بسته‌بندی برندهای مطرح جهانی




آفرینش‌های برتری که دنیا را مبهوت کرده‌اند؛ بسته‌بندی برندهای مطرح جهانی


بهترین بسته بندی های معروف جهان را بشناسید

 

 

 

چگونه برندهای معروف توانسته‌اند از مرزهای جغرافیایی خود بگذرند و چنین جایگاه باشکوهی را در جهان کسب کنند؟ پاسخ به این سوال دشوار است؛ چرا که عوامل مختلفی در شهرت و محبوبیت این برندها نقش دارند. اما اجازه دهید یک نکته کلیدی و فوق‌العاده مهم را با شما در میان بگذاریم. طراحی بسته‌بندی یکی از عوامل قدرتمند و ضروری است که توانسته به سهم خود، این برندها را در رتبه‌های برتر نگه دارد. بسته بندی های معروف جهان، قصه‌پردازهایی هستند که داستان برند را با شیوایی و بلاغتی مثال‌زدنی برای مردم تعریف می‌کنند.

 

چرا برندهای معروف روی بسته‌بندی سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

همواره یک بسته‌بندی خوب از محصول و یک بسته‌بندی عالی از برند محافظت می‌کند. بسته‌بندی چیزی فراتر از نگه‌داری و حمل محصول است. جعبه‌ها می‌توانند در سکوت، صدای رسای برند خود را به‌گوش مردم برسانند. آن‌ها مانند یک بازاریاب کارکشته، مردم را به خرید محصول تشویق می‌کنند. بسته‌ بندی های معروف جهان مانند یک شاخص کنترل کیفیت محصول عمل می‌کنند. مشتری با دیدن این بسته‌بندی‌ها پی می‌برد که بهترین محصولات برند، در انتظار خرید او است. یک بسته‌بندی اصولی و خلاقانه می‌تواند شکوه و عظمت برند را به مردم ثابت کند.

 

 

 

10 مورد از برترین‌های صنعت بسته‌بندی جهان

طراحی بسته‌بندی یک هنر با ارزش است که اگر با جاه‌طلبی ترکیب شود؛ قدرت برند را افزایش خواهد داد. مردم با دیدن بسته‌بندی ‌های معروف جهان، بلافاصله نام برند را در ذهن خود تداعی می‌کنند. این همان رویایی است که برای بسیاری از برندهای معروف، به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل شده است. شاید برای شما هم سوال باشد که این برندها چه نکاتی را رعایت کرده‌اند که این گونه در جهان شناخته شده‌اند. در این بخش شما را با 10 مورد از بسته‌بندی معروف جهان آشنا می‌کنیم تا به بخشی از پاسخ سوال خود برسید.

 

1-    بسته‌بندی ماکارون لادوره؛ ترکیبی از رویا و واقعیت

یکی از با احساس‌ترین بسته‌بندی‌ های معروف جهان، بسته‌بندی ماکارون این برند پاریسی است. این بسته‌بندی، زیبایی و سنت کشور پاریس را درهم آمیخته است و یک تابلوی هنری را به مشتری هدیه می‌دهد. جعبه ماکارون لادوره مانند یک تابلوی نقاشی نفیس است که هر مخاطبی را میخکوب خود خواهد کرد. در این بسته‌بندی از رنگ‌های پاستلی استفاده می‌شود که یادآور مد، اشتیاق و لطافت است. تماشای این جعبه‌ها، برای لحظاتی مشتری‌ها را از زمان حال جدا می‌کند و آن‌ها را به خیابان‌های شورانگیز پاریس می‌کشاند. ترکیب کیفیت عالی ماکارون‌های و بسته‌بندی‌های رویایی آن، مهم‌ترین عامل محبوبیت لادوره است.

 

 

 

2-    بسته‌بندی مک دونالد؛ اشتیاق و اشتها

برند مک دونالد هوشمندانه از رنگ‌های قرمز و زرد برای طراحی بسته‌بندی‌های خود استفاده کرده است. این رنگ‌ها هیجان و اشتیاق را به مشتری‌های مک دونالد تزریق می‌کند تا اشتهای آن‌ها را بر‌انگیزد. طراحی‌ بسته‌بندی‌های مک دونالد در عین سادگی، بسیار جسورانه است. برای هر منو غذایی مک دونالد، یک بسته‌بندی به‌خصوص طراحی می‌‎شود که هرکدام داستان برند را بیان می‌کنند. مک دونالد می‌خواهد هویت برند را از طریق بسته‌بندی‌های خود به نمایش بگذارد. نگاه مک دونالد به آینده است و به همین دلیل بسته‌بندی‌های مینیمال خود را شاد و انرژی‌بخش طراحی می‌کند.

 

 

 

3-    بسته‌بندی تابلرون؛ هرم‌های شیرین

تولید شکلات‌های هرمی‌شکل در زمان خود یک ایده نامعمول بود اما توانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. بسیاری معتقدند خالق این شکلات‌ها، فرم آن را بر اساس کوه‌های تنومند سوئیس طراحی کرده است. بسته‌بندی این شکلات مطابق با ابعاد و فرم محصول طراحی شده است. همین امر باعث شد که بسته‌بندی تابلرون، از بسته‌بندی سایر شکلات‌ها متمایز شود. طعم فوق‌العاده شکلات در کنار بسته‌بندی که استواری کوه را در ذهن تداعی می‌کند به شهرت این برند دامن زد. بسته‌بندی تابلرون، ابعاد و گرم شکلات را به‌خوبی نمایش می‌دهد. مشتری بدون زحمت می‌تواند جزییات و اطلاعات مهم این شکلات را دریافت کند.

 

 

 

4-    پرینگلز؛ انقلاب بزرگ در صنعت بسته‌بندی چیپس

محال است به فروشگاه سر بزنید و بسته‌بندی‌های رنگی-استوانه‌ای پرینگلز توجه شما را به خود جلب نکند. در دورانی که اسنک‌ها و چیپس‌ها در بسته‌بندی‌های پاکتی طراحی می‌شدند، پرینگلز با بسته‌بندی استوانه‌ای انقلابی بزرگ به‌پا کرد. پرینگلز از هنجارهای طراحی‌های سنتی فاصله گرفت و یک ایده نو ایجاد کرد. این بسته‌بندی‌ها فرم اولیه چیپس و تازگی آن را بیشتر حفظ می‌کنند. از طرفی ساختار جعبه‌ها به‌گونه‌ای است که پس‌از تمام‌شدن محتویات، از جعبه می‌توان برای نگه‌داری وسایل کوچک استفاده کرد.

رنگ بسته‌بندی‌های پرینگلز به طعم چیپس‌ها بستگی دارد. طعم اصلی این چیپس که مزه‌دارشده با نمک است به‌رنگ قرمز عرضه می‌شود. جعبه چیپس‌هایی با طعم خامه ترش و پیاز به رنگ سبز است. طعم دودی کباب تگزاس به‌رنگ بنفش، طعم پیتزا به رنگ سفید و طعم پنیر چدار، زرد و نارنجی است. استفاده از این رنگ‌های شاداب و متناسب با طعم محصول، چشم‌های بسیاری را به سمت خود خیره خواهد کرد.

 

 

 

5-    بسته‌بندی جواهرات تیفانی؛ درخشش و انحصار

با دیدن رنگ آبی بسته‌بندی‌های جواهرات، بلافاصله متوجه خواهید شد که برند تیفانی آن را طراحی کرده است. بسیاری معتقدند که برای طراحی این جعبه‌ها از جواهرات فیروزه‌ای الهام گرفته شده است. بسته‌بندی‌های تیفانی ظرافت و تجمل را ذهن تداعی می‌کنند. این بسته‌بندی‌های خاص آبی‌رنگ، احساس جوانی و شادابی را به مشتری‌های خود می‌بخشند. تیفانی به مرور زمان یک روبان ساتن سفید نیز به‌منزله یک ارزش افزوده به بسته‌بندی خود اضافه کرد. در حال حاضر جعبه‌های تیفانی به‌همراه یک کیسه آبی جیر و یک کیسه کاغذی نیز عرضه می‌شوند.

 

 

 

6-    بسته‌بندی دیور؛ سادگی یک تجمل

صحبت از بسته‌بندی دیور که می‎‌شود سادگی و تمرکز بر لوگو همواره حرف اول را می‌زند. اگرچه دیور یک برند بسیار لوکس است اما سادگی را یک ابزار قدرتمند می‌بیند. در حقیقت این اصل که برندهای خاص به فریادزدن احتیاجی ندارند، درباره دیور صدق می‌کند. سطح سفید بسته‌بندی و لوگو مشکی دیور، به نمادی از این برند تبدیل شده است. بسته‌بندی محصولات زنانه دیور به رنگ سفید با لوگوی مشکی است. بسته‌بندی‌های مردانه اما از رنگ مشکی برخوردارند که لوگو با رنگی متفاوت و درخشندگی کم‌تر روی جعبه چاپ می‌شود.

 

 

 

7-    بسته‌بندی اپل؛ نمادی از مدرنیته و مینیمالیست

یکی از بسته بندی های معروف جهان، جعبه‌های اپل است. مشتری‌ها از یک برند لوکس، بسته‌بندی‌های خاص و ممتاز را انتظار دارند. اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسته‌بندی محصولات اپل سبک، هوشمند و به‌هم پیوسته است. این امر به‌خوبی پیچیدگی محصولات اپل را نمایش می‌دهد. اپل محصولات خود را در یک بسته‌بندی محکم قرار می‌دهد تا امنیت کالا حفظ شود. اپل یک تجربه‌ جعبه‌گشایی آهسته و در عین حال هیجان‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد. علت این موضوع به ساختار جعبه‌ها مربوط می‌شود که از پیچیدگی و دقت بالایی برخوردار هستند.  

 

 

 

8-    بسته‌بندی لویی ویتون؛ سطح بالای حفاظت و لوکس‌بودن

بسته‌بندی‌های لویی ویتون به محافظ برتر معروف هستند. بسته‌‌بندی این برند دارای سه لایه است که ایمنی محصولات را به‌خوبی تضمین خواهد کرد. رنگ پکیجینگ این برند زعفرانی و لوگو آن به‌رنگ آبی است. بیایید شما را با بسته‌بندی کیف‌های این برند آشنا کنیم. مشتری خرید خود را در یک بگ مقوایی محکم دریافت می‌کند. در این بگ، یک بسته‌بندی محکم و مقاوم وجود دارد. پس‌از بازکردن این بسته‌بندی، مشتری با یک کیف پارچه‌ای روبه‌رو می‌شود. درون این کیف پارچه‌ای، کیف برند لویی ویتون قرار دارد. این برند از محصولات خود به‌شیوه‌ای امن و لوکس محافظت می‌کند.

 

 

 

9-    بسته‌بندی شنل؛ ترکیبی از ظرافت و سادگی

هیچ‌چیز مانند بسته‌بندی‌های سیاه و سفید شنل از پیچیدگی طرح‌های کلاسیک صحبت نمی‌کند. بسته‌بندی‌های شنل نشان‌دهنده یک فرآیند برندسازی لوکس است که در عین حال به ظرافت و سادگی نیز پایبند می‌ماند. در طول زمان مدل طراحی ظریف و مینیمالیستی بسته‌بندی‌های عطر شنل در عین پیروی از مد، دست‌نخورده باقی مانده است. آن‌ها تلاش کرده‌اند که بسته‌بندی برند را در عین سادگی شیک نگه ‌دارند. همین امر باعث شده است که جعبه‌های شنل به یکی از بسته بندی های معروف جهان تبدیل شود.

 

 

 

10- بسته‌بندی گوچی؛ تعهد به محیط زیست

بسته‌بندی‌های این برند لوکس ایتالیایی کاملا سازگار با محیط زیست و به قوانین این حوزه پایبند است. گوچی در بسته‌بندی‌های خود هوشمندانه از برش‌زدن استفاده می‌کند و اشکالی زیبا و بدیع را پدید می‌آورد. برای درج لوگو، گوچی از مهروموم و فویل فلزی استفاده می‌کند. یک جعبه سیاه و سفید مینیمال ظریف که با یک فونت امضاء شده است، گوچی را در ذهن متبادر می‌کند. گوچی همچنین جعبه‌های مثلثی‌شکلی تولید کرده است که اگر در کنار هم قرار بگیرند؛ یک مربع را شکل می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که بسته‌بندی‌های بیشتری را بتوان در کامیون‌های باربری حمل کرد.

 

 




مهم‌ترین ویژگی‌های بسته بندی های معروف جهان  

برندهای معتبر و مشهور مسیری طولانی را طی کرده‌اند تا توانسته‌اند به محبوبیت امروز خود دست پیدا کنند. یکی از عوامل مهم در افزایش این محبوبیت و شهرت، طراحی بسته‌بندی‌های خاص و کاربردی است. برندهای معتبر برای طراحی و چاپ بسته‌بندی با تیم‌های متخصص و قدرتمند مشورت می‌کنند تا بتوانند بهترین‌ها را ارائه دهند. اگر شما هم کنجکاو شده‌اید که این بسته‌بندی‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؛ این مطلب را ادامه دهید.

 

·       توجه به پایداری بسته‌بندی‌ها

 امروزه حساسیت جوامع بر مسائل مربوط به پایداری محیط زیست بیشتر شده است. برندها برای اثبات تعهد خود به این موضوع به‌سمت استفاده از مواد قابل بازیافت گام برداشته‌اند. برای مثال برند لوکس باربری، 40درصد از مواد بسته‌بندی کاغذی خود را از فنجان‌های قابل بازیافت قهوه تولید کرده است. این کاغذها قابل بازیافت هستند و به‌راحتی به چرخه طبیعت باز می‌گردند. همچنین این برند نهایت تلاش خود را می‌کند تا بتواند در صنعت بسته‌بندی، ردپای پلاستیک را در طبیعت کمتر کند.

 

 

 

·       جذابیت را با سادگی ترکیب کنید

برندهای لوکس اغلب به سمت تولید بسته‌بندی‌های ساده گرایش دارند. سادگی بسته‌بندی می‌تواند در میان انبوهی از جعبه‌هایی با طراحی پیچیده، خودنمایی کند. برای مثال برند سلین یکی از برندهای لوکس و محبوب دنیا است. بسته‌بندی این برند به رنگ سفید و لوگوی آن به رنگ مشکی است. ظرافت و سادگی بسته‌بندی‌های سلین به یک ابزار پرقدرت تبدیل شده است که شناسایی این برند را آسان می‌کند. دوپوئیس می‌گوید: «ساختن یک چیز بسیار ساده، بسیار دشوار نیز است. چراکه عیوب کوچک راحت‌تر قابل مشاهده هستند». سادگی بسته‌بندی دارای پیچیدگی‌هایی است که برندهای معتبر به آن‌ها آگاه هستند و بر آن مسلط شده‌اند.

 

·       درگیرکردن احساسات مخاطب

احساسات عاملی قدرتمند است که تعیین می‌کند مشتری چه محصولی را انتخاب خواهد کرد. اگر بتوانید احساس خاصی را در مشتری ایجاد کنید؛ احتمال خرید او از برند شما بیشتر خواهد شد. برای مثال نودل‌های لیوانی که توسط یک فرد ژاپنی طراحی شده است مثال خوبی برای این موضوع است. به‌کاربردن رنگ قرمز در این بسته‌بندی، هیجان و اشتهای مشتری را برمی‌انگیزد. از طرفی قرارگرفتن نودل در لیوان این حس را به مخاطب منتقل می‌کند که غذا درون ظرف آماده است. این موضوع باعث می‌شود که مشتری به‌سرعت به سمت قفسه دست دراز کند و این نودل را بردارد.

 

 

 

·       تامین  امنیت محصولات

اعتبار یک برند در گرو حفظ امنیت محصول تا زمان رسیدن به دست مشتری است. برندهای معتبر، معایب بسته‌بندی‌های سنتی را بررسی می‌کنند و تلاش می‌کنند که از این معایب نقاط قوتی برای خود بسازند. برای مثال برند پرینگلز به‌خوبی از معایب بسته‌بندی‌های سنتی چیپس آگاه بود. کیسه‌های چیپس دارای فضای زیادی بودند و از استحکام لازم نیز برخوردار نبودند. در نتیجه آن‌ها با طراحی یک بسته‌بندی استوانه‌ای محکم از خردشدن و له‌شدن چیپس جلوگیری کردند. همچنین این بسته‌بندی فضای بسیار کمی را نیز اشغال می‌کند.

 

·       تسهیل شناخت برند

در نهایت بسته‌بندی‌ها باید بتوانند شناخت برند را برای مردم آسان کنند. این شناخت باید به‌گونه‌ای باشد که مشتری در میان انبوهی از کالاها، بلافاصله برند شما را تشخیص دهد. بسته بندی های معروف جهان با فاصله‌گرفتن از کلیشه‌های طراحی و کمک‌گرفتن از خلاقیت، بدیع‌ترین جعبه‌ها را تولید می‌کنند. برند نایکی را در ذهن خود مرور کنید. اولین آیتمی که از این برند در ذهن شما تداعی می‌شود چیست؟ بدون‌شک تیک بزرگ و معروف نایکی. استفاده از این عنصر در تمامی بسته‌بندی‌های نایکی باعث شده است که به یک شهرت جهانی دست پیدا کند.

 

 

 

طراحی بسته‌بندی‌های متمایز در شبکه چاپ

در این مطلب با بسته بندی ‌های معروف جهان و ویژگی‌های مهم آن‌ها آشنا شدید. بدون داشتن یک تیم متخصص و خلاق، طراحی بسته‌بندی‌های اختصاصی غیر ممکن خواهد بود. ما در شبکه چاپ، با شما هم‌قدم خواهیم شد تا مسیر برندسازی شما را هموار کنیم. فرقی نمی‌کند در کجای این کشور قرار دارید. شما می‌توانید با مراجعه حضوری یا آنلاین به شبکه چاپ، خدمات خاص ما را بررسی کنید. در شبکه چاپ تمام نکات زیر به‌خوبی رعایت خواهند شد:

  • طراحی خلاقانه و اختصاصی بسته‌بندی‌ها؛
  • انجام فرآیند چاپ به‌وسیله دستگاه‌های پیشرفته و مدرن؛
  • امکان نظارت مشتری بر فرآیند چاپ؛
  • استفاده از بهترین جنس‌ برای تولید بسته بندی؛
  • طراحی بسته‌بندی در قالب‌ها و مدل‌های متنوع.




2024-04-17 09:20:09 

بسته_بندی/ جعبه/ جعبه_و_بسته_بندی


    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
کارشناس واتس اپ تلفن تماس