیت و ویژگی هستند. بروشورها به‌راحتی قابل حمل‌ونقل و جابه‌جایی هستند؛ بنابراین از آن‌ها در نمایشگاه، سمینار، کنفرانس و حتی فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. از آن‌جا که می‌توان حجم بالایی از این ابزار را در فضایی کم جابه‌جا کرد، پس می‌توان با خیال راحت آن را در معرض دید قرار داد.
  • بروشور طرحی سودآور و البته کم هزینه است. درواقع به کمک بروشور می‌توان با کم‌ترین هزینه به بهترین نوع، تخصص خود را معرفی کرد. بروشور یک روش تبلیغاتی سودآور شناخته می‌شود که آن را به روشی منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده است. شما قادر خواهید بود تا با بودجه‌ای کم تمام مراحل طراحی و تولید بروشور را به‌خوبی انجام دهید و موفق شوید.
  • تاثیرگذاری با عکس از مزایای منحصر‌به‌فرد بروشور است. عکس در بروشور قادر است تا هویتی تازه و منحصر‌به‌فرد برای تخصص شما فراهم کند.


بروشور چیست؟

ماهیت انواع بروشور چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟

بروشورها در انواع مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از بروشورها براساس نوع نیاز و خواسته سفارش‌دهندگان چاپ و عرضه می‌شوند. با انواع بروشور آشنا شوید:

 

  • بروشور فرمی

این نوع بروشور به‌صورت یک کتاب‌چه ساخته می‌شود که به‌وسیله چسب گرم یا منگنه صفحات آن را به هم متصل می‌کنند. این بروشور از صفحات نسبتا زیادی در مقایسه با انواع دیگر به‌ویژه برشور لتی برخوردار است.

امکان درج تصاویر باکیفیت و خاص در این بروشور وجود دارد و آن را به یکی از پرطرفدارترین بروشورهای موجود در بازار تبدیل کرده است. به کمک این نوع بروشور می‌توان اطلاعات کامل‌تری  درباره کسب‌و‌کار خود به مخاطب عرضه کرد.

 

  • بروشور لتی

بروشور لتی از چند صفحه تشکیل می‌شود که پس‌از تازدن به لت‌های جداگانه تبدیل می‌شوند. اغلب بروشورهای مورد استفاده در بازار از این نوع هستند. لت‌های این نوع بروشور روی هم قرار می‌گیرند که این لت‌ها اغلب به صورت زیگ‌زاگی یا ساده طراحی می‌شوند. اغلب این بروشورها در ابعاد A4 تولید و عرضه می‌شوند. نکته مهم و حائز اهمیت در طراحی این نوع بروشور چیست؟ نوع خط تا در صفحات این بروشور یک نکته اساسی و مهم به‌حساب می‌آید.  

این بروشورها را به‌صورت سه قسمتی تولید می‌کنند که هر کدام از این قسمت یا لت‌ها از اطلاعات خاص و طراحی مخصوص به خود برخوردار است. صفحه اول این نوع بروشور که لوگو و برند شرکت یا سازمان مدنظر را در بر می‌گیرد، صفحه یا لت اول بروشور محسوب می‌شود. صفحات میانی اغلب به معرفی محصولات و خدمات می‌پردازد و صفحه آخر آن دربرگیرنده آدرس و شماره تماس است.  

 

  • بروشور اسلیپ کیپ

این نوع بروشور به‌صورت پوشه‌ای طراحی شده‌اند؛ یعنی یک پوشه با طرح و رنگ خاص طراحی‌شده که به‌عنوان بروشور شناخته می‌شود. از این نوع بروشور جهت قراردادن برگه‌هایی در ابعاد خودش استفاده می‌شود.

اصولا از کاغذهای گلاسه و ایندلبرد 300 یا 250 گرم در تولید این بروشور پوشه‌ای استفاده می‌شود. از آن‌جا که مقاومت و ماندگاری این نوع از بروشور بسیار مهم است از یک روکش سلفونی برای آن استفاده می‌شود تا آن رادر برابر خش و رطوبت محافظت کند. 

 

  • بروشور لیفت یا پامفلت

این نوع از بروشور به وسیله کاغذهایی با گرماژ پایین تولید می‌شوند؛ اما کاربرد این نوع بروشور چیست که آن را به یکی از پرمصرف‌ترین بروشورها به‌عنوان دفترچه‌های راهنما تبدیل کرده است؟ کاربرد کاغذهای گرم پایین و صحافی ساده موجب شده است تا آن را به‌عنوان یک ابزار کاربردی در دفترچه راهنما مورد استفاده قرار دهند.

بروشورهایی که در جعبه دارو قرار دارند اغلب از این نوع بروشور به‌حساب می‌آیند و معمولا به‌صورت تک رنگ یا مشکی تولید و با هدف آموزش به مخاطبان در جعبه‌ها قرار داده می‌شوند. این بروشورها تنها نوع بروشور هستند که صرفا با هدف آموزش و راهنمایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به‌عنوان بروشور تبلیغاتی به‌کار نمی‌روند.

 

مناسب‌ترین ابعاد در تولید بروشور چیست؟

اغلب در تولید بروشورها از کاغذهایی با ابعاد A4 و A5 استفاده می‌شود؛ اما چرا اغلب این دو بعد کاغذ مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ اصلی‌ترین دلیل کاربرد این نوع کاغذ در تهیه بروشورها مقرون به‌صرفه‌بودن آن‌ها ست؛ چراکه دور ریز کاغذ و هدررفت کاغذهایی با این ابعاد بسیار کم خواهد بود. این مزیت موجب می‌شود تا با کم‌ترین هزینه شاهد تیراژ بالایی از بروشور را باشید.

از دیگر دلایل کاربرد این نوع کاغذ بازبودن دست طراح در طراحی بروشور است. اصولا طراح امکان این را دارد تا بهتر برای طراحی و تصویرسازی بروشور اقدام کند. پیاده‌سازی خلاقیت در طراحی این نوع بروشور یکی دیگر از ویژگی‌های کاربرد کاغذ A4 یا A5 به‌حساب می‌آید.

 

کلام آخر

اینکه بروشور چیست و چه کاربردی دارد یکی از اهداف مقاله حاضر بود تا با خواندن آن تصمیم درست‌تری مبنی‌بر چاپ و عرضه بروشور بگیرید. بروشور یک ابزار کاربردی در معرفی، تبلیغ و آموزش خدمات و محصولات شما به‌حساب می‌آید. به کمک این ابزار می‌توان کسب‌و‌کار خود را ترقی داد و محصولات خود را در سطح بیشتری معرفی کرد.

مجموعه شبکه چاپ یکی از موسسات حرفه‌ای در زمینه چاپ و تکثیر بروشور است. این مجموعه با ارائه خدماتی همچون چاپ باکیفیت، استفاده از مواد عالی، تضمین و گارانتی چاپ، طراحی رایگان جعبه، چاپ افست با سرعت بالا، قیمت مناسب رقابتی و .... به شما خدمت‌رسانی خواهد کرد.


بروشور چیست؟

2022-10-20 14:25:46 

بروشور/چاپ_بروشور/ بروشور_دو_لت/ بروشور_سه_لت/ طراحی_بروشور


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس